فن سانتریفیوژ، بهترین راهکار تهویه محیط های صنعتی

شاحص-کاماپرس
ژیوار

در تهویه صنعتی با توجه به وسعت محیط، اغلب سیستم‌هایی کارساز هستند که بتوانند در مدتی کوتاه، حجم زیادی از هوا را با فشار قوی از محیط داخلی به بیرون هدایت کنند و سبب ایجاد جریان هوای تازه در داخل محیط صنعتی شوند؛ از مؤثرترین این سیستم‌ها، فن سانتریفیوژ می‌باشد.

به گزارش کاماپرس، فن‌­ سانتریفیوژ در تهویه هوای صنایع حرف نخست را می‌زند. این نوع فن در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی و همین­طور صنایع غذایی کاربرد وسیعی دارد. در چنین محیط­‌هایی عموماً گازهای شیمیایی و صنعتی ساتع شده سلامت جانی کارکنان را به خطر می‌اندازد، به همین جهت وجود تهویه مناسب یکی از الزامات اصلی جهت حفظ ایمنی مجموعه و کارکنان محسوب می‌شود؛ در همین راستا می‌توان از فن‌های سانتریفیوژ به عنوان راه حلی جامع و کاربردی یاد نمود. همچنین به واسطه طراحی مقاوم این نوع فن‌ها می‌توان از این نوع سیستم تهویه برای جابه­‌جایی هوا در شرایط صنعتی سخت نیز بهره برد.

اگر چه فن‌های سانتریفیوژ انواع مختلفی دارند، با این حال در این گزارش به معرفی مختصری از چند نوع از این فن‌ها پرداخته خواهد شد.

فن سانتریفیوژ فوروارد

پروانه‌های این نوع فن دارای تیغه‌هایی از جنس فولاد یا آلومینیوم است که به سمت جلو خم شده‌اند و هوا را با فشار کم و حجم بالا از خود عبور می­‌دهند؛ بنابراین فن‌ سانتریفیوژ فوروارد در محیط­‌های نیازمند به دبی بالا می‌تواند تأثیر به‌­سزایی در تهویه محیط داشته باشد. علاوه بر این، به علت ویژگی‌های ساختاری می‌توان عمر بالایی را از این فن‌ها در عین عدم نیاز به تأمین و نگهداری ویژه، انتظار داشت. صنعت خودروسازی از پرکاربردترین موارد مصرف فن سانتریفیوژ فوروارد است.

1-کاماپرس

دریان سفر امید

جت فن سانتریفیوژ

این نوع فن اغلب در تهویه محیط‌هایی همچون تونل‌ها و پارکینگ‌ها به کار گرفته می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن عدم نیاز آن به کانال‌کشی می‌باشد. اصولاً در چنین مکان‌هایی، گازهای شیمیایی قوی با سرعت زیادی تولید می‌شوند و برای مقابله با حجم گازهای تولیدی، حفظ سلامت محیطی و جلوگیری از احتراق و آتش‌سوزی، بهترین گزینه، استفاده از جت فن سانتریفیوژ است. این نوع جت‌ فن‌ها معمولا بهترین گزینه برای محیط­های بسته و بزرگ هستند که امکان رد و بدل شدن هوا در آنها خیلی کم است. جت‌ فن‌ سانتریفیوژ به صورت ناحیه‌ای عمل می‌کند و می‌توان بسته به وسعت محیط، تعداد جت فن‌های مورد نیاز را برآورد کرد.

فن سانتریفیوژ فشار بالا

فن سانتریفیوژ فشار بالا با توجه به ایجاد فشار مناسب، گزینه مطلوبی جهت انتقال هوای تصفیه شده در صنایع غذایی، کارخانه‌های سیمان و فلزات، صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ و همین طور مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و حتی ورزشگاه‌ها و همین طور خنک‌سازی ماشین آلات صنعتی به شمار می‌رود. این نوع سیستم تهویه در عین داشتن ابعاد معقول و کم حجم هوا را با فشار بالایی از محیط خارج می‌کند که البته با دبی بالایی همراه است و همین موضوع، استفاده از این نوع فن را در محیط‌­هایی که حجم گاز تولیدی در آنها بسیار زیاد است، به گزینه‌ای بسیار مناسب تبدیل می‌کند.

3-کاماپرس

خرید فن سانتریفیوژ از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات فن سانتریفیوژ، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه محیط‌های صنعتی و استراتژی‌های مناسب برای این منظور به کاربران ارائه می‌دهد. این شرکت در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، ابتدا به نیازسنجی کاربران می­پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، به نیاز آنان پاسخ می‌­دهد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت فن سانتریفیوژ می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 38392000-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز