مردم چگونه می توانند خودرو خارجی وارد کنند؟

ژیوار

دولت سیزدهم که در روزهای آینده، به کار خود پایان می‌دهد، امروز در یکی از آخرین مصوبات خود، واردات خودرو را برای عموم مردم آزاد کرد.

به گزارش کاماپرس، فارغ از اینکه چرا این مصوبه مهم در این روزها به تصویب رسید، محتوای مصوبه توجه شهروندان را به خود جلب کرد. خودروهایی که ایرانیان داخل و خارج از کشور می‌توانند وارد کند، باید تولید سال 2019 و بعد از آن باشد و همچنین از استانداردهای روز قاره اروپا برخوردار باشد.

بنابه ادعای دولت سیزدهم، این تصمیم در راستای مقابله با انحصار خودرو گرفته شده است. پیش از این در مصوبه‌های قبلی، تنها شرکت‌های خودروساز امکان واردات خودرو را داشتند. علاوه بر این مقرر شده بود که واردات خودرو باید همزمان با انتقال تکنولوژی صورت بگیرد.

در واکنش به این خبر جلال رشیدی کوچی، نماینده سابق مجلس که یکی از پرچمداران مبارزه با محدودیت‌های واردات خودروهای خارجی بود، توییت زد: بالاخره آزاد شد. واردات خودروهای کارکرده. امیدوارم آئین نامه جوری تنظیم شده باشد که همه مردم باهر توان مالی بتوانند با خیال راحت یک خودروی مناسب خریداری کنند و سوار شوند. کاش زودتر اتفاق افتاده بود.

دریان سفر امید

علی خسروانی یکی از فعالان بخش خصوصی بازار خودرو نیز توییت زد: روی سنگ قبر من بنویسید «او طعنه شنید اما خسته نشد، ناامید نشد» مبارک همه تون باشه.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز