4 علت اصلی روشن نشدن مک بوک + روش‌ های حل مشکل

ژیوار

روشن نشدن مک بوک می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما در هر حالتی نشانه خوبی برای لپتاپ شما نیست. به خصوص اینکه مک بوک‌ها قیمت بالایی دارند و هزینه تعمیر مک بوک نیز نسبت به سایر برندها بالاتر است. همین موضوع سبب می‌شود که فشردن کلید پاور و روشن نشدن مک بوک استرس زیادی را به شما وارد کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی دلایل روشن نشدن و راه‌ حل‌هایی برای راه اندازی و تعمیر مک بوک در این حالت‌ها پرداخته است.

1 – روشن نشدن مک بوک به دلیل مشکلات در مادربرد

بدترین علت روشن نشدن مک بوک می‌تواند مرتبط با مادربرد لپ تاپ باشد. مادربرد اصلی‌ترین قطعه از قطعات لپ تاپ است و عملکرد سایر قطعات نیز به عملکرد مادربرد مرتبط است.

برای تست اولیه مشکلات مادربرد می‌توانید از یک روش ساده استفاده کنید. به این شکل که می‌توانید گوش خود را نزدیک لپ تاپ ببرید و با تمرکز روی صداهای لپ تاپ دقت کنید. معمولا هارد، فن و درایوهای لپ تاپ صدای مخصوص به خود را دارند و اگر شما بعد از زدن کلید پاور این صداها را شنیدید، به معنی مشکلات اساسی در مادربرد است.

همچنین شنیدن صدای بوق ممتد نیز می‌تواند یک نشانه برای معیوب بودن مادربرد باشد و در هر حالت اگر مشکل را از مادربرد می‌دانید، می‌بایست به یکی از تعمیرگاه‌های تخصصی و رسمی مک بوک مراجعه کنید.

دریان سفر امید

2 – روشن نشدن لپ تاپ به دلیل مشکلات صفحه کلید

ایراد در صفحه کلید نیز می‌تواند باعث روشن نشدن مک بوک شود. وقتی شما دکمه پاور مک بوک را فشار می‌دهید، دستگاه منتظر دریافت یک سیگنال از کیبورد می‌شود. اگر کیبورد مشکل داشته باشد و این سیگنال را به پاور ارسال نکند، مک بوک نیز روشن نخواهد شد.

کیبورد مک بوک معمولا به این آسانی‌ها دچار مشکل نمی‌شود اما اگر قبلا روی کیبورد آب یا سایر مایعات ریخته شده باشد، این احتمال بیشتر می‌شود.

برای تست این موضوع می‌توان باتری مک بوک را از لپ تاپ خارج کرده و کانکتور کیبورد را نیز از آن جدا کنید. اگر در زمان اتصال مک بوک به جریان مستقیم برق، شاهد روشن شدن آن باشید، مطمئن خواهید شد که مشکل از مک بوک است و می‌بایست با مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر مک بوک، نسبت به تعمیر و تعویض صفحه کلید اقدام کنید.

روشن نشدن مک بوک

3 – مشکل صفحه نمایش مک بوک

بعضی از اوقات ممکن است صفحه نمایش مک بوک دچار مشکل شده باشد و شما این احساس را داشته باشید که مک بوک روشن نمی‌شود. اما در واقع مک بوک روشن بوده و صفحه نمایش به دلیل روشن نشدن، هیچ تصویری را نمایش نمی‌دهد.

پی بردن به ایراد صفححه نمایش می‌تواند آسان باشد. اگر مک بوک شما صداهای نورمال را داشته باشد ولی تصویر نداشته باشید و یا اگر نورهای متفاوتی را روی صفحه نمایش ببینید، مطمئن شوید که مشکل روشن نشدن مک بوک از این قسمت لپ تاپ است.

در این مواقع نیز تعمیر یا تعویض صفحه نمایش در مراکز تعمیر تخصصی مک بوک می‌تواند راه حل رفع این مشکل باشد. اگرچه صفحه نمایش بعد از مادربرد، دومین قسمت گران‌قیمت مک بوک است و بهتر است در ابتدا گزینه تعمیر را مد نظر داشته باشید.

4 – مشکل رم برای روشن نشدن لپ تاپ مک بوک

در برخی از مواقع نیز مشکلات رم می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن مک بوک باشد. این مشکل معمولا به سادگی قابل تشخیص است. اگر مک بوک شما نتواند رم را شناسایی کند، معمولا بوق‌های ممتد از سیستم شنیده می‌شود که فاصله هر بوق نیز 5 ثانیه است. این بوق‌ها نشانه شناسایی نشدن رم روی مادربرد و یا مشکلات دیگر رم است.

همچنین زمانی که لپ تاپ 3 بوق پی در پی ایجاد کرده و بعد از هر 5 ثانیه این نوع بوق را تکرار می‌کند نیز مشکل روشن نشدن را به رم ارتباط می‌دهد. در این حالت نیز مشخص می‌شود که رم دستگاه نمی‌تواند از حالت بررسی یکپارچه که باید قبل از روشن شدن مک بوک انجام شود، عبور کند.

در هنگام وجود این نشانه‌ها نیز می‌بایست نسبت به تست رم و یا مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر مک بوک اقدام کنید.

تعمیر مک بوک در «آروند گارانتی»

شرکت آروند یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه گارانتی، فروش و خدمات پس از فروش برندهایی چون اپل، سرفیس، ایکس باکس، نینتندو و سونی پلی استیشن است. این شرکت یکی از مراکز اصلی تعمیر تخصصی انواع مک بوک در ایران است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات می‌توانند به سایت رسمی آروند به آدرس www.arvandguarantee.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02142528000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز