قیمت دلار در کانال 24 هزار تومان باقی می ماند؟

ژیوار

امروز پنجشنبه 13 شهریورماه 1399 قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش اندکی داشت و با 50 تومان افت به بیست و چهار هزار و دویست و پنجاه تومان رسید.

به گزارش کاماپرس، محدوده 24 هزار تا 26 هزار تومانی را باید منطقه داغ دلار دانست چرا که به نظر می رسد با افزایش قیمت دلار و رسیدن به این محدوده تلاش دولت و بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز شدت می گیرد و ارز وارد کانال های پایئن تر می شود.

بازارساز تلاش کرد با کاهش قیمت دلار در صرافی ها با شیب تند بازار آزاد را نیز به واکنش وادار کند ولی دیروز بازار آزاد مسیر صرافی ها را در پیش نگرفت. البته حرکت رو به رشد دلار کند و سپس متوقف شد و امروز نیز روند قیمت دلار اندکی کاهشی بود اما روند بازار به شکلی نیست که ظرف امروز و فردا شاهد تغییر کانال دلار به کانال پایین تر باشیم.

بنا به اعلام اقتصاد نیوز، برخی معامله‌گران ارزی معتقدند حرکت بعدی دلار با یک رویداد خبری تعیین می‌شود. فعلا فعالان بازار ارز، در انتظار سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران هستند؛ ضمن اینکه دیروز اخبار غیررسمی مبنی بر تامین بخشی از نیازهای ارزی ایران توسط سوئیس نیز منتشر شده بود که بازار فعلا در ارزیابی آن به قطعیت نرسیده است. دیروز خبرگزاری تسنیم هم از تزریق 600 میلیون درهم به بازار نیما خبر داد که بر این اساس می توان گفت بانک مرکزی تلاش خود را برای متوقف کردن گرانی در بازار ارز به تزریق درهم به بازار نیما هم کشانده است.

دریان سفر امید

در یک ارزیابی کلی به نظر می رسد بانک مرکزی تلاش می کند دلار را از کانال 24 هزار تومانی به زیر بکشد و در بازار امروز نیز سیگنال هایی از موفقیت بانک مرکزی در اجرای این سیاست دیده می شود اما وضعیت بورس، انتشار اخبار جدید درباره تحریم، واکسن کرونا و انتخابات آمریکا نیز از جمله مسائلی است که می توان به ماندگاری دلار در کانال 24 هزار تومانی و حتی تغییر به کانال بالاتر را رقم بزند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز