آشنایی با سیستم تهویه آتریوم ‌ها و مراکز تجاری

1-کاماپرس
ژیوار

در طراحی مراکز تجاری، معمولا فضایی مسقف در میان ساختمان وجود دارد و ارتباط دهنده بین طبقات مختلف است که اصطلاح آتریوم برای آن به کار می‌رود. این فضا علاوه بر ایجاد ساختاری مدرن در این ساختمان‌ها، فضای مراکز تجاری را وسیع‌تر نشان داده و نور طبیعی و فضایی چشم‌نواز را برای مشتریان به وجود می‌آورد.

یکی از مخاطراتی که این نوع مراکز تجاری را تهدید می‌کند، ایجاد حریق است. هنگام بروز هرگونه حادثه، عدم مدیریت دود انتشاریافته و تهویه نامناسب، چه از لحاظ جانی چه از لحاظ مالی می‌تواند خسارات جبران‌‌ناپذیری را به بار آورد؛ بنابراین توجه به موضوع تهویه آتریوم‌ها یکی از الزامات انطباق طرح ساختمانی مراکز تجاری با استانداردهاست. در این گزارش به بررسی راهکارهای جامع مدیریت دود در آتریوم‌ ها ‌پرداخته خواهد شد.

اهمیت تهویه آتریوم‌ها

طراحی سیستم تهویه آتریوم‌ ها یکی از حوزه‌های تخصصی در حوزه مدیریت دود است که می‌بایست توسط متخصصان این زمینه انجام شود. در واقع با توجه به ظرفیت فن‌ها و مساحت کل آتریوم، تهویه مناسب انتخاب می‌شود. تهویه طبیعی نیز به تنهایی می‌تواند بر برخی موارد در مدیریت و تخلیه دود آتریوم‌ها کارساز باشد، اما در صورت بروز حوادث جدی و گسترده نمی‌تواند به تنهایی مدیریت دود را انجام دهد؛ چرا که در این صورت تماس هوای آتریوم با هوای بیرون افزایش خواهد یافت و رسانش گرما می‌تواند کنترل حریق را با مشکل مواجه کند؛ بنابراین بهترین راهکار برای ایمن‌سازی هرچه بیشتر آتریوم‌ها، استفاده همزمان از سیستم تهویه طبیعی و مکانیکی است.

2-کاماپرس

سیستم تهویه طبیعی

یکی از راهکارهای مدیریت دود و آلودگی در آتریوم‌ها، تهویه طبیعی است. معمولا با تعبیه بازشوهای روی سقف و دیواره‌های آتریوم می‌توان فضایی برای ایجاد جریان هوا در این گونه محیط ها ایجاد کرد. سیستم تهویه طبیعی به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و در صورت هشدار سیستم حریق، خیلی سریع به کار می‌افتد و اقدام به تخلیه دود و هدایت هوای آلوده به خارج از ساختمان می‌کند. در واقع در این روش، بدون وجود هیچ گونه سیستم تهویه مکانیکی، روند تهویه هوا به صورت طبیعی و از طریق بازشوهای موجود در سقف و جداره آتریوم اتفاق می‌افتد.

دریان سفر امید

طراحی بازشوها برای تهویه طبیعی نیازمند بررسی محیطی و آنالیز تمامی موارد توسط کارشناسان مجرب است. همچنین مصالح مورد استفاده در این سیستم می‌بایست از نوع مقاوم در برابر  حریق و غیر قابل اشتعال باشد.

3-کاماپرس

سیستم تهویه مکانیکی

سیستم تخلیه مکانیکی دود عموما با تخلیه دود از قسمت‌های بالایی آتریوم‌ها عمل می‌کند. این سیستم مدیریت دود آتریوم نسبت به سیستم تهویه طبیعی پرکاربردتر محسوب می‌شود. با تعبیه فن‌های مکانیکی در نقاط مختلف سقف می‌توان از تجمع لایه‌های دود در قسمت بالایی جلوگیری کرد تا تخلیه دود به سرعت انجام شود. همچنین این راهکار، دمای محیطی را نیز کاهش می‌دهد و در کنار حفظ سلامتی افراد محصور در آتش، روند کنترل حریق را نیز سرعت می‌بخشد. سیستم‌های تهویه دود آتریوم‌ها بهتر است به طور منظم مورد تعمیر و نگهداری قرار گیرند تا در مناسب‎ترین زمان ممکن، مشکلات احتمالی رفع شوند. همچنین استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند، امروزه متداول شده و سبب افزایش کارایی این نوع از  سیستم‌ها شده است.

مکانیکی-کاماپرس

خرید سیستم تهویه آتریوم ها از « بستانچی »

برای خرید انواع ملزومات مربوط به سیستم‌های مدیریت دود آتریوم‌ها، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه آتریوم‌ها و استراتژی‌های مناسب برای این منظور به کاربران ارائه می‌دهد و در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین و با ارائه راهکار مناسب، سعی در پاسخگویی به نیاز جامعه هدف با حداکثر بازدهی دارد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سیستم تهویه آتریوم‌ها می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 38392000-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز