بهمن مفید بازیگری که در نقش های کوتاه درخشید، درگذشت

ژیوار

بهمن مفید بازیگر سینمای پیش از انقلاب که در چند فیلم مهم آن دوره از جمله قیصر و داش آکل در نقش مکمل و کوتاه درخشیده بود، ساعاتی پیش دار‌فانی را وداع گفت.

به گزارش کاماپرس، بهمن مفید از سن کودکی  با نمایش‌ های پدرش وارد عرصه تئاتر شد و از سال 47 تا 59در بیش از 70 فیلم سینمایی بازی کرد.

وی مدتها از بیماری سرطان ریه رنج می‌برده و امروز در تهران در سن 78 سالگی درگذشته است. بسیاری از علاقه‌مندان سینما بهمن مفید را با اولین فیلم سینمایی وی در یک نقش کوتاه در فیلم بسیار پرتماشگر پیش از انقلاب یعنی فیلم قیصر به کارگردانی مسعود کیمیایی به یاد می آورند.

مفید در این فیلم در یک صحنه در مقابل بهروز وثوقی بازیگر نقش اول فیلم حضور دارد و دیالوگی طولانی را بدون مکث و به گویش یک جاهل که می خواهد به کتک خوردن خود شکل آبرومندانه ای بدهد، بیان می کند.

فیلم دیگری که مفید در آن نقش آفرینی چشمگیری داشته ، فیلم داش آکل است که بر اساس داستانی از صادق هدایت و به کارگرانی مسعود کیمیایی ساخته شده و در این فیلم نیز این بازیگر با بهروز وثوقی همبازی است. در این فیلم که تم تراژدی  – حماسی دارد بهمن مفید در نقش جاهلی ظاهر می شود که با ناجوانمردی جاهل دیگری به نام داش آکل را که در شهر محبوبیت فراوانی دارد، در یک دوئل خونین به قتل می رساند و خود نیز به دست وی کشته می شود.

دریان سفر امید

بنا به اعلام ایسنا، خواهرزاده این بازیگر فقید سینما ضمن تایید خبر درگذشت وی گفته است: بهمن مفید عاشق مردم بود و همیشه ممنون لطف آنها بود اما به دلیل شرایط فعلی (شیوع کرونا) ممکن است، نتوانیم پذیرای مردم برای مراسم خاکسپاری باشیم، بنابراین پیشاپیش از آنها سپاسگزاری می کنیم.

شایان ذکر است بهمن مفید متولد 25 مرداد 1321 بود و یک روز بعد از تولد 78 سالگی از دنیا رفت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز