6 نکته درباره واردات خودرو توسط شهروندان عادی که باید بدانید

ژیوار

اواخر هفته گذشته آیین نامه واردات خودرو کارکرده از سوی دولت منتشر و طی آن شرایطی برای واردات خودرو توسط شهروندان عادی نیز در نظر گرفته شد.

به گزارش کاماپرس، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در 10 ماده منتشر شد که حاوی 6 نکته برای اشخاص حقیقی است که قصد واردات خودرو دارند.

اول اینکه اشخاص حقیقی می‌توانند خودروهای دست دوم ژاپنی، کره جنوبی یا خودروهای ساخت کشورهای اروپایی را وارد کنند.

در این آیین‌نامه، همچنین تاکید شده است که واردات خودروهای چینی کارکرده ممنوع است. در این رابطه، اگرچه دولت چندی پیش واردات خودروهای کره‌ای به مناطق آزاد را ممنوع اعلام کرده بود، اما ظاهرا حالا می‌شود ماشین‌های کره‌ای کار کرده را نیز وارد کرد.

بیشتر بخوانید:‌

دریان سفر امید

به نقل از دنیای اقتصاد، موضوع بعدی تامین ارز واردات ماشین‌های دست دوم‌ توسط اشخاص حقیقی است؛ در این آیین‌نامه آمده منابع ارزی با رعایت ضوابط ارزی بانک مرکزی از محل ارز حاصل از صادرات (اعم از کالا و خدمات، سرمایه‌گذاری خارجی با اولویت حمل و نقل عمومی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی از جمله منابع ارزی با منشأ خارجی) تأمین خواهد شد.

نکته بعدی به سن خودروهای وارداتی برمی‌گردد، در آیین‌نامه اشاره شده که سن خودرو بر اساس نشان مرتبط با نوع (مدل) سال خودرو در شماره شناسایی خودرو VIN، در زمان ورود به کشور بیشتر از ۳ سال و کمتر از ۵ سال باید باشد.

نکته‌ی مهم دیگر به ممنوعیت‌ها برمی‌گردد، بر این اساس، واردات خودروی سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، ماشین‌هایی با فرمان راست و ورود محصولات آمریکایی ممنوع است.

در پایان تاکید شده که ترخیص خودرو منوط به ارائه گواهی اسقاط است.

انتهای پیام

 

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز