روند کاهشی دلار ادامه دارد؟ + 2 سناریو پیش رو

ژیوار

دلار در راستای روند کاهشی جدید، در کف ۴۵ روزه خود قرار گرفته است. آخرین تاریخی که دلار آزاد در سطوح قیمتی نیمه نخست کانال ۵۸ هزار تومانی معامله می‌شد، ۹ خرداد ماه سال جاری بوده است.

به‌گزارش کاماپرس، برخی از فعالان ارزی این افت نرخ را ناشی‌ از کاهش سطح انتظارات تورمی می‌دانند، در مقابل سناریو دیگری که در میان معامله‌گران مطرح می‌شود این است که بانک مرکزی 2 کانال 58 و 59 هزار تومانی را هدف نرخ دلار در نیمه نخست سال جاری قرار داده است.

به نظر می‌رسد با توجه به انتخابات اخیر و دور شدن بازار از تب و تاب تحولات سیاسی، نرخ طلا و ارز به آرامشی نسبی رسیده است.

بیشتر بخوانید:

البته تحلیل‌گران معتقد به حضور کوتاه مدت نرخ دلار در کانال 57 هزار تومانی هستند و می‌گویند این اسکناس آمریکایی جهت تثبیت در این بازه قیمتی مسیر دشواری را در پیش دارد.

دریان سفر امید

پنج‌شنبه‌ی گذشته، علاوه بر نرخ دلار، قیمت دیگر شاخص‌های ارزی نیز دچار نوسانات کاهشی شد. هر برگ یورو آزاد در این روز با افت 850 تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 63 هزار و 600 تومان معامله شد.

پوند نیز با کاهش قیمت 900 تومانی به رقم 75 هزار و 500 تومان رسید.

بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران، می‌توان دریافت که دو عامل اصلی موثر بر نرخ این کالای سرمایه‌ای، نرخ روز دلار آزاد و بهای جهانی اونس طلا است. در نتیجه انتظار می‌رود با کاهشی شدن نرخ دلار، قیمت سکه نیز نوسانات کاهشی جدی‌تری را متحمل شود.

نیم سکه نیز در بازار روز پنج‌شنبه با افت 150 هزار تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 22 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز