معروف ترین غذاهای سنتی در تور روسیه

ژیوار

در تور روسیه می‌توان انواع غذاهای سنتی مانند سوپ و آش و غذاهای خوشمزه با پایه گوشت و سبزیجات را امتحان کرد. این غذاها اغلب بسیار مقوی هستند و مردم بومی را در برابر سرمای طاقت فرسا مقاوم می‌کنند. در اغلب غذاهای روسی ادویه‌ها نقش کمرنگی دارند و بیشتر از سبزیجات تازه از جمله چغندر استفاده می‌شود. همچنین در این غذاها کاربرد خمیرهای مختلف بسیار متداول است.

کاماپرس در این گزارش محبوب‌ترین غذاهای سنتی روسیه را معرفی و هر کدام را به طور جداگانه بررسی ‌کرده است.

سوپ آکروشکا

از جمله سوپ‌های خوشمزه‌ای که امتحان کردن آن در تور روسیه پیشنهاد شده، آکروشکا (Okroshka) نام دارد. این غذا یک نوع سوپ سرد است و در آن مواد مختلفی از جمله سیب زمینی، پیاز و زیتون استفاده می‌شود. برای درست کردن آکروشکا، مواد آن را به طور جداگانه بخارپز می‌کنند و بعد از طعم دار شدن، آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و سوپ مورد نظر را به میز سرو می‌برند. این غذا در اغلب رستوران‌های روسی به چشم می‌خورد و می‌توان گفت تمام آشپزهای روسی، آن را فوق العاده درست می‌کنند.

چاک چاک

چاک چاک (Chak-Chak) از غذاهای جذابی است که تنها در تور روسیه می‌توان آن را پیدا کرد. این غذا بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و برای درست کردن آن از خمیرهای کوچک و گردی استفاده می‌کنند که کاملا هم نرم شده‌اند. این خمیرها در شربت عسل داغ قرار گرفته و بعد با مقداری نعناع ترکیب می‌شوند. بعد از اینکه چاک چاک سرد شد، شکلی چسبنده به خود می‌گیرد و البته در عین حال طعمی فوق العاده دارد.

دریان سفر امید

بورش

بورش (Borscht) یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار روسیه است که در ایران نیز مدل بدون گوشت آن همراه با گردو طبخ می‌شود. مواد اولیه به کار رفته در بورش شامل روسی چغندر، گوشت گوساله و خامه ترش است که البته مدل گیاهی آن نیز در منوی رستوران‌ها قرار دارد. این غذا به عنوان پیش غذایی جذاب برای مهمانی در نظر گرفته می­شود و رنگ و بوی آن مجلسی و خاص است. در کنار بورش معمولا سبزیجات تازه و تکه‌های بیکن نیز میل می‌شود.

پلمنی

از دیگر غذاهایی که تور روسیه را به سفری جذاب بدل می‌کند، غذایی به نام پلمنی (Pelmeni) است. این غذا نوعی آش با تکه‌های خمیری طعم دار است و درست کردن آن زحمت زیادی دارد. معمولا پلمنی به عنوان خوراکی اعیاد و جشن سال نو در بین خانواده‌های سنتی روسیه میل می‌شود و جزو غذاهای اصیل و سنتی روسیه است. خمیرهای نرمی که در این غذا به چشم می‌خورند، با ترکیباتی از انواع گوشت و سبزیجات پر شده‌اند و بسیار مقوی و خوش طعم هستند.

خوراک شاه ماهی ملبس

شاه ماهی ملبس (Dressed Herring) یکی از خوراک‌های خوشایند در تور روسیه است که محبوبیت زیادی در این کشور دارد. در صورتی که مسافران بخواهند این غذا را امتحان کنند، حتما باید سراغ سرآشپز حرفه‌ای بروند. شاه ماهی ملبس حتما باید با ماهی صید روز تهیه شود تا کیفیت بیشتری داشته باشد.

البته به این نکته باید توجه داشت که این غذا سس مایونز بسیار زیادی دارد و به نوعی یک سالاد جذاب با مقدار قابل توجهی چغندر است.

سوپ کلم

سوپ کلم (Sweet and sour cabbage) که برای مقاوم کردن افراد در برابر سرمای زمستانی نقش ویژه‌ای دارد، یکی از غذاهای سنتی در تور روسیه بوده و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. این غذا با کلم شیرین، کلم بروکلی، سرکه، سیب زمینی، پیاز، گوشت و کره پخته شده و در فصول مختلف ممکن است سبزیجات خاص مربوط به فصل را هم داشته باشد.

این سوپ طعم ترش و شیرین خاصی را تداعی می‌کند و برای افرادی که به دنبال طعم‌های جدید هستند تجربه‌ای هیجان انگیز به حساب می‌آید.

سفری شگفت انگیز به روسیه با نهال گشت

نهال گشت مجموعه‌ای معتبر و باتجربه در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی است. این آژانس مسافرتی علاوه بر تنوع بالایی که در تورهای تابستانی خود عرضه کرده، قیمت‌های باصرفه و مناسبی نیز دارد. تور روسیه یکی از محبوب‌ترین تورهای این مجموعه است که هر ساله گردشگران زیادی را با خود به سفری شگفت انگیز می‌برد. این تور در فصل گرما طرفداران بیشتری داشته و از مقصدهای خنکی است که تابستان را به فصلی محبوب برای گردشگران تبدیل می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط سفر به روسیه در تابستان 1403 می‌توانید از سایت مجموعه با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 0219100811 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان نهال گشت بپرسید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز