راهنمای خرید تور ارزان خارجی و داخلی

ژیوار

خرید تور ارزان، جزو دغدغه‌ بیشتر گردشگران به­‌ویژه در سفرهای خارجی است. بالا رفتن هزینه‌های سفر در سال‌های اخیر باعث شده که بسیاری از گردشگران به سمت خرید تورهای ارزان مانند تور لحظه‌ آخری و تور قسطی متمایل شوند.

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی شرایط خرید تور ارزان، به ارائه نکاتی درباره خرید انواع تورهای داخلی و خارجی پرداخته است.

انتخاب درست زمان سفر

یکی از نکاتی که برای خرید تور ارزان باید در نظر گرفت، انتخاب درست زمان سفر است. قیمت تورها معمولا بر اساس فصل گردشگری تعیین می‌شود و هر چه میزان تقاضای گردشگران به سفر در یک زمان خاص به یک مقصد گردشگری بیشتر باشد، به همان اندازه هزینه‌های هتل، بلیط و سایر هزینه‌های گردشگری نیز افزایش پیدا می‌کند؛ همه این موارد نیز در نهایت به افزایش هزینه تور می‌انجامد.

این در حالیست که اگر زمان سفر خود به یک مقصد گردشگری را به فصول و ماه‌های دیگر سال موکول کنید، می‌توانید تور به مراتب ارزان‌تری خریداری کنید. این موضوع در مورد هر نوع مقصد گردشگری داخلی و خارجی صدق می‌کند.

آب و هوای مناسب‌تر، برگزاری رویداد و فستیوال، جشنواره‌های خرید یا مراسم­های مذهبی می­تواند باعث افزایش تقاضا برای سفر به مقاصد گردشگری باشد. اگر موارد نام برده شده جزو دلایل اصلی سفر شما نیست، می‌توانید سفر خود را به سایر زمان‌ها موکول و با خرید تور ارزان، به میزان زیادی در هزینه سفر صرفه‌جویی کنید.

دریان سفر امید

خرید تور لحظه آخری

خرید تور لحظه آخری نیز یکی از روش‌های معمول برای خرید تور ارزان است و بسیاری از گردشگران حرفه‌ای معمولا از این امکان برای کاهش هزینه‌های سفر خود استفاده می‌کنند. اگرچه این نوع از تورها برای همه نمی‌تواند مناسب باشد؛ چرا که باید در زمان اندکی برای سفر آماده شد، اما جزو تورهای با صرفه اقتصادی بالا محسوب می‌شود.

دلیل ارزان بودن تور لحظه آخری، انصراف برخی از مسافران در روزهای آخر منتهی به سفر یا خالی ماندن صندلی‌های پرواز و ظرفیت تور در روزهای آخر ثبت نام است. معمولا آژانس‌های گردشگری برای پر کردن ظرفیت تور خود و جذب گردشگران علاقه­مند به خرید تور ارزان، اقدام به کاهش قیمت تور می‌کنند. این اتفاق بیشتر تورها و پروازهای چارتری اتفاق می‌افتد و این به نفع آژانس‌های مسافرتی است که با حداکثر ظرفیت تور خود را برگزار کنند.

برای استفاده از تور لحظه آخری می‌بایست عضو سایت‌ها، کانال‌ها و گرو‌ه‌های مربوط به آژانس‌های گردشگری شد تا به محض اطلاع رسانی تورهای لحظه‌ آخری بتوان اقدام به خرید این نوع از تورها کرد. امروزه تقریبا تمام آژانس‌های گردشگری اقدام به راه اندازی سیستم‌هایی برای اطلاع‌رسانی تورهای لحظه‌ آخری توسط پیامک، اینستاگرام، تلگرام و سایر امکانات فضای مجازی کرده‌اند و دسترسی به این اطلاعات آسان‌تر شده است.

خرید تور ارزان از سفریار

خرید تور ارزان با مقایسه انواع تورها

امروزه تورهای مختلفی به مقاصد مختلف ایران و جهان برگزار می‌شود که هر کدام می‌توانند بسته به امکانات و شرایط تور، قیمت متفاوتی داشته باشند؛ به همین دلیل می‌توان با مقایسه بین تورهای مختلف به صورت آنلاین در سایت‌های گردشگری، تور مناسب با شرایط خاص خود را از نظر مدت زمان، امکانات و هزینه انتخاب کرد. برای نمونه ممکن است تورهای مختلف 3 تا 10 روزه به یک نقطه گردشگری با قیمت‌های مختلف موجود باشد. همچنین می‌توان تورهایی با هتل‌های 3 تا 5 ستاره پیدا کرد که اختلاف فاحش قیمتی دارند.

اگرچه در برخی از مواقع، ارزان بودن تور می‌تواند دلیل کیفیت پایین هتل یا امکانات کمتر آن باشد، اما در برخی از اوقات نیز می‌توان تورهای با کیفیت بالا ولی ارزان خریداری کرد. در واقع شما باید با بررسی شرایط و مقایسه آن‌ها به این نکته دست پیدا کنید که آیا این تور از کیفیت کافی برای شما برخوردار است یا نه.

خرید تور قسطی

بسیاری از آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری علاوه بر تور ارزان، اقدام به عرضه تور قسطی نیز کرده‌اند تا یک سفر راحت و اقتصادی را برای گردشگران و مشتریان خود فراهم کنند. خرید تور قسطی می‌تواند یک روش برای خرید تور ارزان با کیفیت باشد؛ چراکه در این حالت بدون افت امکانات و کیفیت تور می­‌توان هزینه تور مورد نظر را به صورت اقساط چند ماهه پرداخت ‌کرد.

همچنین تور قسطی می‌تواند بهترین گزینه برای گردشگرانی باشد که نمی‌خواهند سفر خود را برای ارزان‌تر کردن آن، به روزهای دیگر سال یا زمان‌های خارج از جشنواره و فصل گردشگری موکول کنند. در واقع شما سفر خود را بدون معطلی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود انجام می‌دهید و هزینه آن را در ماه‌های آتی و پس از برگشت از سفر پرداخت می‌کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفریار
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز