تفاوت سرور ابری با سرور مجازی چیست؟

خرید سرور - کاماپرس
ژیوار

برای اجرای یک وب‌سایت و برنامه‌های کاربردی مربوط به یک کسب‌وکار موفق، کار به‌ظاهر ساده یافتم سرور میزبانی مناسب است. بااین‌حال، این کار اغلب مملو از مشکلات خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که قبلاً این فرایند را طی نکرده‌اند. برای این کار اول شما باید صدها شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی را بررسی کنید و با انواع سرورها آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در این مسیر و کارهایی مانند خرید سرور ابری ابر آسیاتک بدانید، تفاوت سرور ابری با سرور مجازی است. در این مقاله، با این دو نوع سرور پرطرفدار این روزها آشنا می‌شوید.

تعریف سرورهای مجازی و ابری

قبل از اینکه بخواهیم درباره تفاوت سرور ابری و سرور مجازی توضیحی بدهیم، باید ابتدا با هر یک از آن‌ها آشنا شوید. مجازی‌سازی سرورها شما را قادر می‌سازد تا بسیاری از محیط‌های شبیه‌سازی‌شده را روی یک سیستم سخت‌افزاری فیزیکی ایجاد کنید. به این ترتیب، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های شما روی سرورهای متصل‌به‌هم میزبانی می‌شوند و با هم کار می‌کنند تا از دسترسی به سرور میزبانی بالا و عملکرد مطلوب آن‌ها مطمئن شوید. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که یک برنامه ویندوز را روی سرور مجازی اجرا می‌کنید، این برنامه در یک ساختار مجازی باز می‌شود که در دستگاه کاربری نهایی قرار دارد و برنامه را از سیستم عامل شما جدا نگه می‌دارد.

در مقابل، سرور ابری یک شبکه انتزاعی است. ابرها محیط‌های مجازی هستند که منابع شما را در یک شبکه انتزاعی ترکیب و به اشتراک می‌گذارند. سرور ابری ازنظر فیزیکی خارج محل کسب‌وکار شما قرار دارد و خدمات پردازشی موردنظر شما از طریق اینترنت انجام می‌شود.

مزایای سرور ابری و مجازی

سرور ابری جدیدترین ترند در صنعت میزبانی داده محسوب می‌شود و برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این نوع سرور می‌تواند نیاز به انواع دیگر خدمات میزبانی را برطرف کند. سرورهای ابری در مقایسه با سرورهای مجازی مزایای مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سرور ابری سروری نسبت قابل‌اعتماد است چون وب‌سایت شما روی یک فضای مجازی میزبانی می‌شود که از چندین شبکه فیزیکی استفاده می‌کند. وقتی‌که یکی از این سرورها آفلاین می‌شوند، سطح منابع در ابر کاهش می‌یابد اما چیزی به وب‌سایت شما اضافه نمی‌شود.
  • سرورهای ابری از طریق بسیاری از سرورهای فیزیکی محافظت شدن از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی محافظت می‌شوند.
  • سرور ابری توسعه‌پذیر، انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است. این سرور محدودیت‌های یک سرور واحد را ندارد و منابع با توجه به درخواست شما و در کمترین زمان در دسترس شما هستند.
  • سرورهای ابری مقرون‌به‌صرفه هستند چون شما فقط برای آنچه استفاده می‌کنید هزینه می‌پردازید.

سرورهای مجازی هم مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند. مزایای این نوع سرور به این ترتیب هستند:

دریان سفر امید
  • با استفاده از سرور مجازی برای مدیریت سرور خود به همه‌چیز همان‌طور که می‌خواهید دسترسی دارید و می‌توانید تمام نرم‌افزارهای موردنیاز خود را روی آن نصب و اجرا کنید.
  • سرور مجازی VPS بسیار کارآمد است و به ترافیک یا مخاطب شما وابسته نیست. با استفاده از این سرور منابع خود را دارید و از سرورهای مجازی دیگر ساخته‌شده در سرور فیزیکی جدا هستید.
  • داده‌های شما در سرور مجازی ایمن هستند و برای سایر کاربران صرف‌نظر از حقوق آن‌ها غیرقابل دسترسی خواهند بود.

تفاوت‌های اصلی سرور ابری با سرور مجازی

خرید سرور - کاماپرس

سرورهای ابری و مجازی در ۷ ویژگی با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت‌های اصلی این دو نوع سرور عبارت‌اند از:

  • سرور ابری مقیاس‌پذیری بالایی دارد و بر اساس منابع و تقاضای شما تغییر می‌کند اما مقیاس‌پذیری سرور مجازی محدود و قابل ارتقا به سرور بزرگ‌تر یا افزودن منابع بیشتر است.
  • سرور ابری عملکردی خوب با توانایی توزیع منابع در چندین سرور است درحالی‌که سرور مجازی یک سرور واحد دارد که می‌توان آن را با افزودن منابع بیشتر بهبود بخشید.
  • سرورهای ابری معمولاً گران‌تر از سرورهای مجازی هستند.
  • سرور ابری انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و می‌توان منابع آن را افزایش داد اما انعطاف‌پذیری سرور مجازی محدودتر است.
  • سرور ابری قابلیت اطمینان بالاتری دارد اما قابلیت اطمینان سرور مجازی بسته به شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی متفاوت است.
  • سرور ابری از طریق چندین لایه امنیتی، فایروال و رمزگذاری داده محافظت می‌شود اما برای افزایش امنیت سرور مجازی باید از تدابیر امنیتی الحاقی اجراشده توسط خودتان استفاده کنید.

سرورهای ابری و مجازی آسیاتک و مدیریت بهتر داده‌ها

سرورهای ابری و مجازی هرکدام مزایای خاص خود را دارند. برای بهره بردن از مزایای هر یک از این سرورها باید از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات کمک بگیرید که این سرورها را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. خرید سرور ابری ابر آسیاتک یا سرورهای مجازی این شرکت به شما امکان کنترل بهتر داده‌های وب‌سایت و برنامه‌ها را می‌دهد. این سرورها برای کسب‌وکارهایی که به مدیریت هوشمند داده‌ها و منابع خود فکر می‌کنند بهترین گزینه‌ها هستند. اگر به گزینه‌ای پیشرفته‌تر فکر می‌کنید خرید سرور ابری ابر آسیاتک را به شما پیشنهاد می‌دهیم اما درصورتی‌که می‌خواهید مدیریت منابع را به شکلی هوشمندانه اما مقرون به‌صرفه‌تر انجام بدهید. سرور مجازی آسیاتک برای شما مناسب است. با وجود پشتیبانی شبانه‌روزی این سرورها هم مشکلات شما در زمان استفاده از آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن حل خواهد شد.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز