چگونه تا پایان مهر برای کانادا فول فاند دکترا بگیریم؟

مهاجرت-تحصیلی-کانادا
ژیوار

دانشگاه‌های کانادا هرساله فاندهای مختلفی را برای متقاضیان مقطع دکترا ارایه می‌کنند . در این میان متقاضیان اخذ فول فاند دکترا به مقصد کشور کانادا تا 13 اکتبر مصادف با 27 مهر ماه فرصت تعیین شده است.

کاماپرس در این گزارش نکات مهم برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان دکترا به کانادا را بررسی کرده و چند سایت آموزشی برای ارتقای رزومه دانشجویی معرفی می‌کند.

سه ماه طلایی

کانادا در سال 2008 با هدف جذب و حفظ دانشجویان دکتری، دوره‌ها و دانشگاه‌های خود را در سطح جهانی تقویت کرد و حالا دانشجویان این کشور در حوزه علوم اجتماعی و انسانی، علوم طبیعی و مهندسی استاندارد بالایی را کسب می‌کنند. در همین راستا هم سهمیه مجدد برای جذب دانشجو به دانشگاه‌ها ارائه شده و دانشجویان باید در این سه ماه باقی مانده تا اکتبر (پاییز) برنامه ریزی جدی داشته باشند.

برنامه ریزی برای تسلط کامل بر زبان انگلیسی

دانشگاه‌های کانادا هر کدام، در رابطه با نمره قبولی آیلتس در مقاطع مختلف معیار مشخصی دارند. به طور کلی مدرک قابل قبول زبان در دانشگاه‌های این کشور آیلتس، تافل و دولینگو است. البته بدون مدرک زبان هم می‌توان برای ویزای تحصیلی اقدام کرد. اما در این شرایط دانشجو باید یک دوره زبان قبل از ورود به دانشگاه بگذراند.

مهاجرت-تحصیلی-کانادا-کاماپرس

دریان سفر امید

گپ تحصیلی خود را برای دانشگاه توجیه کنید

معمولا گپ‌های تحصیلی یا وقفه بین مقاطع تحصیلی احتمال عدم دریافت پذیرش از دانشگاه و ریجکت شدن را بالا می‌برد. اما توجه داشته باشید که داشتن یک شغل مرتبط با رشته تحصیلی، گذراندن خدمت سربازی، ادامه تحصیل در رشته‌های دیگر و یا ازدواج می‌تواند توجیه کننده این گپ باشد. پس اگر دچار این مسئله هستید هر چه زودتر با دانشگاه مورد نظر ارتباط بگیرد و برای این موضوع توضیحات مشخصی ارائه دهید.

بیشتر بخوانید:

برای مهاجرت، از همین حالا حساب بانکی خود را پرکنید

به طور متوسط هزینه سالانه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود 18 هزار دلار است، اما قبل از خروج از ایران باید گردش مالی نسبتا بالایی در حساب بانکی خود داشته باشید که این موضوع اهمیت بسیاری در روند پذیرش دارد.

پس بهتر است سه الی چهار ماه قبل از اقدامات جدی خود، تا جای ممکن حساب بانکی‌تان را با مبالغ بالا حفظ کنید چون یکی از مدارک مورد نیاز، گزارش وضعیت مالی شما خواهد بود. از طرف دیگر، به طور معمول هزینه مهاجرت یک فرد مجرد حدود 15500 دلار، برای یک زوج حدود 21000 دلار و خانواده دارای فرزند بین 25000 تا 30000 دلار است. که البته همه اینها شامل هزینه‌های تقریبی مهاجرت به کانادا است.

دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید

بخشی از مرحله پذیرش به انتخاب بهترین دانشگاه نسبت به شرایط فرد بستگی دارد. در واقع با توجه به رشته تحصیلی و رزومه خود باید دانشگاه خود را انتخاب کنید. البته دانشگاه انتخابی شما باید کد DLI داشته باشد. یعنی در فهرست دانشگاه‌هایی که اجازه جذب دانشجوی خارجی دارند؛ قرار داشته باشد. در غیر این صورت تمام زحمت و زمان شما از بین خواهد رفت.

دانشگاه‌های برتر کانادا بر اساس رنکینگ جهانی به ترتیب؛ دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مونترال، مک مستر و واترلو است. پس اگر محدودیت خاصی ندارید، برای بهترین دانشگاه تلاش کنید.

قبل از تکمیل مدارک، رزومه خود را پر بارتر کنید

یکی از نکات مهم در رزومه هر فردی گذراندن دوره‌های مختلف تخصصی است که برخی از آنها به صورت آنلاین از سایر کشورها نیز قابل دسترسی بوده و در پایان نیز سرتیفیکیت‌ معتبری به شرکت کنندگان ارائه می‌‌شود.

در واقع بهترین راه تقویت رزومه گذراندن همین دوره‌های آنلاین بین‌المللی است که برخی از آنها کاملا هم رایگان است. بخشی از پر مخاطب‌ترین این کلاس‌ها شامل؛ آمارو احتمالات، المان‌های سازه‌ای، پایه‌های گرافیک رایانه‌ای، الکترونیک و مغناطیس، مدار و الکترونیک، هوش مصنوعی، مکانیک کوانتوم و کلاس‌های مقدمه‌ای بر رایانه و برنامه‌نویسی است.

تعدادی از بهترین سایت‌ها برای گذراندن دوره و کلاس‌های آموزشی که به تقویت رزومه کمک می‌کند هم شامل Udemy، Khan academy، Ocw.mit.edu، LinkedIn learning، Unicef، Coursera، Drapply و Edx می‌شوند.

مدارک خود را تکمیل کنید

توصیه می‌شود در این سه ماه باقی مانده تا پاییز تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی به کانادا را آماده کنید. اصل و کپی  تمامی صفحات پاسپورت معتبربه صورت اسکن جزو از اولین کارهایی است که باید انجام دهید.

مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات در قالب Pdf، در کنار آن ترجمه رسمی شناسنامه، سند ازدواج و کارت پایان خدمت، همچنین ترجمه گواهی شغلی متقاضی و همراهان و مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهدنامه مالی باید تکمیل باشد.

همچنین رزومه تحصیلی و شغلی متقاضی و همراهان در فرمت word، نوشتن یک انگیزه‌‌نامه در فرمت word، نوشتن یک پروپوزال برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، آماده کردن مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل یا سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf، مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی، گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه اخیر قبل از تقاضا، داشتن دو قطعه عکس پاسپورتی متقاضی و دو قطعه عکس پاسپورتی هر یک از همراهان پشت نویسی شده، در پایان هم داشتن اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی جزو مدارک مورد نیاز برای روند اداری اخذ ویزا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : ادب ویزاایران کاناداویزا موندیال
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز