معروف ترین جاذبه های گردشگری در تور وان ترکیه

ژیوار

در تور وان ترکیه می‌توان ترکیبی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و منحصر به فرد را همراه با تفریحات آبی مدرن و مراکز خرید جذاب تجربه کرد. جزایر این شهر اهمیت زیادی در بین گردشگران دارند و در دل آن‌ها وقایع تاریخی بزرگ در کنار افسانه‌های کهن و شنیدنی قابل لمس هستند. همچنین در تور وان می‌توان قلعه‌ها، کلیساها، صومعه و مسجد یا بناهای تاریخی دیگر را از نزدیک دید. اما جذابیت وان به همین جا ختم نمی‌شود، این شهر پارک‌های آبی و مراکز خرید بسیار زیادی است.

کاماپرس در این گزارش معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور وان ترکیه را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کند.

بازدید از بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه در تور وان

دریاچه وان به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور است. این دریاچه که دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه نیز به حساب می‌آید، تفریحات آبی مختلفی را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد. از جمله تفریحاتی که در تور وان و در دریاچه این شهر می‌توان از آن‌ها لذت برد باید به مسابقات قایق رانی، ماهیگیری، پیاده روی و لذت بردن از طبیعت، عکاسی و… اشاره کرد.

دریاچه وان شکلی مثلثی داشته و در اطراف آن دیدنی‌های مهم دیگری مانند جزایر آختامار، آدیر، کوس و چارپاناک به چشم می‌خورند.

دریان سفر امید

در تور وان از جزیره آدیر دیدن کنید

بزرگ‌ترین دریاچه وان با نام آدیر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. در سال‌های مربوط به نسل کشی ارامنه حدود 12 هزار ارمنی به جزیره آدیر پناه بردند که تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند. در این جزیره قبرستانی بزرگ از ارامنه را می‌توان دید که اهمیت تاریخی زیادی دارد.

از جمله بناهای تاریخی مهم در جزیره آدیر کلیسای سنت جرج است که قدمت آن به صدها سال قبل برمی‌گردد. این جزیره نقش تاریخی زیادی در ترکیه ایفا کرده و در تور وان نباید بازدید از آن را فراموش کرد.

بازدید از آبشار مرادیه را فراموش نکنید

از دیگر جاذبه‌های گردشگری که در تور وان نباید از دست داد، آبشاری به نام مرادیه است که همه را مجذوب خود می‌کند. این آبشار در هر فصلی از سال می‌تواند مسافران را شگفت زده کرده و چشم اندازی خاص و متفاوت را پیش رویشان قرار دهد. نام این آبشار از نام یکی از پادشاهان عثمانی گرفته شده و محبوبیت زیادی را بین مردم بومی و گردشگران به دست آورده است.

یکی از دلایل اعجاب انگیز بودن آبشار مرادیه این است که می‌توانید ریختن آب آبشار در رودخانه و ترکیب شدن آن با چشمه را ببینید. برای بازدید از این آبشار باید به شمال شهر مرادیه رفت.

جزیره آختامار از جزایر مهم در وان

از مهم‌ترین جزایر وان که بازدید از آن خالی از لطف نیست، جزیره آختامار نام دارد. این جزیره به عنوان دومین جزیره بزرگ وان شناخته شده و در آن کلیسای صلیب مقدس به چشم می‌خورد. چشم انداز اطراف این جزیره بسیار زیبا بوده و ترکیبی از آب‌های زلال و رشته‌های بلند است.

طبق افسانه‌ای که در مورد جزیره آختامار گفته می‌شود. در این جزیره دختری زندگی می‌کرد و مردی خارج از جزیره عاشق او بود. مرد عاشق هر شب برای دیدن معشوقش از دریاچه وان می‌گذشت و در یکی از شب‌ها که طوفان به پا شده جان خود را در دریاچه از دست می‌دهد. گویا مرد در زمان غرق شدن مدام نام معشوق خود را فریاد می‌زد و می‌گفت آخ تامارا! همین با کمی تغییر به آختامار یا آکدامار تبدیل شده و نام جزیره است.

خیابان جمهوریت از معروف‌ترین خیابان‌ها در تور وان

خیابان جمهوریت فضایی جذاب و دیدنی برای خرید و گشت و گذار است که در مرکز شهر وان قرار دارد. این خیابان معروف مغازه‌ها و بازارهای متعددی را پیش روی گردشگران به نمایش می‌گذارد و در آن می‌توان سوغاتی‌های مخصوص ترکیه را خریداری کرد. همچنین غذاها و خوردنی‌های خوشمزه‌ای در این خیابان پیدا می‌شود.

از جمله مراکز خرید بسیار مهم در خیابان جمهوریت AVM است که بسیاری از ایرانیان را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید ده‌ها فروشگاه پوشاک، کیف و کفش، جواهرات و لوازم الکترونیکی یا محصولات دیگر را در خود جای داده و در آن برندهای معروف دنیا حضور دارند.

پارک‌های آبی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور وان

پارک‌های آبی وان هر ساله مسافران تابستانی زیادی را به خود جذب می‌کنند. از جمله پارک‌های معروف این شهر می‌توان به پارک آبی وان (Van Aqua Park) و پارک آبی دیوان بیچ (Divan Beach Aqua Park) اشاره کرد. در این پارک‌ها مدرن‌ترین امکانات تفریحی عرضه شده و در آن‌ها علاوه بر سرسره‌ها و بازی‌های مدرن امکان تجربه کردن غذاهای جذاب و خوشمزه نیز فراهم شده است.

سفری متفاوت به وان با نهال گشت

نهال گشت مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی بوده و هر ساله گردشگران زیادی را به مقصد خود می‌رساند. این آژانس مسافرتی تنوع بالایی در تورهای خود دارد و در عین حال قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهد. تور وان یکی از پرطرفدارترین تورهای نهال گشت است که می‌تواند تابستانی متفاوت را برای گردشگران رقم بزند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تورهای تابستانی نهال گشت، بخصوص تور وان، می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 0219100811 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز