چگونه برای خانه پنل خورشیدی بخریم؟ + قیمت

ژیوار

با توجه به رشد روزافزون محبوبیت انرژی خورشیدی در زمینه تامین انرژی خانوارها، این انرژی نویددهنده دستیابی به یک منبع انرژی تجدیدپذیر و ارزان قیمت است که به طور عمده در کاهش هزینه‌های برق مصرفی خانوارها نقش دارد. همچنین سهم انرژی‌های آلاینده و غیر تجدیدپذیر را از ترکیب انرژی خانوارها کاهش می‌دهد.

با این حال، هنوز سوالاتی درباره مزایا و معایب انرژی خورشیدی وجود دارد؛ از جمله اینکه آیا انرژی خورشیدی واقعاً یک منبع انرژی پاک است و یا سیستم‌های خورشیدی صرفه‌جویی اقتصادی دارند و سرمایه‌گذاری بر روی آنها توجیه‌پذیر است یا خیر.

کاماپرس در این گزارش کاماپرس سعی دارد به این سوالات در رابطه با انريی خورشیدی پاسخ دهد.

مراحل ارزیابی قابلیت نصب پنل های خورشیدی در منازل

ارزیابی و تحقیق و بررسی برای استفاده از پنل‌های انرژی خورشیدی در خانه به مسایل زیادی بستگی دارد. در این رابطه چندین مرحله کلیدی وجود دارد که باید طی شوند:

بررسی مصرف انرژی کنونی و قبوض برق: اولین گام برای ارزیابی انرژی خورشیدی، بررسی میزان مصرف انرژی کنونی شما است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه میزان انرژی خورشیدی برای پوشش نیازهای خود لازم دارید.

دریان سفر امید

ارزیابی پتانسیل خورشیدی محل سکونت: ابزارهایی مانند PVWatts توسط آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر توسعه یافته‌اند که اجازه می‌دهد تا پتانسیل انرژی خورشیدی برای هر آدرس در جهان را ارزیابی کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تخمین‌هایی از عملکرد سیستم‌های خورشیدی بالقوه تهیه کنید.

محاسبه نیازهای الکتریکی: بررسی حساب‌های برق برای تعیین نیازهای سالانه به انرژی، استفاده شما در کیلووات‌ساعت (kWh) را نشان می‌دهد. بررسی هر ماه از سال؛ شاید در بعضی ماه‌ها بیشترین برق را مصرف کنید (مثلاً اگر کولر در تابستان روشن است).

بررسی قابلیت‌های خانه برای نصب پنل‌های خورشیدی: اندازه، شکل و شیب سقف خانه شما می‌تواند تأثیر زیادی بر توانایی نصب و عملکرد پنل‌های خورشیدی داشته باشد. برای مثال، سقف‌هایی با شیب بیشتر می‌توانند نور خورشید را بهتر جذب کنند.

انتخاب گزینه‌های استفاده از انرژی خورشیدی: حتی اگر خانه خود را اجاره می‌دهید یا نمی‌خواهید سیستم سقفی را خریداری کنید، برنامه‌های بسیاری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا همچنان از الکتریسیته خورشیدی بهره ببرید.

فضای مناسب برای نصب پنل‌های خورشیدی: برای نصب یک سیستم خورشیدی، نیاز به فضای زیادی روی پشت بام دارید. اگر سقف شما کوچک‌تر است، باید به دنبال پنل‌های خورشیدی با کارایی بالاتر باشید تا فضای محدود خود را به حداکثر برسانید. سقف‌هایی با شیب تندتر ممکن است نصب پنل‌ها را سخت‌تر کند و هزینه‌های نیروی کار بیشتری ایجاد کند.

بیشتر بدانید:

قیمت چند مدل پنل خورشیدی

برق خورشیدی 20 وات با دو لامپ مناسب برای باغ: از امکانات این پنل می‌توان به فرت روشنایی 13 ساعته برای یک لامپ،کابل شارژ چند سر،۱۲ماه گارانتی باتری و 24 ماه گارانتی معتبر شرکتی، قابلیت شارژ با خورشید در طول یک روز،دارای دو عدد خروجی USB برای شارژ تلفن همراه، دو عدد لامپ ال ای دی 3 وات به همراه کابل رابط و مبدل فندکی جهت اتصال اینورتر اشاره کرد. قیمت این پنل خورشیدی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

پنل خورشیدی 180 وات مونو کریستال: این پنل مناسب مناطق سردسیر بوده و مجهز به تکنولوژی مونو کریستال است. قیمت این مدل از پنل خورشیدی، ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

پنل خورشیدی 550 وات مونوکریستال: نوع آلمانی این پنل ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. از امکانات این مدل می‌توان به جریان خروجی در بیشترین توان ( IMP )، ولتاژ مدار باز ( VOC )، و بازدهی ۲۱ درصدی اشاره کرد.

پنل خورشیدی TM100W-18V ظرفیت 100 وات: این پنل گارانتی 6 ماهه دارد و قالب کریستال و مناسب خانه است. قیمت این مدل از پنل 5 میلیون و 700 هزار تومان است.

برای ساخت یک خانه با انرژی خورشیدی و کاهش هزینه‌ها، ابتدا باید موقعیت مکانی خود را ارزیابی کنید، سپس فضای مناسب برای نصب پنل‌های خورشیدی را بررسی کنید. همچنین، بررسی هزینه‌های برق فعلی و مشوق‌های مالی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهینه‌تری بگیرید. در نهایت، با توجه به نیازهای خاص خود، نوع سیستم انرژی خورشیدی مناسب را انتخاب کنید و با شرکت‌های متخصص تماس بگیرید تا یک تخمین دقیق از هزینه‌های نصب بدست آورید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اینورترگروپتک اینورتر
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز