آشنایی با اماکن تاریخی ترکیه در تور آلانیا

ژیوار

تور آلانیا با پرواز مستقیم، یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری ترکیه در طول تابستان است که در آن امکان تجربه همزمان تفریحات آبی و گردش در طبیعتی بکر، خریدی دلچسب و در عین حال بازدید از مکان‌های تاریخی و کهن وجود دارد. در این شهر زیبا می‌توان اسکله‌ای با قدمت 700 سال پیدا کرد و در دل قلعه‌ای سرخ، از گردشی متفاوت لذت برد. موزه‌های مختلف شهر آلانیا نیز محبوب هستند و در آن غارهای قدیمی زیبایی به چشم می‌خورند.

کاماپرس در این گزارش معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در تور آلانیا با پرواز مستقیم را معرفی کرده است.

قلعه آلانیا

از جمله جاذبه‌های گردشگری که در تور آلانیا نباید فرصت تماشای آن را از دست داد، می‌توان به قلعه آلانیا و جاده سرخ اشاره کرد. این قلعه با آجرهای قرمز ساخته شده و قدمت آن به سال 1226 میلادی باز می‌گردد. هدف از ساخت این بنای زیبا، محافظت از اسکله در برابر حملات دریایی احتمالی بود و به همین جهت ارتفاع آن به 33 متر می‌رسد.

در دیوارهای اصلی قلعه سرخ از سنگ آهک استفاده شده و در قسمت فوقانی آن، شفت کلاسیک و آجرهای قرمز به کار رفته است. معماری داخلی این مکان نیز بسیار زیبا بوده و طراحی نسبتا پیچیده‌ای دارد. امروزه طبقه اول این قلعه به موزه آلانیا تبدیل شده و با استفاده از پلکان می‌توان به طبقات بالاتر آن دسترسی پیدا کرد. این یادگار دوران سلجوقیان دارای 83 برج و 140 کنگره بوده و همه روزه از 9 صبح تا 7 عصر امکان بازدید از آن فراهم است.

دریان سفر امید

غار داملاتاش

غار داملاتاش در قسمت غربی شهر آلانیا قرار دارد و نام آن به معنی چکیدن آب از سطح بالا است. در این غار امکان دیدن مناظر طبیعی منحصر به فرد فراهم است و دیوارهای سنگی آن به شکل عجیبی در طول زمان تغییر شکل یافته است. این غار که در سال 1948 و با انفجار یک دینامیت پیدا شد، در مدت زمان 10 تا 15 هزار سال به وجود آمده است.

علت ایجاد این غار را بارش زیاد باران دانسته‌اند؛ به طوری که قطرات باران درون حفره‌ها رفته و آنجا یخ زده و بر اثر آن استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها درست شده‌اند. بعد از بلند شدن این لایه‌ها، ستون‌های غاری، ایجاد و کم کم ظاهر یک غار متولد شده است. در این غار قندیل‌های یخی و کوه‌های گرد زیبایی به چشم می‌خورد. همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر می‌توان از این غار تاریخی دیدن کرد.

اسکله آلانیا

آلانیا شهری بندری است که در مدت زمان حیات خود مورد توجه حکومت‌های گوناگون قرار گرفته است و به همین جهت بسیاری از کشتی‌های تجاری و توریستی در آن پهلو می‌گیرند. اسکله آلانیا به عنوان یکی از مناطق گردشگری این شهر به حساب می‌آید و قدمت زیادی دارد که آن را به یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی نیز تبدیل می‌کند.

این اسکله امروزه نیز اهمیت خود را حفظ کرده و علاوه بر کاربرد تجاری و توقف کشتی‌های مختلف در آن، توانسته است به مکانی دیدنی نیز تبدیل شود. دستفروشان متعدد، بازار، فضای زیبا و امکان قدم زدن در اطراف این اسکله 700 ساله از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای بازدید از آن به حساب می‌آید.

موزه آتاتورک

در تور آلانیا می‌توان از موزه‌های متعددی دیدن کرد که بی گمان یکی از معروف‌ترین آن‌ها موزه آتاتورک است. این موزه در اصل خانه‌ای سنتی در محله شکرخانه بوده و از سه طبقه چوبی و سنگی تشکیل شده است. همچنین این خانه در اختیار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه قرار دارد و از سال 1980 گردشگران امکان بازدید از آن را دارند.

در طبقه اول موزه آتاتورک، سالن پذیرایی، حمام، آشپزخانه و چند اتاق همراه با روزنامه و عکس‌هایی از آتاتورک، جنگ کورتولوش و نیمه اول دوره جمهوریت قرار دارد. در طبقه دوم این موزه نیز اتاق کار، اتاق استراحت، اتاق خواب و کلکسیونی از تمبرهای پستی، اسکناس‌ها با تصاویر آتاتورک و مواردی از این قبیل به چشم می‌خورد. علاوه بر آن وسایل شخصی آتاتورک مانند برخی لباس‌ها، ظروف و کفش نیز در این موزه وجود دارد. همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 عصر امکان بازدید از موزه آتاتورک فراهم است.

خرید بهترین تور آلانیا از «هورامان گشت»

هورامان گشت، مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه عرضه انواع تورهای خارجی و داخلی به طور مستقیم و بدون واسطه است. تور آلانیا یکی از محبوب‌ترین تورهای این آژانس مسافرتی است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

علاقه­‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از تورهای این مجموعه می­‌توانند به وبسایت www.bestgasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 0215796000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : هورامان گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز