سه عامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد میانه - کاماپرس
ژیوار

مهم‌ترین محصولات ساختمان‌سازی میلگرد است که برندهای گوناگونی از آهن آلات و فولاد به تولید آن اقدام می‌کنند. معمولا ساختمان‌سازان و برج‌سازان شمال و غرب کشور بیشتر به کار گیرنده میلگرد برند میانه هستند. در واقع این برند در سراسر کشور، به خصوص منطقه غربی، وجود دارد و مورد توجه فعالان حوزه ساخت‌وساز است. به همین دلیل قیمت میلگرد میانه همواره به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، میلگرد میانه یک برند مطرح تولید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی و آهنی در کشور است که از سال 1368 در شهرستان میانه فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه باسابقه به دلیل تولید گریدهای مختلف میلگرد با کیفیت مناسب بسیار مورد توجه فعالان حوزه ساخت و ساز در سراسر کشور، به خصوص ساختمان سازان بخش غربی و شمال غربی، قرار گرفته است. قیمت میلگرد میانه نسبت به رقبا مناسب بوده و این عامل نیز باعث شده تا افراد زیادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند به این برند تمایل داشته باشند. ضمنا چون عمده تولیدات میلگرد میانه، گرید آ3 در سایزهای هشت تا 32 است که بسیار مورد کاربرد بوده و با استانداردهای روسیه و آلمان تطابق دارد، مورد درخواست بسیاری از مشتریان است.

میلگرد - کاماپرس

عوامل مختلفی به شکل مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت میلگرد میانه موثر هستند که از جمله آن‌ها روند صادرات، موجودی بازار، نرخ دلار و ارزش جهانی شمش فولاد است.

صادرات

ایران یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان بوده و به تولید انواع محصولات فولادی می‌پردازد. گاهی برخی از  انواع محصولات فولادی، مانند میلگرد میانه، مازاد بر ظرفیت بازار کشور بوده و به همین دلیل به کشورهای همسایه مانند ترکیه، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود. صادرات بیش از مازاد بازار، قاعدتا روی قیمت میلگرد میانه موثر بوده و آن‌ را صعودی می‌کند. اما در صورتی که جریان کنترل شده باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

دریان سفر امید

موجودی بازار

قیمت میلگرد میانه به موجودی و توان عرضه آن برمی‌گردد. یعنی اگر به عنوان مثال میلگرد آجدار میانه به هر دلیلی تولید نشود یا عرضه آن با مشکل مواجه شود و در بازار کم باشد، رشد سریع قیمتی رخ خواهد داد. بالعکس اگر تولیدات میلگرد آجدار به درستی انجام شود و عرضه کنندگان نیز به موقع و به شکل مناسبی آن را در بازار عرضه کنند، قیمت میلگرد میانه ثبات خواهد داشت و با تغییرات چندانی مواجه نخواهد شد.

تغییرات نرخ دلار

کاهش و افزایش یکباره قیمت دلار از جمله عواملی است که روی نرخ میلگرد میانه موثر است. برخی از مواد پایه‌ای ساخت انواع میلگرد در خارج موجود است و باید به صورت دلاری خریداری شده و وارد کشور شود، به همین دلیل نوسانات قیمتی دلار به شدت روی قیمت میلگرد اثر دارد. بنابراین با هر بار رشد یکباره نرخ دلار می‌توان انتظار افزایش قیمت میلگرد میانه یا دیگر برندها را داشت. همچنین در صورت کاهش نرخ دلار می‌توان منتظر ریزش قیمتی این محصولات بود.

نرخ شمش فولاد

محصول میانی که به منظور ساخت میلگرد کاربرد دارد، شمش فولاد است. با توجه به کاربرد شمش فولادی، قیمت آن روی قیمت تمام شده محصولات نهایی میلگرد اثر دارد. در واقع اگر به هر دلیلی نرخ این نوع شمش در داخل یا در سطح جهانی بالا برود، باید منتظر رشد قیمت میلگرد میانه و دیگر برندها بود.

میلگرد - کاماپرس

بررسی روز قیمت میلگرد میانه

با این اوصاف باید قبل از خرید میلگرد میانه، قیمت این محصول بررسی شود. قیمت میلگرد میانه با توجه به ابعاد و اندازه متفاوت است. هم اکنون نرخ آجدار 32 این میلگرد با طول 12 متری و استاندارد آ1 به 27 هزار و 900 تومان می‌رسد. نرخ میلگرد آجدار 12 میانه با طول 12 متر و استاندارد آ3 نیز 28 هزار و 900 تومان است. قیمت میلگرد آجدار 14 میانه با طول 12 و استاندارد آ3 حول و حوش 27 هزار و 900 تومان تغییر می‌کند.

رصد قیمت میلگرد میانه در تهران آهن

افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت میلگرد میانه در روز جاری کافی است با چند کلیک به سایت تهران آهن به نشانی https://tehran-ahan.com/ مراجعه کرده یا با شماره 02186073000 تماس بگیرند.

تهران آهن برند شرکت آهن مهر راگا است که از سال 1378 به صورت حرفه‌ای در زمینه اطلاع رسانی و فروش انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی به خصوص قوطی، پروفیل، میلگرد، لوله، ستون، ورق و دیگر محصولات آهنی و فولادی مشغول است.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران آهن
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز