اجرای نبشی کشی در ساختمان سازی چگونه است؟

ژیوار

افزایش ایمنی و پایدارسازی سازه با استفاده از روش‌هایی قابل انجام است که یکی از آن‌ها نبشی کشی ساختمان است. نبشی کشی باعث ایمنی دیوارهای آسیب‌پذیر ساختمان‌ها می‌شود. با توجه به اهمیت مسئله حفظ امنیت ساختمان، نبشی کشی همواره مورد توجه سازندگان قرار دارد و آنها برای انجام این کار قیمت نبشی را به طور مداوم رصد می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش مراحل نبشی کشی ساختمان به همراه قیمت نبشی را بررسی کرده است.

نبشی کشی چیست؟

امروزه یکی از مراحل ضروری در ساخت انواع سازه‌ها، نبشی کشی ساختمان‌ها است که به نوعی ایمنی و پایداری ساختمان را افزایش می‌دهد. به نوعی عملیات نبشی کشی باعث افزایش مقاومت ساختمان در مقابل زلزله، سیل و بادهای سنگین و طوفان می‌شود. نبشی کشی با نبشی انجام می‌شود. این پروفیل‌های فولادی به صورت دو ضلع عمود بر هم و به شکل حرف انگلیسی ال در دیوارهای ساختمان نصب می­‌شوند و قابلیت تحمل بارهای سنگین را دارند. انواع این محصول از برندهای مختلف در بازار موجود است و همین موضوع باعث اهمیت اطلاع از قیمت نبشی می­‌شود.

انواع نبشی کشی

نبشی کشی ساختمان انواع مختلفی دارد که دو نوع نبشی کشی نمای ساختمان و نبشی کشی سازه‌های بتنی کاربرد بیشتری دارند.

نبشی کشی نمای ساختمان

با توجه به مصالح به کاربرده شده در نمای ساختمان، از این نبشی کشی استفاده می­‌شود. نبشی کشی به سازندگان برای طراحی نمای کلی ساختمان کمک می‌کند. برای انجام این نوع نبشی کشی باید ابتدا عملیات جوشکاری نبشی عمودی و افقی تیرها و ستون‌های کار شده انجام شود. پس از آن نوبت به زیرسازی نما با به­‌کارگیری میلگرد و کلاف ایجاد شده نوسط نبشی می‌رسد.

دریان سفر امید

نبشی کشی سازه‌های بتنی

به منظور این نوع نبشی کشی ابتدا باید دسته‌ای از میلگردها را به ستون‌ها جوش داد و سپس داخل شبکه ایجاد شده را با بتن پر کرد. در این شرایط دیگر نیازی به نبشی کشی دیوار نیست. در این مرحله لازم است ورق‌های فولادی به ستون‌ها وصل شود و سپس نبشی‌های عمودی به ورق‌های فولادی جوش بخورد. با اتصال به نبشی افقی این فرآیند پایان می‌یابد.

مراحل نبشی کشی

برای اجرای نبشی کشی اصولی باید یک سری نکات را رعایت کرد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

نبشی کشی ساختمان - کاماپرس

انتخاب نوع پروفیل

در انتخاب نوع پروفیل برای نبشی کشی باید نوع نمای ساختمان و به طور کلی جنس سازه را در نظر گرفت. مثلا در صورتی که ساختمان نمای سنگ داشته باشد، زیرسازی مخصوص خود را خواهد داشت که با ساختمان نمای آجری تفاوت دارد.

تهیه نقشه

طی مراحل تهیه نقشه باید ابعاد پروفیل‌های مورد استفاده معین شود. همچنین در این مرحله نیاز به مشخص شدن طرح نما و جان ساختمان، برجستگی‌های مدنظر، محل جوش‌ها، اتصالات و میلگرد است.

اجرای نهایی

در مرحله آخر، زیرسازی نما انجام می­شود که باید در آن از پروفیل استفاده کرد. جنس پروفیل مورد استفاده در مرحله زیرسازی به نوع طراحی نما و جنس ساختاری نما و کلا جنس سازه وابسته است. با این توضیحات می‌توان گفت که پروفیل نبشی کشی مهم‌ترین نوع پروفیل در ساختمان سازی محسوب می‌شود و مجموع این مراحل باعث افزایش مقاومت ساختمان و ایمنی آن می‌شود.

نحوه استعلام قیمت نبشی امروز

قیمت نبشی بر هزینه‌های ساختمان تاثیر زیادی می‌گذارد و از آن سو مسائلی مثل کیفیت پروفیل‌ها نیز تاثیر زیادی بر هزینه نبشی کشی دارد؛ لذا در صورتی که نرخ آن‌ها افزایش یابد، نبشی کشی و برآورد هزینه آن با چالش مواجه خواهد شد. همچنین در برآورد قیمت نبشی باید به طول، قطر و مارک برند توجه کرد و سپس خرید انجام داد.

هم اکنون قیمت نبشی کشی از برند شکفته با ابعاد 30 در 30 سانتی متر به 26 هزار و 70 تومان می­‌رسد؛ در حالی که نرخ همین محصول از برند آریان فولاد با ابعاد 40 در 40 سانتی متر 23 هزار و 781 تومان است.

خرید نبشی از «آیرومارت»

در صورتی که برای پیشبرد فرآیند ساختمان‌سازی نیاز به نبشی کشی دارید، بهتر است با مراجعه به وبسایت آیرومارت ابتدا قیمت نبشی امروز را رصد کنید. از طریق وبسایت این بازرگانی معتبر که تامین‌کننده انواع مقاطع فولادی است می‌توان قیمت همه نوع آهن آلات را مشاهده و حتی مقایسه کرد. این وبسایت قیمت تمام محصولات فولادی از برندهای مختلف را در اختیار مشتریان می‌گذارد. گذشته از رصد قیمتی، امکان خرید انواع محصولات فولادی از طریق آیرومارت نیز وجود دارد. خرید از این وبسایت به صورت آنلاین انجام می­شود و امکان سفارش از سراسر کشور برای آن وجود دارد.

متقاضیان خرید هر نوع محصول فولادی می­‌توانند به وبسایت https://iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز