برای حمام کوچک چه وانی مناسب است؟ + قیمت

وان حمام_کاماپرس
ژیوار

توجه به ابعاد حمام یکی از اصول مهم هنگام خرید وان معمولی و یا وان جکوزی است. معمولا با توجه به ابعاد حمام، حدود ۳۰ درصد آن به وان اختصاص دارد.

به گزارش کاماپرس، طول استاندارد ابعاد یک وان حمام یک متر و 50 سانتی‌متر با عرض ۷۶ سانتی‌متر است و متوسط عمق حدود ۵۵ سانتی‌متر است. برای انتخاب وان حمام مناسب برای حمام کوچک، باید به ابعاد و فضای حمام خود توجه کنید.

انواع وان برای حمام کوچک

وان جکوزی سه‌گوشه: این مدل وان حمام با ابعاد 110 تا 140 سانتی‌متر در طول 70 تا 75 سانتی‌متر عرض، یک گزینه خوب  برای حمام‌های کوچک است.

وان ایستاده: این مدل وان حمام با ابعاد کوچک گزینه‌ای دیگر برای این نوع حمام‌ است. این مدل وان از قدیمی‌ترین انواع وان است. دلیل این نام‌گذاری قابلیت حرکت دادن آسان آن است. متحرک بودن وان‌های ایستاده به خاطر وزن سبک آن میسر می‌شود. ناگفته نماند که این وان‌ها به آسانی تمیز می‌شوند.

وان ژاپنی: این وان ژاپنی در حقیقت همان وان جکوزی ایستاده با ارتفاع بیشتر است. این وان طوری طراحی‌شده  تا به‌جای حالت خوابیده، به حالت ایستاده و با نشستن روی سکوی کنار دیوار داخلی بتوانید از حمام خود لذت ببرید.

دریان سفر امید

وان کنج: بهترین گزینه برای افرادی که با محدودیت فضا مواجه هستند، وان های کنجی است. این نوع وان از یک سمت با زاویه به دیوار نصب می‌شود و در قسمت‌های دیگر نیم‌دایره یا مسطح است؛ بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین وان خانگی برای فضاهای کوچک هستید، می‌توانید به سراغ وان‌های کنج بروید.

وان حمام_کاماپرس

وان خوابیده: وان خوابیده و وان ایستاده ازنظر ظاهر و نحوه قرار گرفتن از هم قابل‌تشخیص نیستند. تنها تفاوت این دو نوع وان در قابلیت حرکت دادن آن‌هاست. وان جکوزی خوابیده هیچ پایه‌ای ندارد و به‌صورت ایستاده در یکجا قرار می‌گیرد.

وان دوش کابینی: در این کابین شما در یک اتاقک شیشه‌ای از یک حمام اختصاصی استفاده می‌کنید.

وان حمام تاشو: البته این نوع وان حمام بیشتر به وان کودک معروف است؛ اما در نمونه‌های جدیدتر، قابلیت جمع‌کردن وان برای بزرگ‌سالان هم ایجادشده است. وان حمام تاشو به دو شکل توکار و متحرک فروخته می‌شود.

نکات مهم در هنگام انتخاب وان حمام

در حمام های کوچک باید فضای وان و فضای دوش یکی باشد. باید وان را در زیر دوش قرارداد. وان یک‌تکه توکار یا جزیره معمولاً به‌اندازه طول قد افراد ساخته می‌شود تا بتوان به‌راحتی درون آن دراز کشید. در زمان انتخاب وان برای حمام کوچک در نظر داشته باشید که خرید وان سه‌گوش گزینه مناسبی است. با توجه به شکل حمام (مربع یا مستطیل) می‌توانید از وان یک‌تکه سه‌گوش نیز استفاده کنید.

در حمام‌های کوچک به خاطر کمبود فضا، گاهی باید وسایل بسیار نزدیک به هم قرار بگیرند. اگر عرض حمام شما کم است ممکن است توالت فرنگی بافاصله کمی از وان قرار داشته باشد. در این‌گونه موارد می‌توان این دو وسیله را به کمک یک پارتیشن شیشه‌ای از هم جدا کرد. با جدا کردن این دو فضا دیگر نگران ریختن آب بر روی وال هنگ کنار وان نباشید و علاوه بر آن برای وان یک‌تکه خود نیز فضایی جداگانه دارید.

برندهای معروف وان حمام و قیمت آن‌ها

شاینی: وان و جکوزی شاینی مدل N-JA033 شکل مستطیل، جنس بدنه پلاستیک فشرده – ABS، جنس شاسی استیل با طول 170 سانتی‌متر، عرض 120 سانتی‌متر و ارتفاع 70 سانتی‌متر در بازار به قیمت 32 میلیون فروخته می‌شود.

ریتون: وان جکوزی گوشه ریتون مدل لونا و مدل کنج، با ارتفاع 58.60 به قیمت 12 میلیون 430 هزار تومان فروخته می‌شود.

باداب: وان ساده حمام باداب مدل 301 BA، با طول 140، عرض 120، پوشش بدنه ورق اکرولیک با 7 لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس به مبلغ 22 میلیون تومان به فروش می‌رود.

تنسر: وان تنسر مدل T103، با ابعاد 160 در 50 در 70 سانتی‌متر  به قیمت 12 میلیون 480 هزار تومان فروخته می‌شود.

زرین آب: وان حمام زرین آب مدل اسکالیا، به ابعاد 150 در 70 در 55 سانتی‌متر 10 میلیون و 70 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : بیستونخدمات ساختمانی مقیمی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز