نحوه دسترسی به اپ ها و بازی های تلگرام

ژیوار

تلگرام سال‌هاست که قابلیت ربات را به پیام‌رسان خود اضافه کرده و همچنان استفاده از ربات‌های تلگرام در حال افزایش است. در همین راستا، پیام‌رسان تلگرام اپ‌ها و بازی‌های متنوعی را در این پلتفرم توسعه داده که اگرچه در ابتدای راه است، اما طرفداران خود را دارد.

کاماپرس در این گزارش، اپ‌ها و بازی‌های تلگرام و نحوه توسعه و استفاده از آن‌ را بررسی کرده است.

قابلیت اپ و بازی‌های تلگرام

پیامرسان تلگرام تلاش می‌کند تا خود را به عنوان یک پلتفرم برای فعالیت‌های مختلف معرفی کند. این پیامرسان که بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، با پشتوانه این کاربران در حوزه‌های مختلف شروع به فعالیت کرده است. برای نمونه می‌توان به ارز دیجیتال TON اشاره کرد که توسط مالک تلگرام توسعه یافته است.

در ادامه نیز این پیامرسان در صدد جذب توسعه دهندگان برای توسعه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هاست تا شاید بتواند به چیزی فراتر از یک پیام‌رسان دست پیدا کند. در این راه شاهد افزوده شدن قابلیت‌های جدید و امکاناتی برای معرفی این اپ‌ها و بازی‌ها در داخل تلگرام هستیم.

دریان سفر امید

تفاوت اپ ها با ربات‌های تلگرام

قابلیت ربات برای تلگرام از سال‌های گذشته به وجود آمده و تا به امروز نیز توسعه داده شده است. استقبال از ربات‌های تلگرام از سوی توسعه دهندگان و کاربران باعث شده که تلگرام به فکر توسعه این ربات‌ها و افزایش کارایی آن‌ها باشد. البته این به معنی حذف ربات‌ها از تلگرام نیست و به بیان بهتر، اپ‌ها و بازی‌ها به عنوان قابلیت مستقلی در تلگرام استفاده خواهند شد.

به زبان ساد‌ه‌تر، اپ‌ها و بازی‌های تلگرام همان ربات‌هایی هستند که قابلیت بیشتری دارند. برای نمونه ربات‌ها در داخل صفحه اصلی چت تلگرام با دستورات متنی قابل دسترسی هستند؛ اما اپ‌های تلگرام می‌توانند در یک صفحه جدید و مستقل و یا در یک صفحه پاپ آپ باز شده و کار با این اپ‌ها می‌تواند با استفاده از کلیک‌ها و همانند یک برنامه گرافیکی باشد.

زمینه فعالیت اپ‌های تلگرام

توسعه اپ‌های تلگرام در ماه‌های اخیر رونق بیشتری گرفته است و انتظار نمی‌رود که به زودی شاهد تنوع بسیار بالا در آن‌ها باشیم. اما هم اکنون هم این اپ‌ها برای کارهای مختلف توسعه یافته‌اند. از آن جمله می‌توان به بازی‌های تلگرام اشاره کرد که شامل بازی‌های تک کاربره و گروهی می‌شوند.

همچنین دیگر اپ‌های تلگرام در چند گروه طبقه بندی می‌شوند. برای نمونه می‌توان به اپ‌هایی اشاره کرد که برای مدیریت بهتر قابلیت‌های تلگرام از جمله در حین فعالیت در گروه‌ها و کانال‌ها نوشته شده‌اند. بخش دیگری از این اپ‌ها نیز در دسته وب 3 قرار گرفته‌اند. این دسته بیشتر شامل اپ‌های حوزه ارز دیجیتال و فعالیت مستقل خارج از تلگرام می‌شود. اپ‌های کابردی نیز دسته دیگری را به خود اختصاص داده است و بیشتر به برنامه‌های ساده برای کمک به کاربران اختصاص دارد.

از کجا می‌توانم لیست اپ‌های تلگرام را ببینم؟

تلگرام اقدام به راه اندازی رباتی به نام مرکز اپ‌های تلگرام کرده است و در این ربات شما می‌توانید به لیست کامل اپ‌ها و بازی‌های تلگرام و دسته بندی این اپ‌ها دست پیدا کنید. اپ سنتر تلگرام از طریق آدرس https://t.me/tapps_bot قابل دسترس است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز