معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا + دانشگاه‌های مناسب برای هر رشته

تحصیل در استرالیا
ژیوار

تحصیل در استرالیا یکی از گزینه‌های اصلی برای افرادی است که به دنبال تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر هستند؛ چرا که این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه معتبر جهانی است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا امکان تحصیل با بورسیه تحصیلی را نیز برای دانشجویان خارجی مهیا کرده‌­اند تا دانشجویان مستعد بتوانند بدون دغدغه مالی به تحصیل در این کشور بپردازند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا پرداخته است.

رشته­‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی از دیرباز جزو بهترین رشته­ ها برای تحصیل در استرالیا محسوب می‌شوند و هنوز هم تقاضا برای تحصیل در این رشته‌ها بالا است. بر همین اساس بیشتر دانشگاه‌های این کشور دانشکده‌های بزرگ خود را به این رشته‌های تحصیلی اختصاص داده‌اند.

در بین رشته‌های  مهندسی نیز تحصیل در رشته‌ مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی نفت، مهندسی سازه، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی برق و مهندسی حمل و نقل در اولویت انتخاب رشته دانشجویان است.

این رشته‌ها در بیشتر دانشگاه‌ها و به‌­ویژه دانشگاه‌های فنی استرالیا از جمله ملبورن، نیو ساوت ولز، موناش، سیدنی و کوئینزلند قابل انتخاب و پذیرش است.

دریان سفر امید

رشته‌های پزشکی

رشته‌های پزشکی و پرستاری نیز نه فقط در استرالیا بلکه در تمام کشورهای جهان جزو رشته‌های تحصیلی محبوب و با اهمیت هستند و بیشرین حقوق‌ها در بین مشاغل نیز به رشته‌های پزشکی اختصاص دارد. برخی از دانشگاه‌های برتر استرالیا به صورت تخصصی در رشته‌های پزشکی و پرستاری فعالیت می‌کنند و فارغ التحصیلان این رشته‌ها شانس بالایی برای استخدام شدن در استرالیا دارند.

از جمله بهترین رشته ­ها برای تحصیل در استرالیا می‌توان به رشته‌هایی مانند جراحی، پزشکی عمومی، پرستاری، روانپزشکی، متخصصین اطفال و متخصصین زنان و زایمان اشاره کرد. این رشته‌ها بیشتر در دانشگاه‌های مطرحی همچون سیدنی، ملبورن، موناش، نیو ساوت ولز و کوئینزلند برای دانشجویان خارجی تدریس می‌شوند.

رشته­‌های مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات

از جمله بهترین رشته ­ها برای تحصیل در استرالیا می‌توان به رشته‌های مرتبط با مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشاره کرد. این نوع از رشته‌ها این روزها خود را از دیگر رشته‌های مهندسی جدا کرده‌اند و به علت بازار کار بسیار خوب در استرالیا و دیگر کشورهای جهان، از پر متقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی هستند.  برای نمونه از این دسته رشته‌ها می‌توان به برنامه نویسی، مهندسی کامپیوتر، امنیت سایبری و توسعه وب اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته‌ها نیز همانند رشته‌های پزشکی و پرستاری شانس بالایی برای یافتن کار در استرالیا دارند.

از دانشگاه‌های برتر استرالیا که در این رشته‌ها نیز پذیرش دارند، می‌توان به دانشگاه‌ ملی استرالیا و دانشگاه‌های ملبورن، سیدنی، کوئینزلند و نسو ساوت ولز اشاره کرد.

رشته‌­های معماری و شهرسازی

برترین دانشگاه‌های استرالیا معمولا دارای دانشکده‌های معماری و شهرسازی هم هستند. در این دانشکده‌ها رشته‌هایی مانند طراحی و برنامه­ریزی شهرسازی، معماری داخلی، معماری حفاظت از محیط زیست و سایر زیر رشته‌های معماری جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. شاید بتوان دلیل این موضوع را رویکرد جدیدی به شهرسازی در استرالیا و دیگر کشورهای پیشرفته جهان دانست. امروزه تکنولوژی و معماری به دو بخش اصلی مدرن‌سازی شهرها تبدیل شده‌اند و بازار کار بسیار خوبی نیز برای فارغ التحصیلان معماری و شهرسازی وجود دارد.

از دانشگاه‌های معتبری که در این زمینه پذیرش دارند، می‌توان به دانشگاه RMIT ، دانشگاه صنعتی کوئینزلند و دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی اشاره کرد. برخی از این دانشگاه‌ها اقدام به دادن بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی نیز کرده‌اند.

پذیرش در بهترین رشته ­ها برای تحصیل در استرالیا  با «گروه اعزام دانشجو آریا»

موسسه مدیریت مشاوره آریا به صورت تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند. این موسسه فعالیت خود را از سال 1384 و با دریافت مجوز رسمی فعالیت از وزارت علوم در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور آغاز کرده است.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت aryagroup.co.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188240445 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آریا
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز