روز خبرنگار؛ قدردانی از خبرنگاران شجاع و صادق

ژیوار

اگر می‌خواهید دریابید که یک کشور، از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در چه وضعیتی به سر می‌برد، می‌توانید به رسانه‌های خبری آن کشور مراجعه کنید. کشورهایی که اوضاع فرهنگی و اجتماعی مساعدی دارند، معمولاً از رسانه‌های اخلاق‌مدار و قدرتمند نیز برخوردار هستند. خبرنگاری و وضعیت کلی یک جامعه، رابطۀ دوسویه دارند. کشورهایی که از لحاظ اجتماعی مترقی محسوب می‌شوند، آزادی‌های کافی را در اختیار رسانه و خبرنگاران قرار می‌دهند و از طرفی دیگر، خبرنگاران با دغدغه‌مندی و کشف و انتشار حقیقت، اجازه نمی‌دهند که سیاستمداران از مسیر درست خارج شده و به قدرت مطلقه برسند.

همۀ این‌ها حاکی از آن است که خبرنگاران در یک جامعه، نقشی مهم و حائز اهمیت ایفا می‌کنند. این افراد سخت‌کوش، در پی رسالت خود که یافتن حقیقت و انتشار آن است، اگرچه با موانع بسیاری روبه‌رو می‌شوند، اما با سخت‌کوشی و صلابت فراوان، به مقصود خود می‌رسند. خبرنگاران هم به سبب اهمیت جایگاه و هم سختی کارشان، شایسته و سزاوار تقدیر هستند.

در تقویم ایران، تاریخ هفدهم مرداد، روز خبرنگار نامیده شده است. دلیل نام‌گذاری این روز، «محمود صارمی»، خبرنگار ایرانی است که در هفده مرداد سال 1377، در یک عملیات تروریستی توسط گروه طالبان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریفِ افغانستان، به شهادت رسیده است.

چگونه می‌توان از خبرنگاران قدردانی کرد؟

یکی از بهترین راه‌های قدردانی، هدیه‌دادن است. ما با اهدای هدیه، نشان می‌دهیم که چه قدر از حضور طرف مقابل خرسند بوده‌ایم و هرگز زحمات او از چشم‌مان پنهان نبوده است. هدیه بیش از آنکه یک کالا باشد، حسی است که ما به فرد گیرندۀ هدیه منتقل می‌کنیم. معمولاً هدایایی که با توجه به شخصیت، نیازها و علایق طرف مقابل تهییه می‌کنیم، تأثیر بسیاری زیادی دارند. برای همین می‌توان گفت، هدیۀ خوب، هدیه‌ای است که بر سر آن فکر شده و با نکته‌سنجی تهیه شود.

ما در ادامه به هدایایی اشاره کرده‌ایم که کاملاً مطابق خصوصیات و شخصیت خبرنگاران بوده و آن‌ها را خوشحال می‌کند.

دریان سفر امید

بسته سفر کوهستان

خبرنگاران برای کسب اطلاعات، نیازمند این هستند که در صحنه‌ حضور پیدا کنند. آن‌ها ممکن است بخش عظیمی از کار خود را در سفر و جابه‌جایی از مناطق مختلف به یکدیگر سپری کنند. بسته سفر کوهستان شامل حولۀ سفری، تراول ماگ، کیف قاشق و چنگال سفری، اسکارف و… بوده که هدیه‌ای مناسب و کارآمد برای یک خبرنگار است.

هدیه روز خبرنگار-کاماپرس

بسته سربه‌آزادگی

یکی از مهم‌ترین خصوصیات خبرنگاران، آزادگی آن‌ها است. یک خبرنگار می‌بایست در تحقیق و انتشار خبر، تماماً صادقانه عمل کند و تحت کنترل و نظارت هیچ گروه خاصی نباشد، اخبار کذب و یا جانب‌دارانه را منتشر نکند و همیشه با مخاطبان خود روراست عمل کند. خبرنگاران درست به مانند یک درخت سرو، در راه یافتن حقیقت، در برابر موانع و دشواری‌ها ایستادگی کرده و رسالت خود را به انجام می‌رسانند. بسته سربه‌آزادگی، هدیه‌ای مفهومی، پرمعنا و ارزشمند برای خبرنگاران است.

هدیه روز خبرنگار - کاماپرس

بسته تغییر

خبرنگاران در طول تاریخ، تغییراتی اساسی و بنیادی رقم زده‌اند. از دیرباز تا به امروز، خبرنگاران به سبب جایگاه و نفوذی که بر افکار عمومی دارند، توانسته‌اند در شرایط مختلف کنشگرانه عمل کنند و به جریانات خاص، جهت درستی بدهند. بسته تغییر، همان‌طور که از نامش به خوبی پیدا است، جلوه‌ای از اهمیت حضور و فعالیت خبرنگاران است. این بسته شامل کیف دستبافت با بند وریس‌بافی، جاعینکی دستبافت سوزندوزی‌شده و دفترچه با جلد سوزن‌دوزی است؛ مواردی که جدا از زیبایی‌شان، بسیار کاربردی هستند.

هدیه روز خبرنگار - کاماپرس

هدایای روز خبرنگار روستاتیش

ما در روستاتیش با جمع‌آوری محصولات هنر بومی از سراسر کشور، هدایایی را طراحی کرده‌ایم که مطابق با شخصیت، خصوصیات و نیازهای یک خبرنگار است. این هدایا، جدا از کارآمدی، کیفیت و زیبایی‌شان، در بر دارندۀ پیام مهمی هستند؛ پیامی که نشان می‌دهد ما به خوبی از جایگاه خبرنگاران و تأثیرات آن‌ها بر جامعه مطلعیم و بابت صلابت، صداقت، سخت‌کوشی و زحمات‌شان سپاسگزاریم.

شما می‌توانید از طریق سایت روستاتیش، دیگر هدایای روز خبرنگار را مشاهده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : روستاتیش
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان