جت فن تونلی؛ بهترین گزینه برای تهویه تونل ها

ژیوار

تونل‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم شهری و عنصر حیاتی حمل‌ونقل محسوب می‎‌شوند؛ لذا در کلان‌شهرها و جاده‌ها با توجه به تعداد بالای تونل‌ها و عموما شلوغ و پر ترافیک، تهویه مناسب‌ هوای داخل تونل‌ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته در سال‌های اخیر، با وجود سنسورهای هوشمند و سامانه مدیریت دود و استفاده از جت فن تونلی، تهویه تونل‌ها رنگ و بوی علمی‌تر و تخصصی‌تری به خود گرفته است.

کاماپرس در این گزارش چالش‌های تهویه هوای تونل‌ها و راهکارهای مناسب در این زمینه را بررسی کرده است.

مکانیزم جت‌ فن تونلی

به طور کلی جت فن‌ تونلی با ایجاد جریان هوای پرقدرت و فشار بالا، به تخلیه هوای آلوده اقدام می‌کند. سرعت نیز در این رویه حرف اول را می‌زند. تهویه هوای داخل تونل توسط جت فن‌ها با تولید جریان قوی هوا از طریق پروانه‌هایی با تیغه‌های از جنس آلومینیوم انجام می‌شود. این پره‌ها می‌توانند هوا را با فشار قابل توجهی به سمت خروجی فن هدایت و با ایجاد جریان قوی، آن را تهویه و گازهای سمی را از محیط تونل تخلیه کنند.

با توجه به محیط بسته تونل‌ها، جت‏فن‌ها مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند. البته کاربرد جت فن‌ تونلی به محیط­های شهری محدود نمی‌شود و در محیط­‌هایی همچون معادن و انبارهای زیرزمینی نیز وجود این نوع فناوری کاملا ضروری بوده و حفظ سلامت کارکنان حاضر در این مکان‌ها در گرو رعایت ایمنی و استفاده از جت فن‌ تونلی است.

1-کاماپرس

دریان سفر امید

رد پای هوش مصنوعی در تهویه تونل‌ها

استفاده از هوش مصنوعی و سامانه مدیریت دود و تشخیص گاز محیطی، یکی از رویکردهای نوین در تهویه تونل­ها محسوب می‌شود که در کنار سیستم‌های تهویه جت فن در سال­‌های اخیر مورد توجه مهندسان شهرسازی قرار گرفته است. سنسور CO و CO2 به صورت مستقیم از طریق هوش مصنوعی، میزان گازهای دی اکسید کربن موجود در محیط را ارزیابی می­کنند و متناسب با آن، تنظیمات سیستم تهویه انجام می­شود. این موضوع با توجه به حجم متغیر ترافیک در طول شبانه روز می‌تواند در کلان شهرها بسیار کاربردی باشد و کارایی سیستم تهویه را افزایش دهد.

سامانه مدیریت دود تونل در راستای بالا رفتن راندمان تهویه در محیط­های شهری شلوغ و پر رفت آمد می‌تواند راهگشا باشد. وظیقه اصلی این سامانه، تشخیص میزان دود، تعیین محل تجمع آن و اقدامات و صدور دستورات لازم به سنسورها برای تخلیه هرچه سریع‌تر هوای آلوده است. میزان دود بر اساس واحد اندازه­گیری PPM معیار قرار می‌گیرد و این عدد در نقاط مختلف شهر و تونل‌ها متفاوت است. در موارد جدی‌تری نیز این سامانه قابلیت هشداردهی و حتی فعالسازی آژیر خطر دارد. بدین صورت حتی در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، با وجود سامانه مدیریت دود می‌توان در همان لحظات اولیه، بحران را مدیریت کرد.

2-کاماپرس

خرید جت فن تونلی از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات سیستم تهویه محیط تونل، گروه صنعتی بستانچی با سابقه بیش از 50 سال در زمینه تولیدات صنعتی گزینه مناسبی است. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی در زمینه تهویه تونل‌ها و استراتژی‌های مناسب برای این کار به کاربران ارائه می‌دهد و در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، در ابتدا به نیازسنجی کاربر می‌پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، اقدام به پاسخگویی به نیاز مخاطب می‌کند.

کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت جت فن تونلی می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز