استراتژی ‌های بهینه سازی سیستم تهویه در پارکینگ

شاحص-کاماپرس
ژیوار

روزانه حجم زیادی از خودرو‌ها در پارکینگ‌های بزرگ عمومی و مجتمع‌های تجاری و اداری تردد می‌کنند و کیفیت هوا را در محیط بسته پارکینگ به طرز محسوسی کاهش می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، وجود آلاینده‌های مضر در محیط پارکینگ، نه تنها سلامت افراد حاضر در آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه در دراز مدت، با وجود گازهای مضر نظیر منوکسید کربن، نیتروژن دی اکسید و ترکیبات آلی فرار می‌تواند زمینه‌ساز بروز حادثه و حتی آتش‌سوزی شود؛ از این رو، بهره‌مندی از سیستم تهویه مناسب در محیط پارکینگ، یکی از الزامات این نوع مکان‌هاست و کاهش و حذف این آلاینده‌ها تنها در گرو برخورداری از سیستم تهویه مناسب و قدرتمند است.

این گزارش به بررسی انواع سیستم تهویه در پارکینگ و چگونگی بهینه‌سازی آن ‌پرداخته است.

اهمیت سیستم‌های تهویه پارکینگ

وجود آلاینده‌های زیاد در محیط پارکینگ می‌تواند منجر به مسمومیت شود و با وجود گازهای قابل اشتعال تولید شده توسط خودروها، خطر آتش‌سوزی، هر لحظه آن را تهدید می‌­کند. برای رعایت استانداردهای لازم جهت احداث قانونی پارکینگ، برخورداری این مکان از سیستم تهویه مناسب از ضروریات محسوب می‌شود. این موضوع راحتی و رضایت کاربران را نیز به دنبال خواهد داشت؛ به­‌ویژه در مکان‌های عمومی و پارکینگ‌های شهری که با افراد زیادی روبه‌­رو است.

1-کاماپرس

دریان سفر امید

انواع سیستم‌های تهویه در پارکینگ

سیستم‌های تهویه پارکنیک به طور کلی به دو نوع جت فن‌ و تهویه کانال‌کشی تقسیم می‌شود. جت فن‌ها معمولا برای پارکینگ‌هایی با سقف کوتاه مناسب هستند؛ چرا که فضای کمتری را اشغال می‌کنند. در واقع قدرت و سرعت تهویه هوا در این مدل بسیار بالاست و آلاینده‌های موجود در هوا از این طریق با سرعت زیادی از محیط خارج می‌­شوند. در این نوع سیستم تهویه، کارفرما با بررسی شرایط می‌تواند جت‌ فن‌ها را به صورت نقطه‌ای در قسمت‌­های شلوغ به ­کار گیرد که امکان تجمع گاز در آنجا بیشتر است.

در سیستم تهویه کانال‌­کشی که عموما از آن به عنوان روش سنتی یاد می‌شود نیز جریان هوا از طریق کانال‌های سراسری به بیرون از محیط پارکینگ هدایت می‌شود. توزیع هوا در این نوع تهویه به صورت یکنواخت انجام می‌شود و جریان تازه در سراسر محیط پارکینگ پخش می‌شود.

2-کاماپرس

تفاوت سیستم‌های تهویه جت فن و کانال کشی

در بخش نمای ظاهری، سیستم تهویه کانال­کشی با وجود کانال‌های سراسری، فضای بیشتری اشغال می‌کند و از این رو برای پارکینگ‌هایی با ارتفاع سقف بالا مناسب است. هر چند سیستم تهویه کانال کشی فضای بیشتری نیاز دارد، اما به واسطه داکت‌هایی که در سرتاسر این کانال‌ها قرار گرفته، جریان هوا به صورت یکنواخت در محیط پارکینگ پخش می‌شود. در نقطه مقابل، جت فن‌ها فضای کمتری اشغال می‌کنند، از لحاظ صرف هزینه ارزان‌تر محسوب می‌شوند و در عین حال با تمرکز به صورت نقطه‌ای، به فیلتر و جابه­‌جایی هوای نقطه‌ای خاص می‌پردازند. با توجه به ویژگی‌های هر یک از این دو نوع سیستم تهویه، کاربران متناسب با محیط پارکینگ خود می‌توانند یکی از این دو مدل را برای تهویه پارکینگ انتخاب کنند.

3-کاماپرس

خرید تجهیزات سیستم تهویه پارکینگ از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات سیستم تهویه پارکینگ، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی گزینه مناسبی است. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی در زمینه تهویه پارکینگ‌ها و استراتژی‌های مناسب برای این منظور به کاربران ارائه می‌دهد و با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، به خوبی در ابتدا نیازسنجی و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، سعی در پاسخگویی به نیاز مخاطب با حداکثر بازدهی می­‌کند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز