آشنایی با دستگاه الکتروشوک همراه

ژیوار

استفاده از دفیبریلاتور یا الکتروشوک، یکی از راه‌های نجات فرد هنگام ایست قلبی است. هنگامی که جریان خون به مغز و سایر اندام‌های حیاتی متوقف شود، فرد دچار ایست قلبی می­‌شود و فقط چند دقیقه برای زنده ماندن فرصت دارد. دستگاه الکتروشوک به قلب کمک می‌کند که دوباره ضربان خود را با ریتم طبیعی از سر گیرد.

به گزارش کاماپرس، دفیبریلاتور، مهم‌ترین حلقه در زنجیره بقا است. ایست قلبی ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد و به همین دلیل واکنش به موقع و انجام سریع CPR (فرآیند احیای قلب) در کنار استفاده سریع از دستگاه الکتروشوک باعث نجات جان بیمار می‌شود.

در این گزارش کاربرد دستگاه الکتروشوک  بررسی شده است.

کاربرد دستگاه الکتروشوک

ایست قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب ریتم منظم خود را از دست بدهد. در این حالت قلب قادر به پمپاژ مداوم خون نیست و با گذشت زمان احتمال مرگ بیمار افزایش می­یابد. ایست قلبی به معنای از کار افتادن قلب نیست و کار دستگاه الکتروشوک، برگرداندن ریتم منظم قلب است به طوری که قلب بتواند خون را به سرعت به تمامی اندام‌های حیاتی پمپاژ کند. اگر فعالیت قلب بیمار به طور کامل متوقف شود، دفیبریلاتورها قادر به احیای مجدد قلب نیستند. در واقع دفیبریلاتور، ریتم قلب را تشخیص داده و در صورت غیرعادی بودن، شوک الکتریکی به قلب وارد می‌کند.

دریان سفر امید

زمان طلایی استفاده از دستگاه الکتروشوک

ایست قلبی از مواردی در پزشکی است که به واکنش فوری نیاز دارد. هر دقیقه‌ای که فرد دچار ایست قلبی بدون CPR و دفیبریلاسیون بگذراند، شانس زنده ماندنش تا 10 درصد کاهش پیدا می‌کند و این در حالی است که دادن شوک اندازه‌گیری شده در دقیقه اول احتمال زنده ماندن او را تا 70 درصد افزایش می‌دهد. مفهوم چهار دقیقه طلایی به چهار دقیقه اول ایست قلبی اشاره می­کند که در آن نجات جان بیمار بسیارم مهم است.

آشنایی با دستگاه الکتروشوک AED

AED دستگاه‌ کوچک و سبکی است که با باطری، کار و به تنظیم ریتم طبیعی قلب کمک می‌کند. ویژگی بارز AED نسبت به دستگاه­های الکتروشوک، کارکرد آسان و قابل حمل بودن آن است؛ به طوریکه با رعایت یک سری دستورالعمل‌ها، تمام افراد می‌توانند در مواقع اضطراری و در مکان‌های شلوغ از آن استفاده کنند.

الکترود‌ها در AED به سینه بیمار وصل می‌شود و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط رایانه، در صورت نیاز، شوک اندازه‌گیری شده‌ای برای برگرداندن ریتم به قلب وارد می‌شود. این نوع دستگاه بسیار حساس است و هرگونه حرکت یا لرزش را حس می‌کند. موقع استفاده از دستگاه AED در آمبولانس ضروری است که خودرو متوقف و خاموش شود.

دستگاه الکتروشوک برند ZOLL

شرکت ZOLL یکی ازمحبوب ترین برندهای تجهیزات پزشکی در حوزه قلب و عروق به شمار می‌رود. الکتروشوک زول نیز وزن کمی دارد که جابه­جایی آن را آسان می‌کند. این دستگاه با ارسال پیام‌های شنیداری و دیداری به بهتر کردن شرایط کمک می­کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، کاربر را مطلع می‌سازد. دستگاه الکتروشوک زول نیز با باطری کار می­‌کند و قادر است که نرخ ضربان قلب بیمار و عمق قفسه سینه بیمار را در حین احیا ارزیابی کند. این دستگاه می‌تواند داده‌ها را ضبط و در صورت نیاز چاپ کند.

خرید انواع دستگاه الکتروشوک از «افراطب»

شرکت افراطب، توزیع کننده تجهیزات پزشکی وارداتی و داخلی با تضمین کیفیت و گارانتی بوده و با تیم مهندسی پزشکی مجرب آماده خدمت به مشتریان است. دستگاه الکتروشوک را می‌توان با قیمت مناسب و کیفیت بالا از افراطب تهیه کرد.

متقاضیان برای مشاوره 24 ساعته و خرید تجهیزات پزشکی مناسب برای مراکز درمانی و درمانگاه می­توانند با شماره تلفن 02191035543 تماس بگیرند یا به وبسایت افراطب به آدرس https://afrateb.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز