بهترین انتخاب برای خرید سوغاتی در تور آنتالیا کدام است؟

ژیوار

در تور آنتالیا می‌توان دنیایی از سوغاتی‌های جذاب مانند انواع شیرینی‌های بومی و ادویه‌جات، محصولات چرمی، ظروف مسی و سفالی، زیورآلات و گلیم ترکی را پیدا کرد. سوغاتی‌های آنتالیا علاوه بر اینکه سلایق گوناگون را راضی می‌کنند، از نظر قیمت نیز تنوع خوبی دارند.

کاماپرس در این گزارش برخی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید سوغاتی در تور آنتالیا را معرفی می‌کند.

فرش و گلیم، بهترین سوغاتی در تور آنتالیا

فرش و گلیم یکی از نمادهای سنتی شهر آنتالیا است که قدمتی طولانی دارد و به فرهنگ ایرانی بسیار نزدیک است. این صنایع دستی در اندازه‌ها و طرح‌های گوناگونی در بازار و مراکز خرید آنتالیا به فروش می‌رسند و همچنین قیمت‌های متنوعی دارند. اغلب، فرش‌های دستباف گران‌تر از گلیم هستند و طرحی متفاوت از فرش‌های ایرانی دارند. این محصولات گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند و به عنوان یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌ها در تور آنتالیا شناخته می‌شوند.

قهوه ترک از بهترین قهوه‌های جهان

قهوه ترک یکی از قهوه‌‌‌های اصیل جهان است و عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد. این قهوه قوی و بسیار غلیظ، با روش خاصی تهیه می‌شود که همانند خود آن معروف است. برای درست کردن قهوه ترکی آن را در ظرف‌های مسی خاصی به نام جذوه می‌ریزند و بعد از جوشیدن آن را سرو می‌کنند.

دریان سفر امید

بعنوان هدیه‌ای خاص برای نزدیکان، می‌توان قهوه ترکی را همراه با جذوه آن خریداری کرد و تجربه‌ای متفاوت از آنتالیا را همراه با خود به یادگار برد.

ادویه‌های معروف آنتالیا، سوغاتی جذاب برای خانم‌ها

بسیاری از مسافران ایرانی، ادویه مصرفی خود را در تور آنتالیا خریداری می‌کنند. با اینکه تمام ادویه‌های موجود در بازارهای این شهر مربوط به خود ترکیه نیستند و از دیگر نقاط جهان می‌آیند، با این حال کیفیت بسیار بالایی دارند که همین مسئله باعث جذابیت آن‌ها بین گردشگران شده است.

این ادویه‌ها عطر و بوی قوی با رنگی تماشایی دارند و می‌توانند باعث اشتهاآورتر شدن غذاها شوند. خرید این ادویه برای مادرها، مادرشوهرها و آشنایان دیگر توصیه می‌شود.

شیرینی‌های خاص آنتالیا را از دست ندهید

شیرینی‌های ترکی در سراسر دنیا معروف هستند و امکان ندارد که کسی به ترکیه سفر کند و باقلوای آن را امتحان نکند. باقلوای ترکی علاوه بر اینکه در اغلب مدل‌ها شیره‌ای سفید و بسیار شیرین دارد، با انواع آجیل بخصوص گردو و پسته تهیه می‌شود و بافت آن شامل لایه‌های نازک خمیری است.

علاوه بر باقلوا، شیرینی‌‌های خاص دیگری نیز در تور آنتالیا قابل خریداری هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها راحت الحلقوم است. این شیرینی تقریبا شبیه مسقطی شیراز است و با تنوع بالایی در مراکز خرید به فروش می‌رسد.

در تور آنتالیا خشکبار و آجیل طرفداران زیادی دارد

از جمله بهترین میوه‌های خشکی که در تور آنتالیا می‌توان خریداری کرد باید به زردآلو، هلو، شلیل و آلبالو اشاره کرد. تمام آجیل‌های آنتالیا نیز کیفیت بالایی دارند و از این جهت در بین گردشگران معروف هستند. این محصولات جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و امکان خراب شدن آن‌ها وجود ندارد؛ به همین جهت با خرید خشکبار و آجیل می‌توان از سالم ماندن خرید خود در جابجایی‌ها مطمئن بود. علاوه بر آن، این سوغاتی‌های خوشمزه و همه‌پسند، نسبت به هدیه‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارند.

البته بهتر است مسافران در زمان خرید خشکبار و آجیل از مراکز خرید معتبر یا فروشگاه‌های شناخته شده کمک بگیرند.

شاید از خرید ظرف و ظروف به عنوان سوغاتی خوشتان بیاید

اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا سوغاتی ماندگاری تهیه کنند که یادآور سفر آن‌ها باشد و یادشان را در دل عزیزانشان نگه دارد. در این صورت یکی از بهترین سوغاتی‌های آنتالیا ظروف و اشیای سرامیکی یا سفالی آن هستند که در طرح‌های مختلفی به فروش می‌رسند و البته قیمت‌های متنوعی نیز دارند. می‌توان این ظروف زیبا را در فروشگاه‌های محلی یا مراکز خرید معروف پیدا کرد.

پرطرفدارترین گزینه‌ها در بین این محصولات بشقاب، کاسه، گلدان و زیرسیگاری هستند که با قیمت‌های خوبی دارند.

سفر به آنتالیا با «آریاک سفر»

آریاک سفر یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی در زمینه عرضه انواع تورهای داخلی و خارجی است و همه ساله مسافران زیادی را به مقصد خود می‌رساند. این مجموعه علاوه بر ارائه تورهای مسافرتی، خدمات دیگری مانند رزرو هتل، خرید آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا را نیز انجام می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط سفر به آنتالیا و رزرو بلیط می‌توانید از وبسایت این مجموعه با آدرس www.aryaktravel.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02157816 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز