6 مسیر آسان برای اخذ ویزای خانوادگی آمریکا

ژیوار

یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا، ویزای خانوادگی است که به افرادی که مقیم آمریکا هستند و گرین کارت این کشور را دارند، این امکان را می‌دهد که اعضای خانواده خود را به آمریکا ببرند. در واقع کسانی مشمول ویزای خانوادگی آمریکا می‌شوند که یکی از اقوام درجه یک آنها که ساکن این کشور است، برایشان درخواست ویزا بدهند و اعلام کند که در آنجا از حمایت مالی او برخوردار هستند.

در مجموع با 6 روش می‌توانید برای اخذ ویزای خانوادگی آمریکا اقدام کنید که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

به گزارش کاماپرس، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی با داشتن شرایط ایده آل زندگی، بدون شک کشور آمریکا است. اقتصاد پویا، برخورداری از حقوق شهروندی و سایر امتیازات این کشور را متمایز کرده و شهروندان آمریکا از فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی مناسبی بهره می‌برند. همین مزیت‌ها نیز بسیاری از افراد را ترغیب به مهاجرت به این کشور می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهاجرت به آمریکا، امکان اتحاد مجدد خانواده است بدین معنا که مهاجرانی که موفق به اخذ گرین کارت شده‌اند می‌توانند خانواده خود را نیز به آمریکا بیاورند.

انواع ویزای خانوادگی آمریکا

ویزای خانوادگی آمریکا به دو نوع IR (5 دسته) و  نوع F  تقسیم می‌شود. ویزای IR در رابطه با بستگان درجه یک است و مخصوص افرادی است که رابطه نزدیکی و فامیلی ( همسر، فرزند، والدین) با یک شهروند آمریکایی دارند. در این نوع ویزا محدودیتی از نظر صدور ویزا در هر سال مالی ندارید و بعد از درخواست در زمان کوتاهی امکان مهاجرت فراهم می‌شود.

دریان سفر امید

این ویزا به 5 دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای خانوادگی IR-1 مختص همسر شهروند آمریکایی است با این پیش شرط که از ازدواج آنها بیشتر از دو سال گذشته باشد و کمتر از دو سال ویزای CR صادر می‌شود.
  • ویزای خانوادگی IR-2 مختص فرزندان مجرد زیر 21 سال برای شهروند آمریکایی است.
  • ویزای خانوادگی IR-3 و 4 مختص کودکان بدون سرپرستی است که توسط یک شهروند آمریکایی به سرپرستی گرفته شده باشند.
  • ویزای خانوادگی IR-5 نیز مختص والدین یک شهروند آمریکایی است که حداقل 21 سال سن دارد.

ویزای اولویت دار آمریکا چیست؟

اما ویزای اولویت دار یا همان F  مخصوص افرادی است که یک رابطه خانوادگی نسبتا دور با یک شهروند آمریکایی دارند.

ویزای خانوادگی آمریکا-کاماپرس

در ادامه به 5 نکته مهم در مورد ویزای خانوادگی آمریکا که ممکن است پرسش خیلی از متقاضیان باشد، می‌پردازیم.

1- مراحل اخذ ویزای خانوادگی آمریکا

در مرحله اول شخصی که شهروند آمریکا است باید فرم I-130 را برای فرد مورد نظر در دفتر خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا (همان USCIS) و فرم اسپانسری را پر کند. در این مرحله طبق اطلاعات درج شده پس از اینکه USCIS درخواست را تأیید کرد، آن را به مرکز ملی ویزا (NVC) ارسال می‌کند. سپس با اختصاص دادن شماره پرونده رسیدگی اولیه به پرونده متقاضی آغاز می‌شود.

بعد از آن نوبت اخذ هزینه‌های مربوطه می‌شود و فرد باید مدارکی مانند سوگندنامه پشتیبانی، فرم‌های درخواست، مدارک هویتی و … را ارسال کند. سپس وقت مصاحبه تنظیم می‌شود و در طول فرآیند مصاحبه نیز اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر گرفته خواهد شد و صلاحیت او برای گرفتن ویزا سنجیده می‌شود.

2-مدارک لازم برای ویزای خانوادگی آمریکا

پاسپورت، فرم اسپانسری، فرم DS-260 و تاییدیه آن، عکس، شناسنامه، سند ازدواج، مدرک سوءپیشینه، نتیجه معاینات پزشکی از جمله مهمترین مدارک محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

3-هزینه‌های ویزای خانوادگی آمریکا

قیمت ویزای آمریکا در کشورهای مختلف متفاوت است و فرقی هم نمی‌کند فرد متقاضی چند سال داشته باشد، در هر صورت باید هزینه‌هایی شامل ثبت درخواست مهاجرتی برای خویشاوند (فرم I-130)، پردازش فرم اسپانسری، پردازش درخواست ویزای مهاجرتی (فرم DS-260)، معاینات پزشکی، هزینه دریافت مدارک و… را بپردازد.

4-اعتبار ویزای خانوادگی آمریکا

یکی از مهمترین پرسش‌های متقاضیان مدت زمان اعتبار ویزای خانوادگی آمریکا است. این ویزا معمولا 6 ماه اعتبار دارد و متقاضی 6 ماه فرصت دارد از ویزای خود استفاده کند و به آمریکا برود.

5-مدت زمان صدور ویزای خانوادگی آمریکا

نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای صدور ویزای آمریکا اعلام کرد، چراکه گاهی به دلیل ناقص بودن مدارک و یا رعایت نکردن دستورالعمل‌های لازم پروسه صدور ویزا به تاخیر می‌افتد. پس اگر می‌خواهید روند صدور ویزا طول نکشد مراحل را با دقت و حوصله انجام دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : رویال اپلایکارت سبز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان