سفر گروهی با کرایه‌ کردن ون ارزان‌ تر تمام می‌شود، یا خودرو شخصی؟

شاخص
ژیوار

انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر گروهی، می‌تواند یکی از دغدغه‌های اولیه پس از تصمیم‌گیری برای سفر باشد. خیلی از گردشگران ممکن است تجربه سفر با اتوبوس و ون اجاره‌ای را در سال‌های دور داشته‌ باشند، سفرهایی که معمولا با تعداد نفرات بالا بود و حال و هوای خاص خودش را داشت. در سالیان اخیر نیز، کرایه وسیله نقلیه، تبدیل به امری شایع شده و بسیاری از افراد، برای سفر گروهی، این نوع انتقال را به خودرو شخصی ترجیح می‌دهند. اما این سؤال مطرح است که سفر گروهی با کرایه ون به صرفه‌تر است یا خودرو شخصی؟ مقایسه بین کرایه ون و خودور شخصی، راحتی و امکانات، برنامه‌ریزی سفر و بعد مالی قضیه همگی می‌توانند در اتخاذ تصمیم نهایی مؤثر باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مقایسه‌ای کرایه ون و یا استفاده از خودرو شخصی برای انجام سفرهای بین شهری می‌پردازد.

هزینه سفر داخلی با خودرو شخصی

سفر با ماشین شخصی آزادی عمل را به همراه دارد به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها همواره سفر با خودرو شخصی را به سفر با تور و یا وسایل حمل و نقل دیگری مانند قطار و هواپیما ترجیح می‌دهند. عوامل مختلفی همچون قیمت سوخت، استهلاک ماشین، تعمیرات، هزینه اقامت و تغذیه و هزینه‌های جانبی می‌تواند بر روی این سفر تأثیرگذار باشد. به طور مثال، اگر خانواده‌ای قصد داشته‌باشند سفری چندروزه از تهران به رشت داشته باشند، باید مسافتی حدود 700 کیلومتر را برای رفت و برگشت طی کنند. اگر این سفر با خودرو پراید باشد، حدود 125 لیتر بنزین می‌سوزد. هزینه استهلاک ماشین و روغن موتور و مسائل چانبی نیز به هزینه‌های سفر اضافه می‌کند. البته اگر رانندگی ایمن‌تر و با سرعت پایین‌تری انجام شود، مصرف سوخت و استهلاک ماشین نیز کمتر می‌شود.

1-کاماپرس

کرایه ون برای سفرهای بین شهری

در سفرهای خانوادگی با تعداد جمعیت بالا، کرایه ون می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. با اقدام به چنین کاری، در طول سفر و در مسیر جاده نیز، می‌توان لحظات نابی را در کنار یکدیگر سپری کرد و از مناظر لذت برد، بدون اینکه شخصی در این جمع بواسطه رانندگی، احساس خستگی کند. ظرفیت ون نیز بسته به مدل به طور میانگین بین 15-10 نفر است؛ به طور مثال با اجاره ون تویوتا هایس، تا 14 نفر ظرفیت برای سرنشینان خودرو فراهم می‌شود، صندلی‌های تخت‌شو این ون بسیار راحت طراحی شده و یخچال Cool Box در طول سفر، امکان سرو انواع نوشیدنی‌های خنک را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. همچنین این ون به سیستم صوتی قدرتمندی نیز تجهیز شده و در طول سفر می‌توان لحظات مفرحی را رقم زد. ظرفیت بار این مدل ون نیز برای همین تعداد افراد پاسخگوست. قیمت کرایه ون، با راننده و بدون راننده، بسته به فصل و شرایط متغیر است و جهت استعلام قیمت می‌توان با مجموعه‌های فعال در این زمینه تماس گرفت.

دریان سفر امید

2-کاماپرس

چند توصیه برای کرایه ون

مسلما کرایه ون می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. گردشگران در طول مسیر نیز، با توجه به ظرفیت بالای ون، می‌توانند خاطره‌سازی کنند و این تفریحات محدود به رسیدن به مقصد نخواهد بود. همچنین با کرایه ون با راننده مجرب، خستگی و فشار بر روی هیچ یک از افرار خانواده بعنوان راننده نخواهد بود و سفر با کمترین دغدغه ممکن سپری خواهد شد. در کرایه ون بهتر است این مسئله را مدنظر داشت که ظرفیت ماشین بالاتر از تعداد نفرات نباشد. در این صورت، استهلاک ماشین و هزینه کرایه ون می‌تواند بیشتر خواهد شد. بهتر است هنگام کرایه ون، بیمه شخص ثالث و بدنه نیز انجام شود تا در طول سفر، هیچ دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. داشتن حداقل سن 20 سال برای کرایه ون الزامی است و با ارائه چک یا سفته، بعنوان ضمانت عودت خودرو، به مبلغ روز خودرو، می‌توان پس از پرداخت کرایه به صورت نقدی یا اینترنتی، در مبدأ مورد نظر متقاضی، ون را تحویل گرفت.

3-کاماپرس

کرایه ون از طریق مجموعه دریان سفر امید

شرکت دریان سفر امید، با داشتن کادری مجرب در زمینه حمل و نقل، آماده خدمت‌رسانی در زمینه برگزاری تورهای داخلی، ایاب و ذهاب درون شهری و بین شهری در قالب سفر خانوادگی و در قالب تور است. این شرکت در سال 1396 با هدف ارائه خدمات مدرن در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری شروع به کار کرد و در حال حاضر نیز مجهز به بهترین خودروهای سبک و سنگین است. برای اطلاع از شرایط اجاره خودرو، ون و اتوبوس، می‌توان با مراجعه به سایت مجموعه دریان سفر امید به نشانی https://dsoc.ir در این زمینه کسب اطلاع کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : دریان سفر امید
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز