۷ عامل موثر بر قیمت تسمه و گریتینگ

تسمه و گریتینگ
ژیوار

گریتینگ به شبکه توری‌های فلزی گفته می‌شود که از کنار هم قرار گرفتن طولی و عرضی اجزای فلزی یا فایبرگلاس ساخته می‌شود و کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد.

به گزارش کاماپرس، بر‌اساس شکل ظاهری، سه گروه گریتینگ مشبک، اسلات و پانچ وجود دارد که از اتصال میلگرد و تسمه تولید می‌شوند. گریتینگ به لحاظ نوع اتصال نیز به چهار گروه گریتینگ تسمه در تسمه، تسمه در نیم تسمه، تسمه در چهارپهلوی تابیده شده و تسمه در میلگرد تقسیم می‌شود؛ بنابراین نوسانات قیمت تسمه عاملی موثر بر قیمت گریتینگ به شمار می‌رود.

در این گزارش هفت عامل موثر بر قیمت تسمه و گریتینگ بررسی شده است.

مشکلات تامین آب و اثرات آن بر قیمت تسمه و گریتینگ

هیچ کارخانه‌ تولید آهن و فولادی بدون آب نمی‌تواند محصولی را به بازار عرضه کند. آب پنهانی که در این صنعت وجود دارد، هزینه‌ای بسیار بالا می‌طلبد که بر قیمت تمام شده و تغییرات قیمت تسمه و گریتینگ موثر است. همچنین بنا بر قوانین حفاظت از محیط زیست، کارخانه‌ها نمی‌توانند آب مصرف شده را بدون تصفیه به چرخه طبیعت بازگردانند و در نتیجه، علاوه بر هزینه برداشت، هزینه بازگشت آب نیز بر عهده کارخانه خواهد بود. این موضوع برای اقلیم گرم و خشک ایران که با مشکلات همیشگی تامین آب مواجه است، یک هزینه بالا در صنعت آهن و فولاد محسوب می‌شود؛ هزینه‌ای که با کاهش و افزایش بارندگی یا نزاع‌های منطقه‌ای بر سر آب، شدت می‌گیرد.

مواد اولیه در تولید تسمه

از مهم‌ترین دلایل نوسانات قیمت تسمه، تغییرات قیمت مواد اولیه است؛ چراکه تسمه‌ها با چهار روش ترانس، فابریک، ماشین و نوردی تولید می‌شود. در روش ترانس، تسمه با کمک آهن قراضه‌ها ساخته می‌شود و در نتیجه با افزایش قیمت قراضه‌های آهن و فولاد، قیمت تسمه نیز تغییر می‌کند، اما در روش فابریک و نوردی، از ورق‌های آهنی دست اول برای تولید تسمه استفاده می‌شود و در نتیجه، قیمت تسمه‌ و به تبع آن قیمت گریتینگ تحت تاثیر نوسانات قیمت ورق‌ آهنی بوده که ممکن است ناگهان افزایش یا کاهش یابد.

دریان سفر امید

تسمه و گریتینگ

افزایش قیمت جهانی زغال سنگ

برای ایجاد تغییرات در سنگ آهن و به دست آوردن ماده اولیه‌ تسمه، به حرارت ایجاد شده توسط زغال سنگ نیاز است. با افزایش قیمت زغال سنگ، قیمت صنایع وابسته به آن هم بالا می‌رود؛ به طوریکه باعث تغییرات قیمت تسمه می‌شود. البته زغال سنگ در ایران ارزان است، اما ورق و پروفیل‌های وارداتی با توجه به قیمت سوخت افزایش قیمت داشته‌اند. تمام این عوامل باعث شده که قیمت تسمه و گریتینگ با قیمتی متفاوت از گذشته به بازار عرضه شود.

میزان تقاضای تسمه و گریتینگ

همیشه یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت، میزان تقاضای بازار است. تقاضای زیاد باعث تمرکز تولیدکننده برای تولید یک محصول خاص می‌شود و جدال برای تامین مواد اولیه صورت می‌گیرد. از طرف دیگر هزینه‌های کارخانه‌ها ثابت بوده و ممکن است برای تولید بیشتر مجبور به استخدام نیروهای بیشتری شوند یا هزینه‌ بیشتری برای تامین آب، سوخت، برق و نظایر آن بپردازند؛ در نتیجه، بالا رفتن تقاضای تسمه و گریتینگ باعث بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود. گاهی تغییرات دمای هوا و تغییر فصل هم بر قیمت تسمه و گریتینگ اثرگذار است؛ چراکه با سرد شدن هوا میزان ساخت و سازها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تقاضا پایین می‌آید.

تسمه و گریتینگ

بازار بورس و نوسان قیمت‌ تسمه و گریتینگ

با افزایش و کاهش صف‌های خرید سهام آهن و فولاد، بازارهای دیگر هم دچار تغییراتی می‌شوند؛ به طوریکه به عنوان نمونه شاهد تغییرات قیمت تسمه و گریتینگ نیز خواهیم بود.

قیمت ارز و تولید تسمه و گریتینگ

قیمت ارز و نوسانات لحظه‌ای تاثیر مهمی بر قیمت تسمه‌های فولادی دارد. قیمت ارز می‌تواند در هزینه‌های جاری کارخانه‌، حمل و نقل و مواردی از این قبیل اثر بگذارد؛ به همین دلیل روزهایی که بازار ارز با تغییرات ناگهانی روبه‌رو می‌شود، تغییرات قیمت تسمه و گریتینگ نیز مانند دیگر پروفیل‌های آهنی و فولادی را شاهد خواهیم بود .

تصمیمات هیجانی مصرف‌کنندگان یا تولیدکنندگان

گاهی موج‌های اقتصادی، مردم را به سمت خرید یا فروش کالاها و خدمات سوق می‌دهد، اما الزاما این کار حیاتی نیست. رفتار هیجان‌زده مصرف‌کنندگان یا تولیدکنندگان باعث افزایش قیمت و هجوم مشکلات می‌شود و این موضوع سبب نوسانات بسیار زیاد در قیمت تسمه و گریتینگ خواهد شد.

اطلاع از آخرین قیمت تسمه و گریتینگ با «آیرومارت»

آیرومارت از سه شرکت معتبر مانند «پیشرو صنعت نفت آسیا» پدید آمده است. این مجموعه به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط همچنین آموزش نیروی انسانی متخصص است.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آیرومارت می‌توانند با شماره تلفن‌های 02145306 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی  iromart.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز