ارزان ترین بلیط هواپیما را از کجا بخریم؟

ژیوار

آژانس‌های مسافرتی، بلیط هواپیما را با قیمت‌های متفاوت به گردشگران عرضه می‌کنند که این تفاوت قیمت بلیط می‌تواند ناشی از چارتر بودن پرواز، خدمات متفاوت و نوع شرکت هواپیمایی باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما پرداخته است.

روش‌های خرید بلیط هواپیما

امروزه امکان خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین فراهم شده است، در حالیکه در سال‌های گذشته خرید بلیط هواپیما فقط از طریق مراجعه حضوری به آژانس‌های گردشگری و دفاتر هواپیمایی امکان­پذیر بود. اگرچه هنوز هم می‌توان به صورت حضوری نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کرد، اما بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که بلیط هواپیما را بدون دردسر و به صورت آنلاین از آژانس‌های گردشگری معتبر خریداری کنند.

خرید آنلاین بلیط دارای مزایایی است؛ از جمله اینکه باعث صرفه­جویی در وقت می‌شود و امکان خرید بلیط هواپیما با تخفیف نیز در این روش بیشتر است. وبسایت‌های فروش بلیط هواپیما معمولا تخفیف‌هایی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند و انواع بلیط‌های چارتر و لحظه‌ آخری را نیز در لیست فروش خود قرار می‌دهند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما بر اساس برخی از شرایط تعیین و به آژانس‌های گردشگری ابلاغ می‌شود. از مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت بلیط می‌توان به مسافت پرواز اشاره کرد؛ به طوریکه هر چه مسافت شهر مقصد از شهر مبدا بیشتر باشد، هزینه سوخت مصرفی و سایر هزینه‌های هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کند و شرکت‌های هواپیمایی بر همین اساس نرخ بلیط را تعیین می‌کنند.

دریان سفر امید

همچنین موارد دیگر از جمله هزینه استهلاک هواپیما، هزینه حقوق پرسنل و سایر هزینه‌های شرکت هواپیمایی نیز در هزینه تمام شده بلیط برای مسافر تعیین ‌کننده است. نوع کلاس پروازی نیز بر قیمت بلیط تاثیر می‌گذارد؛ به طوریکه بلیط هواپیما بسته به نوع بیزینس، فرست کلاس و اکونومی از یکدیگر متفاوت است.

در نهایت، میزان عرضه و تقاضا نیز باعث افزایش یا کاهش قیمت بلیط هواپیما می‌شود. کاهش تقاضا یا افزایش عرضه می‌تواند قیمت نهایی بلیط پرواز را تا حدی کاهش یا افزایش دهد.

نحوه تعیین قیمت بلیط پروازهای داخلی

در ایران، سازمان هواپیمایی مسئول تعیین نرخ مصوب بلیط هواپیما برای مسیرهای مختلف پروازی است. این نرخ به ایرلاین‌ها و سپس به آژانس‌های فروش بلیط ابلاغ می‌شود تا هزینه بلیط بر اساس آن از مسافر دریافت شود؛ به همین دلیل در پروازهای داخلی نرخ بلیط برای ایرلاین‌های مختلف یکسان یا بسیار نزدیک به هم است.

سازمان هواپیمایی کشوری معمولا نرخ پرواز را بر اساس قیمت سوخت، مسافت و بر اساس وضعیت اقتصادی کشور تعیین می‌کند و دست شرکت‌های هواپیمایی در تعیین قیمت بلیط باز نیست.

نحوه تعیین قیمت بلیط پروازهای خارجی

بلیط هواپیما در پروازهای خارجی توسط هر ایرلاین به صورت مستقل تعیین می‌شود و آژانس‌های گردشگری نیز قیمت بلیط را بر اساس قیمت مشخص شده هر ایرلاین برای کلاس‌های مختلف پروازی به مسافر ارائه می‌کنند؛ همین موضوع سبب می‌شود که قیمت بلیط پروازهای خارجی رقابتی باشد و شاهد قیمت‌های متفاوت برای یک مسیر مشخص در دو ایرلاین باشیم.

این نوع از قیمت‌گذاری در نهایت به نفع مشتریان خواهد بود و میزان عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت‌ بلیط هواپیما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد یا باعث اعمال تخفیف‌های بسیار خوبی از سوی شرکت‌های هواپیمایی شود.

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما

در پروازهای خارجی می‌توان با انتخاب درست کلاس پروازی، بلیط ارزان‌تری را برای یک مسیر تهیه کرد. برای نمونه، هزینه بلیط اکونومی در خطوط هوایی مختلف به مراتب پایین‌تر از کلاس بیزینس یا فرست کلاس است. همچنین باید به تفاوت انواع بلیط سیستمی و چارتری نیز توجه داشت. بلیط سیستمی توسط ایرلاین به صورت مستقیم ارائه می‌شود، اما بلیط چارتری توسط آژانس‌ها تهیه و ارائه می‌شود؛ به همین دلیل بلیط‌های چارتری معمولا قیمت پایین‌تری دارند. در مورد بلیط‌های چارتری، در صورت به فروش نرفتن همه بلیط‌های یک پرواز، برخی از بلیط‌های باقی‌مانده در ساعات انتهایی به صورت بلیط لحظه‌ آخری و به صورت تخفیف‌دار به فروش می‌رسد.

خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما از «طاها گشت»

طاها گشت، یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری در زمینه برگزاری تورهای خارجی و داخلی است. این آژانس گردشگری علاوه بر برگزاری تور، در زمینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز فعالیت می‌کند. طاها گشت با تجربه 29 ساله در حوزه گردشگری، جامع‌ترین سیستم رزرواسیون آنلاین را در ایران ایجاد کرده است.

متقاضیان برای رزرو آنلاین تور، بلیط هواپیما و هتل می‌توانند به وبسایت طاها گشت به آدرس www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز