تصمیم شوکه کننده ایلان ماسک درباره ربات های انسان نما

ربات‌های انسان‌نمای تسلا
ژیوار

مدیرعامل تسلا می‌گوید سازندگان خودروی برقی تولید و استفاده از ربات‌های انسان‌نما را از سال آینده آغاز خواهند کرد. ماسک در پستی در شبکه اجتماعی‌ خود گفت این ربات‌ها برای اولین‌بار توسط تسلا استفاده می‌شوند که ساخت آنها را برای فروش در سال 2026 آغاز خواهد کرد.

اعلام این خبر با کاهش هزینه‌های تسلا در مواجهه با کاهش تقاضای خودروهایش همراه شد. این شرکت، هفته گذشته گزارش داد که سودش در سه‌ماهه منتهی به پایان ژوئن نصف شده و از 2.7 میلیارد دلار به کمتر از 1.5میلیارد دلار رسیده است. شرکت تسلا می‌گوید: «درکل، تمرکز ما روی کاهش هزینه‌های شرکت باقی می‌ماند». درآمدهای بخش خودروی این شرکت سال‌به‌سال هفت‌درصد کاهش و به‌لطف رشد شرکت در کسب‌وکار ذخیره انرژی درآمدش 2درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، سهام تسلا تقریباً 8درصد در مبادلات پس از ساعات کاری کاهش داشته است. تجارت ایلان ماسک، در زمان کاسته‌شدن تقاضا برای خودروهای برقی، به‌شکل روبه‌رشدی روی تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی، رانندگی خودکار و ربات‌ها تمرکز داشته است. او قبل‌تر گفته بود که انتظار دارد این ربات تا پایان امسال برای استفاده در کارخانه‌های تسلا آماده شود.

او در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته: «تسلا سال آینده ربات‌های انسان‌نمای مفیدی با تعداد محدود برای استفاده داخلی خواهد داشت و امیدواریم تولید انبوه آن برای سایر شرکت‌ها تا سال 2026 مهیا شود.»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

شوک جدید ایلان ماسک به بازار خودرو

استفاده از ربات انسان نمای آپولو در خط تولید مرسدس بنز

این در حالی است که شرکت‌های دیگری همچون هوندا و بوستون دینامیکس هم در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند. تسلا گفته هدفش ساخت «ربات انسان‌نمای خودکاری» است تا «کارهای ناایمن، تکراری و کسل‌کننده» را انجام دهد.

ایلان ماسک قبلاً گفته بود تسلا می‌خواهد این ربات‌ها را به تولید انبوه برساند و قیمت هرکدام کمتر از 20هزار دلار است. مدیرعامل تسلا به‌خاطر خط‌زمانی‌های جاه‌طلبانه‌ای که برای شرکت‌هایش می‌گذارد شهرت دارد ولی هیچ‌وقت هیچ‌کدام‌شان هم محقق نشده است. در سال 2019، او گفت از اینکه تسلا تا سال آینده تاکسی‌های خودران را روانه خیابان‌ها می‌کند، احساس راحتی می‌کند. اوایل امسال هم گفت تاکسی‌های رباتی که مدت‌ها همه منتظرش بودند در روز 8 اوت رونمایی می‌شود ولی این برنامه‌ هم بارها به تعویق افتاد.

تسلا روز سه‌شنبه گفت که هنوز با «قوت زیادی» روی تاکسی‌های رباتی کار می‌کند، ولی زمان‌بندی رونمایی از آن تاحدی به مقرارت تنظیم قیمت بستگی دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز