تحولی در تهویه مطبوع: باریک‌ترین فن کویل‌ها چگونه زندگی را تغییر می‌دهند؟

2-کاماپرس
ژیوار

سیستم‌ تهویه مطبوع (HVAC) با هدف تصفیه، تهویه و ایجاد جریان باد خنک در محیط­‌های ساختمانی و همچنین برای کنترل کیفیت و دمای محیطی با استقبال زیادی در بخش صنعتی روبه­‌رو شده است. موارد استفاده از سیستم‌ تهویه تنها به محیط‌های تجاری و صنعتی محدود نمی‌شود و حتی در محیط‌های مسکونی نیز می‌تواند شرایط زندگی را برای ساکنان بهبود بخشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی سیستم‌ های تهویه مطبوع و همین طور معرفی باریک‌ترین فن کویل‌های موجود در بازار ‌پرداخته است.

کاربرد سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع در قالب سیستم مرکزی، اسپلیت، پنجره‌ای و پرتابل طراحی و ساخته می‌شوند. این سیستم‌ها در فضاهایی همچون مراکز تجاری، هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و حتی مراکز صنعتی کاربرد دارند. در محیط‌های عمومی و با رفت و آمد بالا همچون بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و رستوران‌ها، سیستم تهویه مطبوع علاوه بر حفظ بهداشت و سلامت محیط، موجب رضایت کاربران و مراجعه‌کنندگان نیز می‌شود. در واقع این سیستم یکی از اجزای اصلی در طراحی مدرن شهری محسوب می‌شود. بر اساس شرایط محیطی می‌توان یکی از انواع سیستم تهویه مطبوع را برای تصفیه هوای ساختمان انتخاب کرد.

اجزای سیستم تهویه مطبوع

اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع شامل کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و فن کویل است. کندانسور وظیفه انتقال گرما به خارج از محیط را بر عهده دارد. کمپرسور با فشرده‌سازی بخار موجود در محیط، آن را برای خروج از محیط به کندانسور هدایت می‌کند. اواپراتور نیز وظیفه خنک سازی محیط را بر عهده دارد. در این بین، فن کویل‌ها نیز به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع، هوای گرم یا سرد را به محیط داخلی انتقال می‌دهند.

دریان سفر امید

ضخامت فن کویل

در طراحی مدرن شهری، ظرافت حرف اول را می‌زند. این ظرافت علاوه بر ایجاد نمای ظاهری زیبا و چشم‌نواز، عموما معضل کمبود مکان و فضا را برای کاربران و کارفرمایان کمرنگ می‌کند. ضخامت فن کویل به برند آن بستگی دارد، اما در باریک‌ترین نمونه‌ها، ضخامت آن بین 10 تا 20 سانتی متر است. در مدل‌های جدید سیستم‌های تهویه مطبوع، کنترل هوشمندی نیز برای این دستگاه تعبیه شده که باعث تنظیم اتوماتیک دما و سرعت فن می‌شود. این طراحی موجب بهره‌وری بیشتر از فضا و در کنار آن، افزایش کیفیت زندگی می‌شود؛ هرچند انتظار می‌رود که طراحی این سیستم تهویه روز به روز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر دیگری نیز باشد.

مزیت‌های فن کویل باریک

استفاده بهینه و حداکثری از محیط، طراحی زیبا، نصب آسان و در کنار آن سبکی و حجم کم، مزیت‌ این نوع کویل‌ها محسوب می‌شود. همچنین مصرف انرژی این مدل کویل‌ها نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بسیار پایین‌تر است و موجب کاهش مصرف برق می‌شود. در کنار تمامی این مزایا، عملکرد آرام و کم‌صدای کویل‌های باریک، آن را به گزینه‌‎ای فوق‌العاده برای محیط‌های مسکونی و محیط‌های اداری و دفاتر کاری تبدیل می‌کند.

4-کاماپرس

خرید بهترین سیستم تهویه مطبوع از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات سیستم تهویه مطبوع و همین طور فن کویل، گروه صنعتی بستانچی با سابقه بیش از 50 سال در زمینه تولیدات صنعتی گزینه مناسبی است. این شرکت، با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی و استراتژی‌های مناسب برای این امر به کاربران ارائه می‌دهد. بستانچی در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، در ابتدا به نیازسنجی کاربر می‌پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، اقدام به پاسخگویی به نیاز مخاطب می‌کند.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان