آلمان برای دریافت ویزای بازنشستگی بهتر است یا سوئد؟

ویزای بازنشستگی
ژیوار

امروزه بسیاری از افراد برای تجربه زندگی بهتر، به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند. افراد در سن پایین می‌توانند از روش‌های مهاجرتی متفاوتی مانند مهاجرت  شغلی، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج یا پناهندگی استفاده کنند؛ اما برخی کشور‌ها برای بازنشستگان نیز شرایط مناسبی جهت زندگی بهتر فراهم کرده‌اند.

کاماپرس در این گزارش به برسی ویزای بازنشستگی و مقایسه سوئد و آلمان جهت اخذ ویزای بازنشستگی می‌پردازد.

ویزای بازنشستگی چیست؟

ویزا بازنشستگی برای افرادی است که می‌توانند از طریق اثبات تمکن مالی و نشان دادن عدم نیاز به کار در کشور مقصد همچنین دارا بودن درآمد ماهیانه کافی برای زندگی درخواست کنند. این ویزا زمانی صادر می‌شود که فرد بخواهد با سرمایه خود در کشور مقصد زندگی کند و اثبات کند که در کشور مبدا درآمدی دارد. این درآمد می‌تواند سود سهام، اجاره ملک یا حقوق بازنشستگی باشد. البته برخی کشورها به متقاضیان ویزای بازنشستگی امکان کار تمام ‌وقت یا پاره‌وقت را نیز می‌دهند اما اکثر کشورها به پشتوانه همان درآمد از کشور مبدا، ویزا را صادر می‌کنند. به طور کلی با این ویزا مانند یک شهروند عادی زندگی می‌کنید و اجازه تحصیل و سرمایه‌گذاری را نیز دارید. در نهایت بر اساس قوانین کشور مقصد، پس از گذشت چند سال می‌توانید اقامت دائم آن را نیز دریافت کنید. این ویزا با ویزاهای تمکن مالی و خود حمایتی اشتراکات بسیاری دارد. بدین جهت به طور کلی مدارک لازم و مشترک این ویزا برای هر کشوری مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت معتبر و شناسنامه، عکس پرسنلی، مدارک مالی گواهی تمکن مالی، سند املاک ثبت شده، گواهی عدم سوءپیشینه، ووچر هتل و رزرو بلیط هواپیما همچنین مدارک مربوط به بیمه سلامت و عمر است‌.

ویزای بازنشستگی - کاماپرس

اخذ ویزای بازنشستگی آلمان گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟

آلمان یک کشور با شرایط و استانداردهای مناسب برای زندگی و مهاجرت است اما تمام مسیرها برای اخذ اقامت آلمان ممکن است برای اتباع خارجی به ویژه ایرانیان مناسب نباشد؛ بدین جهت غالبا آلمان را برای این نوع مهاجرت گزینه خوبی نمی‌دانند. منظور از مناسب نبودن پیچیدگی‌ها و دشواری‌های مسیر است. یکی از موارد مهم برای انتخاب مسیر مهاجرت، شانس متقاضی برای دستیابی به اقامت و تابعیت را در کشور مقصد است. مهاجرت بازنشستگان به آلمان و دریافت اقامت برای اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دشوار است. در حالت کلی جهت دریافت اقامت بازنشستگی در یک کشور خارجی مهم‌ترین کار اثبات توانمندی متقاضی در زمینه مالی است. در بسیاری از کشورها یک میزان حداقلی برای توانایی مالی بیان شده اما در آلمان این طور نیست. بدین جهت باید گفت لازمه دریافت ویزای بازنشستگی آلمان اثبات تمکن مالی بالا است. این تمکن مالی لزوما به صورت نقدی نیست بلکه شخص می‌تواند با ارائه اسناد مربوط به دارایی‌های غیر نقدی خود نشان دهد که از نظر مالی توانمند است. این توانمندی از این جهت است که متقاضی بدون نیاز به داشتن شغل یا منبع مالی در آلمان می‌تواند هزینه‌های زندگی در آلمان را به راحتی پرداخت کند. به طور کلی در بیشتر اقامت‌های بازنشستگی از شخص می‌خواهند تا اثبات کند به صورت ماهیانه حداقل بین 2 تا 3 هزار یورو درآمد دارد. البته بسته به نوع و سبک زندگی این هزینه می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. شهر و محله سکونت، متراژ خانه، نوع خورد و خوراک، نوع تفریحات و هزینه‌های جانبی همه از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه زندگی یک شخص هستند.

دریان سفر امید

ویزای بازنشستگی

اخذ ویزای بازنشستگی سوئد گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟

کشور سوئد به علت سیستم بهداشتی و مراقبتی مناسب این کشور یکی از سالم‌ترین بازنشسته‌های جهان را با بازه سنی ۶۰ تا ۶۵ دارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد بازنشسته، این کشور را برای اقامت دوران بازنشستگی خود انتخاب کنند. البته ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی یا خود حمایتی سوئد وجود ندارد اما از راه‌های دیگری مانند سرمایه‌گذاری می‌توان مهاجرت کرد. افراد متقاضی ویزای اقامت بازنشستگان سوئد می‌توانند از روش‌های خرید ملک و ثبت شرکت اقامت این کشور را به دست آوردند. نکته قابل توجه این است که اخذ اقامت سوئد از طریق خرید ملک تنها برای شهروندان یا افراد مقیم اروپا ممکن است و برای شهروندان غیر اروپایی تنها با ثبت شرکت امکان پذیر است. برای ثبت شرکت در سوئد متقاضی باید بیزنس پلن مناسبی داشته و بتواند سابقه کار حداقل 2 سال در آن بیزنس را اثبات کند. میزان سرمایه‌گذاری اولیه در شرکت‌ها برای بیزنس‌های موجود 50 هزار یورو و برای بیزنس‌های جدید 100 هزار یورو است. افرادی که از طریق ثبت شرکت اقامت سوئد را دریافت می‌کنند، ابتدا یک اقامت موقت 2 ساله دارند، در صورتی که فرد بتواند 5 سال در سوئد اقامت قانونی داشته باشد، می‌تواند درخواست اقامت دائم را نیز بدهد. سوئد از کشورهای اسکاندیناوی است و هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها بالا‌تر است. هزینه‌های اصلی زندگی در سوئد ماهانه به طور متوسط ۷۰۰ یورو برای مسکن، ۲هزار یورو غذا و ۱۶۰۰یورو حمل و نقل است.

ویزای بازنشستگی

مهاجرت به آلمان یا سوئد با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت در اروپا یا کانادا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهند. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز