کرایه ون باصرفه ‌تر است یا اتوبوس؟

کرایه ون - کاماپرس
ژیوار

در سفرهای دسته‌جمعی، به‌جای سفر با چند خودرو شخصی، کرایه ون و یا اتوبوس می‌تواند یکی از گزینه‌های مهیج و خاطره‌انگیز باشد. در این صورت، در طول مسیر جاده‌ای نیز می‌توان از حضور در کنار جمع و عزیزان خود لذت برد و این تفریحات محدود به زمان رسیدن به مقصد نخواهد بود. در شرایط کنونی، دو گزینه سفر با ون و یا اتوبوس می‌تواند در تجربه چنین سفرهایی با تعداد بالا، بسیار بکار بیایند و مزیت‌های زیادی نسبت به سفر با خودروی شخصی دارند. در طول سفر با وسیله حمل‌ونقل با ظرفیت بالا، می‌توان هنگام سفر جاده‌ای نیز بگووبخند داشت و از بودن در کنار عزیزان خود لذت برد. البته این مورد تنها محدود به سفرهای درون خانوادگی نیست و در سفرهای برگزارشده توسط تورها نیز، می‌توان در طول مسیر از خوش‌وبش با دوستان لحظات ناب و مفرحی را به وجود آورد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب کرایه ون و اتوبوس می‌پردازد و در بررسی مقایسه‌ای، میزان به‌صرفه‌بودن هر یک از این وسایل نقلیه را مورد سنجش قرار می‌دهد.

مزایا و معایب کرایه ون برای سفر

در سفرهایی با جمعیت متوسط بین 8 تا 15 نفر، کرایه ون می‌تواند گزینه معقول‌تری نسبت به خودرو شخصی محسوب شود. البته اگر تعداد افراد بیشتر باشد، می‌توان به صورت همزمان دو ون را اجاره کرد اما در چنین شرایطی، بهتر است برای حفظ نشاط جمعی، به کرایه اتوبوس روی آورد. فضای درون ون معمولا راحت‌تر است، امکانات بیشتری دارد و فضای خصوصی بیشتری برای سرنشینان بوجود می‌آورد.

البته این نکته را هنگام کرایه ون باید در نظر داشت که هرچه تعداد نفرات بیشتر باشد، هزینه کمتری متوجه هر یک از افراد خواهد بود و سفر در شرایط مقرون‌به‌صرفه‌تری اتفاق می‌افتد؛ در غیر این صورت، در صورت سفر با تعداد کمتر از ظرفیت ون، ممکن است هزینه ون، با توجه به امکانات بیشتری که ارائه می‌دهد، نسبت به خودرو شخصی بالاتر باشد. درون ون، امکانات جانبی بیشتری وجود دارد، فضا برای استراحت مهیاتر است؛ صندلی‌ها راحت‌تر طراحی شده‌اند و از این رو اگر در جمع، افراد میان‌سال و سالخورده حضور دارند، سفر با ون گزینه راحت‌تری محسوب می‌شود.

1-کاماپرس

دریان سفر امید

مزایا و معایب کرایه اتوبوس برای سفر

سفر با تعداد نفرات بالا، در کنار تقسیم هزینه‌ها، می‌تواند لطف و حال و هوای خاص خودش را نیز داشته باشد. اکیپ‌های مختلف معمولاً با کرایه اتوبوس به همراه راننده، سفرهای هیجان‌انگیزی را برنامه‌ریزی می‌کنند. برای سفرهای با تعداد بالا بین 15 تا 30 نفر، کرایه اتوبوس، گزینه معقول‌تری محسوب می‌شود. البته در این نوع سفر، وجود راننده‌ای مجرب ضروری است و در 90 درصد موارد، کرایه اتوبوس با راننده همراه است؛ همین امر از ایجاد خستگی برای فردی بعنوان راننده در گروه جلوگیری می‌کند.

فضای شخصی اتوبوس نسبت به ون به مراتب کمتر است و معمولا برای آن دسته از افرادی مناسب است که شخصیت برونگرایی دارند؛ البته این نوع سفر برای افراد درونگرا جهت به چالش‌ کشیدن این خصیصه نیز می‌تواند جالب باشد. همچنین فضای ذخیره‌سازی حمل بار نیز در اتوبوس کمتر است و گردشگرانی که با تجهیزات و لوازم کامل قصد سفر دارند، نمی‌توانند روی ظرفیت بالا برای خود حساب باز کنند.

2-کاماپرس

کرایه ون و اتوبوس از طریق مجموعه دریان سفر امید (پی سپار)

شرکت دریان سفر امید، با داشتن کادری مجرب در زمینه حمل‌ونقل، آماده خدمت‌رسانی در زمینه کرایه ون و اتوبوس برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه است. این شرکت از سال 1396 با هدف ارائه خدمات نوین در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری شروع به کار کرده و در حال حاضر نیز مجهز به بهترین خودروهای سبک و سنگین است. قبل از اقدام به کرایه خودرو، بهتر است نیازسنجی با توجه به تعداد نفرات انجام شود و با برآورد هزینه‌ها و مزایا و معایب هر یک از وسایل نقلیه، اقدام به کرایه یکی از آن‌ها کرد. در مجموعه دریان سفر امید نیز، انواع مختلف اتوبوس و ون‌های وی ‌آی ‌پی، با بالاترین امکانات ممکن وجود دارند و همین تنوع در ارائه خدمت، می‌تواند دست متقاضی را برای انتخاب باز بگذارد. برای اطلاع از شرایط اجاره خودرو، ون و اتوبوس، می‌توان با مراجعه به سایت مجموعه دریان سفر امید به نشانی https://dsoc.ir در این زمینه کسب اطلاع کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : دریان سفر امید
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز