کاربرN سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی - کاماپرس
ژیوار

سرورهای مجازی سرورهای پرکاربرد این روزها هستند که درست مانند سرورهای فیزیکی برای میزبانی و اجرای برنامه‌ها در زیرساخت فناوری اطلاعات به کار می‌روند. خرید سرور مجازی به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک فعال در حوزه فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را ساده‌تر انجام دهند. در این مقاله، با این نوع سرور و مزایای خرید سرور مجازی ابر آسیاتک آشنا می‌شوید.

منظور از کاربر سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی - کاماپرس

سرور خصوصی مجازی (VPS) که به آن سرور مجازی هم می‌گویند، ماشینی است که تمام نرم‌افزارها و داده‌های موردنیاز برای اجرای یک برنامه یا وب‌سایت را میزبانی می‌کند. به این سرور مجازی گفته می‌شود چون فقط به بخشی از منابع فیزیکی زیربنایی یک سرور نیاز دارد که آن‌هم توسط یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی مدیریت می‌شود. بااین‌حال، شما به منابع اختصاصی خود در این سخت‌افزار هم دسترسی خواهید داشت.

چرا باید از سرورهای مجازی استفاده کنیم؟

سرورهای مجازی ابزارهای مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که برای خدمات میزبانی وب و به‌کارگیری موثر از منابع اطلاعاتی موجود در زیرساخت‌ها استفاده می‌شوند.

بدون مجازی‌سازی، سرورها تنها از بخش کوچکی از قدرت پردازش خود استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که سرورها مشغول نباشند؛ چراکه بیشتر حجم کاری فقط به بخشی کوچکی از سرورهای شبکه منتقل می‌شود. به این ترتیب، مراکز داده مملو از سرورهای کم‌کاربردی می‌شوند که درنهایت، نتیجه‌ای به‌جز هدر رفتن منابع و انرژی کسب‌وکار شما نخواهند داشت.

دریان سفر امید

با تقسیم هر سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی، هر سرور مجازی می‌تواند به‌عنوان یک دستگاه فیزیکی منحصربه‌فرد عمل کند. هر سرور مجازی می‌تواند برنامه‌ها و سیستم عامل خود را اجرا کند. این فرایند با فعال کردن هر سرور مجازی به‌عنوان یک سرور فیزیکی و افزایش ظرفیت هر ماشین فیزیکی، به افزایش استفاده از منابع منجر می‌شود.

البته، مزایای سرور مجازی VPS به این مورد محدود نمی‌شود. این سرورها فواید دیگری هم دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پیاده‌سازی و اجرا: این سرورها را می‌توانید به‌راحتی پیاده‌سازی کنید و در هر زمان که بخواهید بلافاصله اجرا کنید.
  • مقیاس‌پذیر بودن: سرورهای مجازی را می‌توانید به‌دلخواه و بر اساس نیازهای خود کوچک یا بزرگ‌تر کنید. این ویژگی به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که حجم کاری آن‌ها مدام تغییر می‌کند و به سروهای سازگار با هر حجم از داده نیاز دارند مناسب است.
  • ریکاوری راحت: بکاپ گرفتن از داده‌های این سرورها به‌سادگی و سریع انجام می‌شود. این بکاپ ممکن است بسته به نیاز شما به‌صورت روزانه، هفتگی، فصلی یا حتی سالانه باشد. به این ترتیب، در مواقع اضطراری در کسری از ثانیه به اطلاعات ریکاوری شده خود دسترسی خواهید داشت.
  • امنیت بیشتر: سرورهای مجازی معمولاً با فایروال‌های بسیار قدرتمند محافظت می‌شوند. به این ترتیب، نیازی نیست که نگران حملات هکری یا مخربی باشید که داده‌های شما را تهدید می‌کنند. فایروال‌های محافظ این سرورها اجازه نمی‌دهند که کوچک‌ترین خللی در امنیت شبکه، سرورها و برنامه‌های شما ایجاد شود.

کاربردهای سرور مجازی

سرور مجازی - کاماپرس

سرور خصوصی مجازی کاربردهای بسیار دارد و همین موضوع سبب شده که به یکی از پرطرفدارترین سرورهای این روزها تبدیل شود. ازجمله کاربردهای سرور مجازی عبارت‌اند از:

  • مدیریت ترافیک وب‌سایت: با رشد وب‌سایت و افزایش میزان بازدیدکنندگان آن، زمان بارگذاری صفحات آن طولانی‌تر می‌شود. درنتیجه، بازدیدکنندگان برای باز شدن هر صفحه باید بیشتر انتظار بکشند. در صورت استفاده از سرور مجازی سایت شما عملکرد بهتری خواهد داشت و می‌تواند به حجم بیشتری از درخواست‌ها پاسخ دهد.
  • سفارشی‌سازی برنامه‌ها: وقتی از سرور مجازی استفاده می‌کنید، روی محیط وب سرور خود کنترل بیشتری دارید. به این ترتیب، می‌توانید نرم‌افزارهای سفارشی و تنظیمات آن را به دلخواه خود تغییر دهید. ادغام با سایر نرم‌افزارها مانند نرم‌افزارهای حسابداری هم بهتر انجام خواهد شد. به‌علاوه، می‌توانید فایروال‌های امنیتی را به دل‌خواه خود تنظیم کنید.
  • کاهش خطاهای سرور: با افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان احتمالاً مجبور خواهید شد که محتوای بیشتر یا عملکردهای پیچیده‌تری به آن اضافه کنید. این امر به پردازنده یا حافظه بیشتری دارد. در غیر این صورت، خطاهای سرور وب‌سایت‌تان بیشتر خواهد شد. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، از سرور مجازی استفاده کنید تا هر زمان که آماده رشد هستید به یک ماشین مجازی باقدرت پردازش بیشتر مهاجرت کنید.

سرور مجازی - کاماپرس

خرید سرور مجازی ابر آسیاتک؛ راهی برای پیشرفت کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای در حال پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات برای اجرای برنامه‌ها و مدیریت ترافیک وب‌سایت‌های خود به سرورهای قدرتمند نیاز دارند. سرور مجازی ابر یا سرور خصوصی مجازی می‌تواند به نیازهای مختلف این کسب‌وکارها پاسخ دهد. بنابراین، اگر به رشد ترافیک وب‌سایت خود فکر می‌کنید یا می‌خواهید کاربران شما مدام موقع استفاده از خدمات مجازی شما مدام با خطاهای سرویس روبه‌رو نشوند، از سرور مجازی VPS استفاده کنید. خرید سرور مجازی ابر آسیاتک به‌عنوان یکی از بهترین‌های ایران در این حوزه به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری وب‌سایت خود را ارتقا دهید و همیشه به‌سوی پیشرفت گام بردارید. سرور مجازی ابر آسیاتک علاوه بر مزایای سرور مجازی که توضیح دادیم، قابل اجرا در سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس است و بلافاصله پس از سفارش می‌توانید از آن استفاده کنید. این خدمات مجازی پشتیبانی شبانه‌روزی هم دارد تا تجربه شما از سرور مجازی ساده‌تر و کم دردسر باشد.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز