برای درمان سریع فرد گرمازده چکار کنیم؟

فرار از گرمازدگی-کاماپرس
ژیوار

گرمازدگی نشانه‌هایی مانند گشاد شدن مردمک چشم، هوشیاری پایین، تهوع و استفراغ، پوست خشک و داغ و قرمز، سردرد و سرگیجه دارد و در صورت داشتن این علائم باید به مراکز اورژانس مراجعه کرد.

به گزارش کاماپرس، فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این رابطه، گفت: بدن فردی که در معرض گرمای زیاد قرار گرفته است، دچار کم‌آبی می‌شود و غلظت خون او نیز افزایش پیدا می‌کند که این عارضه، سبب کندی جریان خون و ایجاد اختلال در عملکرد ارگان‌های مختلف بدن می‌شود.

علل گرمازدگی

وی در مورد دلایل گرمازدگی افزود: فعالیت بدنی شدید و طولانی‌مدت در هوای آزاد و آب و هوای گرم و خشک از مهمترین دلایل به شمار می‌رود و باید توجه کرد در صورت گرمازدگی فرد، انجام برخی کمک‌های اولیه قبل از رسیدن تیم درمان می‌تواند به بهبود حال بیمار کمک کند.

کمک های اولیه برای درمان گرمازدگی

کره‌بندی ادامه داد: در این شرایط باید فرد را خوابانده و پاها را به اندازه ۳۰ سانتی‌متر بلند کرد، حوله مرطوب روی پیشانی فرد گرمازده گذاشت و زیر گردن، زیر هر دو زیربغل و ران‌ها کمپرس سرد قرار داده شود. همچنین آبرسانی به بدن بیمار با نوشانیدن آب معمولی، خوراندن خاکشیر، هندوانه، شربت آبلیمو و گلاب انجام شود. همچنین فرد گرمازده باید از دوش سرد و قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر پرهیز کند.

دریان سفر امید

به نقل از ایسنا وی در مورد راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی تصریح کرد: در مرحله اول باید زمان بیرون ماندن به حداقل برسد، لباس‌های رنگ روشن پوشیده و دوش آب سرد گرفته شود، نوشیدن کافی مایعات و آب در برنامه روزانه گنجانده شود و از نوشیدن مایعات کافئین‌دار و الکلی اجتناب شود. از ماندن به مدت طولانی در ماشین در بسته نیز خودداری شود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز