چینی‌ ها در گردشگری هم از سد آمریکایی ها گذشتند

ژیوار

«چین» در سال گذشته، جایگاه خود را به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین هزینه‌‌‌کننده گردشگری بین‌المللی به دست آورد و بدین ترتیب از امریکا جلو افتاد.

به گزارش کاماپرس، چینی در سال 2023 برای سفر به خارج از کشور ۱۹۶.۵ میلیارد دلار هزینه کردند. این در حالی است که ایالات متحده (۱۵۰ میلیارد دلار)، آلمان (۱۱۲ میلیارد دلار)، بریتانیا (۱۱۰ میلیارد دلار) و فرانسه (۴۹ میلیارد دلار) برای این کار هزینه کردند.

کشورهای کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره‌جنوبی ۱۰ کشور مبدأ از سرمایه‌گذاران برتر سال ۲۰۲۳ هستند.

دنیای اقتصاد گزارش داده است هند که در سال ۲۰۱۹ در رتبه چهاردهم قرار داشت در سال ۲۰۲۳ خود را به رتبه هشتم رساند که این رقم، اهمیت روزافزون این کشور به عنوان بازار مبدأ را نشان می‌دهد، ایتالیا نیز از جایگاه دهم به رتبه هفتم هزینه‌‌‌کننده‌‌‌ترین گردشگران رسید.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

«فرانسه» همچنان توانست مقصد اول گردشگران جهان باشد و دوباره به دوران اوج خود به پیش از کرونا دست یابد و آمریکا نیز توانست جایگاه پردرآمدترین کشور جهان را در صنعت توریسم به دست آورد و گردشگری جهان بین‌المللی را به پیش از کرونا بازگرداند.

در سال 2023، فرانسه با 100 میلیون گردشگر بین‌المللی جایگاه خود را به عنوان پربازدیدترین مقصد جهان تثبیت کرد. اسپانیا با 85 میلیون نفردوم شد و پس از آن ایالات متحده (66 میلیون)، ایتالیا (57 میلیون) و ترکیه با 55 میلیون گردشگر بین‌المللی در رده پنجم قرار گرفتند.

مقاصدی که بیش‌ترین درآمد را از گردشگری بین‌المللی در سال 2023 داشته‌‌‌اند شامل امارات متحده عربی، ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک می‌‌‌شوند که 15 فهرست برتر درآمدهای گردشگری را تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز