۵ عامل مهم در تعیین قیمت آهن امروز

آهن - کاماپرس
ژیوار

آهن آلات از جمله محصولات بنیادی و کاربردی هستند که تحت تاثیر عواملی مثل عرضه و تقاضا و نرخ ارز و سنگ آهن دچار نوسان قیمت می­‌شوند. طی چند سال اخیر نوسان قیمت بازار آهن بسیار زیاد بوده و این موضوع سبب شده که سایت‌ها و درگاه‌های ارائه دهنده قیمت آهن، نرخ لحظه‌ای این محصولات را اعلام کنند. این کار باعث می‌­شود که افراد یا صاحبان کسب و کار مرتبط با آهن راحت‌تر بتوانند درباره خرید و فروش آن تصمیم‌گیری کنند.

کاماپرس در این گزارش دلایل نوسان قیمت آهن در بازار را بررسی کرده است.

نرخ سنگ آهن

آهن از سنگ آهن به دست می‌آید، بنابراین تغییر قیمت سنگ آهن بر قیمت آهن موثر خواهد بود. تولیدکنندگان آهن در ایران، سنگ آهن را از معادن غنی استخراج می‌کنند و در صورتی که میزان تولیدات سنگ آهن دچار نوسان شود، نرخ آهن تولیدی نیز تغییر خواهد کرد.

نرخ حمل‌ونقل

تولیدکنندگان آهن در ایران از سنگ آهن بهره‌­برداری و آن را با وسایل حمل‌ونقل مناسب به کارخانه‌های تولید آهن منتقل می‌کنند. در صورتی که به هر دلیلی تحت عنوان قیمت سوخت، مواد مصرفی خودروهای سنگین، اعتصابات کامیون داران و نظایر آن نرخ حمل و نقل افزایشی شود، هزینه نهایی آهن نیز بالا خواهد رفت. البته برخی از مجموعه‌ها خودشان ماشین آلات دارند و سنگ آهن را حمل‌ونقل می‌کنند، ولی در صورت رشد دستمزد رانندگان و هزینه سوخت، نرخ تمام شده تولید آهن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آهن - کاماپرس

دریان سفر امید

نرخ تورم

نرخ تورم چه در عرصه جهانی چه داخلی، یکی از عوامل موثر بر قیمت تمام شده آهن آلات است. زمانی که قیمت آهن در جهان به شدت بالا برود، تجار دیگر آن را با نرخ قبل نمی‌فروشند و تولیدکنندگان نیز تمایلی به عرضه آن با قیمت قبلی ندارند. در صورت بروز تورم در داخل نیز این اتفاق برای استخراج کنندگان سنگ آهن و تولیدکنندگان آهن آلات نهایی رخ می­‌دهد و در نتیجه آن یا جریان معاملات راکد می­‌شود یا افزایش قیمت رخ می‌دهد.

عرضه و تقاضا

بسته به میزان تولید آهن و عرضه آن و همچنین تقاضای مشتریان، قیمت نهایی آهن آلات تغییر می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی میزان عرضه افزایش یابد و حجم زیاد آهن وارد بازار شود که به اندازه آن تقاضا وجود نداشته نباشد، کاهش قیمت دور از انتظار نیست، اما اگر به هر دلیلی حجم عرضه کم شود یا تقاضای مازادی برای این محصول به وجود آید، باید منتظر رشد قیمت آهن بود.

نرخ ارز و دلار

نوسانات قیمتی ارز و دلار از جمله مسائلی است که بر قیمت آهن اثر می‌گذارد، زیرا بیشتر مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید آهن در خارج از کشور است و قاعدتا تغییر قیمت ارز بر این موارد و در نتیجه قیمت تمام شده آهن موثر خواهد بود. در صورتی که نرخ ارز رشد زیادی داشته باشد، قیمت آهن بیش از پیش بالا خواهد رفت.

آهن - کاماپرس

اطلاع از قیمت روز آهن با «آیرومارت»

برای بررسی دقیق وضعیت بازار و قیمت آهن باید به یک درگاه­ معتبر مانند آیرومارت مراجعه کرد. این وبسایت با تکیه بر توان فنی، تخصصی و سال‌ها تجربه پیشکسوتان فولاد شاغل توانسته خدمات آنلاین خوبی را به مشتریان خود ارائه دهد. خدمات آیرومارت تنها به استعلام قیمت آهن، میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی ختم نمی‌شود و افراد از طریق این درگاه امکان خرید انواع محصولات آهنی و فولادی خواهند داشت.

علاقه‌­مندان برای اطلاع از قیمت آهن و خرید آن می‌­توانند به وبسایت https://iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز