5 نکته مهم برای آغاز خرید و فروش ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال
ژیوار

اینکه با پشت سر گذاشن برخی از دوره‌های تحلیل تکنیکال بتوان خریدو‌فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کرد، شاید کار آسانی به نظر برسد، اما ورود به این بازار بدون داشتن تجربه و شرایط لازم ممکن است با از دست رفتن سرمایه همراه باشد. این در حالیست که با کسب دانش فنی و رعایت برخی از نکات می­توان معامله‌های سودآوری انجام داد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکات ضروری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخته است.

مطالعه و آموزش

بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سرعت در حال گسترش و دگرگونی است و نمی‌توان با چند دوره هرچند جامع، در این بازار دوام آورد. هر روز چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن و آموزش دیدن وجود دارد و تریدرها و معامله‌­گران حرفه‌ای هیچ­گاه مطالعه و آموزش را در این حوزه فراموش نمی­‌کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که معامله­‌گران هر روز مقداری از وقت خود را به صورت برنامه‌­ریزی شده و منظم صرف کسب آموزش کرده و مطالب منتشر شده در این حوزه تخصصی را به صورت دقیق مطالعه کنند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال و موفق شدن در این بازار نیازمند شناخت دقیق ماهیت ارزها، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، مدیریت سرمایه، مدیریت استرس و تحلیل آن است و زمانی شانس موفقیت افراد در این بازار بیشتر خواهد شد که در تمام این حوزه‌ها آموزش دیده باشند.

سرمایه­‌گذاری روی ارزهای کم ریسک

برخی از ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن حجم بازار بالا، ریسک کمتری برای معامله دارند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال معروف‌تر و دارای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیشتر، می‌تواند ریسک کمتری به همراه داشته باشد. این نوع از رمزارزها معمولا کمتر توسط نهنگ‌های بازار یا همان صاحبان سرمایه‌های بزرگ دستکاری می‌شوند و امکان تغییرات سریع و چند 10 درصدی در نرخ این رمزارز‌ها وجود ندارد.

در عوض، ارزهای دیجیتالی که حجم بازار کوچک‌تری دارند به سرعت دستکاری می‌شوند و گاهی شاهد رشد یا ریزش یک باره و چند برابری این رمزارزها هستیم. اگرچه این موضوع به نوعی فرصت سودآوری بالا را برای معامله‌گران فراهم می‌کند، اما از سوی دیگر به همان اندازه سبب ضرردهی آنان خواهد شد.

دریان سفر امید

ارزهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال، ارزهای قدیمی‌تر و ارزهایی که در رده 20 رمزارز اول از نظر حجم بازار هستند، برای شروع معامله و ترید مناسب‌تر هستند. شناخت این رمزارزها به افراد کمک می‌کند که معاملات کم ریسک‌تری انجام دهند و سرمایه خود را در ریزش‌ها حفظ کنند.

قناعت به سودهای کوچک و مستمر

بسیاری از تریدرها و معامله‌­گران بی‌­تجربه که تازه شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده‌اند، به دنبال سودهای چند برابری در معاملات خود هستند و به همین دلیل به سمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال که حجم بازار پایین‌تری دارند، کشیده می‌شوند. اصلی‌ترین دلیل شکست این تریدرها عجله در کسب سود است.

بازار ارزهای دیجیتال از آن دسته بازارهای بی رحمی است که می‌تواند یک شبه تمام سرمایه یک شخص را از دستش خارج کند و به همین دلیل توصیه می‌شود که در ابتدا معامله‌­گران به سودهای کم قانع باشند و سعی کنند که مدیریت سرمایه را به درستی انجام دهند. ورود به معامله با تمام سرمایه و بدون گذاشتن حد ضرر، ریسک از دست دادن کل دارایی را برای فرد به ارمغان می‌آورد و حتی تریدرهای حرفه‌ای هم با کمتر از 10 درصد سرمایه خود و رعایت حد ضرر وارد معامله می‌شوند.

متنوع کردن سبد رمزارز

معامله‌گران حرفه‌ای همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نمی‌گذارند. این مثال در بازار ارزهای دیجیتال نیز صادق است و بهتر است که در صورت حضور در این بازار، سبد خود را به چند قسمت تقسیم کنید. بخشی از این سبد می‌تواند به بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای قدیمی و مهم بازار اختصاص یابد و بخش کوچکی نیز شامل ارزهای جدید و مستعد رشد چند برابری شود.

استفاده از صرافی‌های معتبر و امن

امروزه تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و جهان فعالیت می‌کنند؛ با این وجود، برخی از این صرافی‌ها خدمات بهتر و ایمن‌تری برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌دهند. برای معامه کردن، بهتر است که از صرافی‌های با سابقه و خوش‌نام استفاده کرد و برخی از مسائل مانند ایمنی، کارمزد پایین، تعداد بالای مشتریان و حجم معاملات روزانه را برای این انتخاب در نظر داشت.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در «ارز هشت»

ارز هشت یکی از مورد اعتمادترین صرافی‌های ایرانی است. این وبسایت از سال 1397 فعالیت خود را با خرید و فروش ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. این سایت با به­روز رسانی و افزایش امکانات به یکی از پلتفرم‌های بزرگ معامله ارز دیجیتال در کشور تبدیل شده است. امنیت بالا و کارمزد پایین از ویژگی‌های سایت ارز هشت است.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می­‌توانند به وبسایت arz8.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 021284299 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ارز هشت
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان