تیگو 7 یا جک S5؟ + قیمت روز خودرو

تیگو 7 جک اس 5 - کاماپرس
ژیوار

خودروهای چینی در بازار خودروهای ایرانی جای خود را پیدا کرده‌اند و برخی از مدل‌های آن‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دو مدل محبوب از این دست خودروها، چری تیگو 7 و جک اس 5 هستند که هر دو به عنوان خودروهای خانوادگی و چند منظوره معرفی شده‌اند. این کراس اوور از نظر ظاهر، امکانات، عملکرد و قیمت خودرو با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای خریداران تصمیم‌گیری بین آن‌ها ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

معرفی تیگو 7 و جک اس 5

چری تیگو 7 یک کراس اوور محبوب چینی است که از نظر شتاب‌گیری و قابلیت‌های اسپرت ویژه، انتظارات بالایی را برآورده نمی‌کند. همچنین برای آفرود مناسب نیست. اما اگر اولویت‌های شما داشتن یک خودرو زیبا، نسبتاً جادار با امکانات رفاهی فراوان و سواری مناسب است، تیگو 7 می‌تواند به نیازهای شما پاسخ دهد.

این خودرو از نظر توانایی‌های حرکتی، کیفیت، امنیت و گستردگی خدمات شرایط قابل قبولی دارد. در مقایسه با رقبای گرانتر کره‌ای و ژاپنی، توانایی‌های حرکتی این خودرو موجب رضایت خواهد بود.

جک S5 یک کراس‌اوور سایز متوسط تک دیفرانسیل است که برای سفرهای آفرودی ساخته نشده، اما به واسطه ارتفاع مناسب از سطح زمین و طراحی ساده و منطقی خود قادر است ابهتی نزدیک به یک شاسی‌بلند واقعی را داشته باشد. این خودرو با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند 2 لیتری مجهز به توربو، شتاب خوب (بخصوص در نسخه دنده‌ای) را ارائه می‌دهد و حتی در سرعت‌های بالاتر رفتار چالاک و مناسبی از خود نشان می‌دهد.

تنها مشکل این است که در هنگام داغ شدن گیربکس اتوماتیک، دنده‌ها اندکی زودتر از زمان مورد انتظار سبک می‌شوند که در سرعت‌های جاده‌ای لذت رانندگی را کمی کاهش می‌دهد. با این حال، گشتاور بسیار خوب موتور تا حدودی این نقطه ضعف را جبران می‌کند. جک S5 در قیاس با رقبای خود عملکرد مطلوبی از خود نشان داده است.

دریان سفر امید

تیگو7 - کاماپرس

مقایسه تیگو 7 و جک اس 5 از نظر فنی

در جک S5 نسخه جدید، پیشرانه 2 لیتری توربو MPI قبلی جای خود را به یک نسخه 1.5 لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت 161 اسب بخار و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متر داده است که علیرغم کاهش حجم، راندمان بالاتر و هماهنگی بهتر با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه این خودرو دارد. برای جک اس 5 مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شد و شتاب صفر تا صد آن نیز 10.5 ثانیه است.

چری تیگو 7 هم مثل رقیب خود از پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند که حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید و نیرو کرده را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد تیگو 7 هم به ترتيب برابر با 7.3 ليتر در صد كيلومتر و 10.9 ثانيه است.

مقایسه ظاهر و آپشن‌ها

جک s5 و تیگو 7 از نظر ظاهر و آپشن کماکان قابل قبول هستند. در بحث فضای داخل کابین، هر دو خودرو فضای کابین قابل قبول و مشابه دارند. البته جك s5 به لطف طول بيش‌تر بدنه، صندوق بار جادارتري نسبت به تيگو 7 دارد.

در بحث نرمي سواري هم با توجه به استفاده هر دو خودرو از سيستم تعليق عقب نيمه مستقل، نبايستي توقع خيلي بالايي داشت. با این حال، تيگو 7 از تعليق كمي نرم‌تر و صنديل‌های ارونوميك‌تري برخوردار است که باعث مي‌شود سرنشينان آن در مسافت‌های طولاني کم‌تر از سرنشينان جك اس 5 خسته شوند.

جک اس5-کاماپرس

قیمت روز خودرو جک اس 5 و تیگو 7

قیمت چری تیگو 7 IE و قیمت جک J5 اتوماتیک در بازار آزاد تفاوت زیادی با هم ندارد. در لحظه تهیه این گزارش قیمت چری تیگو 7 IE صفر مدل 1402در بازار خودرو حدودا 1 میلیارد و 850 میلیون تومان است و جک اس 5 اتوماتیک مدل 1403 صفر نیز حدودا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت دارد، قیمت حدودی جک اس 5 اتوماتیک مدل جدید تولید 1402 نیز 1 میلیارد و 550 میلیون تومان است.

در نهایت به نظر می‌رسد تیگو 7 را با توجه به مواردی مثل ظاهر به‌روزتر و آپشن‌های بیش‌تر، از جک s5 جلوتر باشد، اما جک s5 نیز با توجه به مواردی مثل استهلاک پایین‌تر گیربکس و افت قیمت کم‌تر در نسخه‌های کارکرده، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

مشاهده قیمت خودرو در همراه مکانیک

برای مشاهده قیمت روز انواع خودروهای چینی از جمله تیگو 7 و جک S5 می‌توانید به سایت همراه مکانیک مراجعه کرده و قیمت مدل‌های مختلف این خودروها استعلام کنید.

همراه‌ مکانیک از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به کامل‌ترین مرجع خدمات خودرو در کشور برای مشاوره تخصصی خرید و فروش تبدیل شده است. برای ارتباط با همراه مکانیک به نشانی تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 رفته یا با شماره تلفن‌های 02167632000 یا 02191070700 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل در انجام امور می‌توانید به نشانی اینترنتی https://www.hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز