فندک زیپو اصل از کجا بخریم؟

فندک زیپو اصل-کاماپرس
ژیوار

فندک زیپو (ZIPPO) به عنوان یک برند مشهور و جهانی، یک وسیله زیبا، کاربردی و جمع و جور است که بسیاری از افراد دلشان می‌خواهد یکی از آن‌ها را برای مواقع ضروری در جیب خود داشته باشند؛ با این حال، خرید فندک زیپو اصل از میان صدها نمونه تقلبی آن در بازار کار راحتی نیست.

به گزارش کاماپرس، احتمالا شما هم بارها نام زیپو را شنیده‌اید. این کمپانی نام آشنای آمریکایی سال‌ها است که به تولید انواع فندک با بهترین کیفیت و طراحی‌های بسیار زیبا و چشم‌نواز مشغول است. فندک زیپو نه تنها یک انتخاب مناسب برای سیگار کشیدن است، بلکه وسیله‌ای ضروری برای سفرهای خارج شهری، طبیعت‌گردی، کمپ‌ها و مانند آن‌ محسوب می‌شود.

این گزارش به معرفی فندک زیپو، کاربردها و راهنمای خرید مدل‌های اصل آن پرداخته است.

آشنایی با کمپانی آمریکایی زیپو

زیپو یک برند تخصصی آمریکایی در زمینه تولید فندک است که نخستین بار در سال 1932 توسط جورج بلیزدل شروع به فعالیت کرد. بلیدزل اولین بار با دیدن فندک اتریشی یکی از دوستان خود که به‌واسطه داشتن نوعی دودکش، در باد نیز خاموش نمی‌شد، تصمیم به تولید و عرضه فندک گرفت. او ضمن رفع نواقص و مشکلات اساسی فندک اتریشی، آن را در مدلی بسیار کاربردی‌تر و زیباتر مجددا طراحی کرد.

فندک زیپو اصل-کاماپرس

دریان سفر امید

ویژگی‌های فندک زیپو

فندک زیپو در طراحی اولیه به شکل مکعب مستطیل همراه با دری با لولا در بالا و دیگر ویژگی‌ها و مزایا طراحی و عرضه شد. مهم‌ترین مزایای خرید فندک زیپو در ادامه آمده است.

ساختار: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فندک زیپو در مقایسه با دیگر فندک‌ها، ساختار و طراحی آن است. در ساختار این فندک از یک بنزین مخصوص به عنوان مایع آتش‌زا و به جای مگنت یا آهن­ربا از سنگ و چخماق استفاده است.

مکانیزم ساده: نحوه کار فندک زیپو به این شکل است که بنزین مخصوص پس از قرار داده شدن در محفظه، توسط یک نمد جذب شده و سپس وارد فیتیله می‌شود.

ماندگاری آتش: استفاده از سوخت بنزینی در فندک‌های زیپو موجب ماندگاری آتش در آن‌ شده و خرید فندک زیپو را به گزینه مناسبی برای سفر و کمپ تبدیل می‌کند.

ضد باد: فندک‌های زیپو به واسطه طراحی یک فلز جلو، میزان مناسب تحویل سوخت و برخورداری از دودکش معمولا در باد نیز روشن می‌مانند.

طراحی زیبا: از دیگر ویژگی‌های فندک زیپو می­توان به طراحی‌های متنوع و بسیار زیبای این فندک‌ها اشاره کرد؛ به‌طوری که بسیاری از افراد به فندک زیپو به چشم یک اکسسوری یا وسیله تزئینی و دکوری نگاه می‌کنند و از آن برای تکمیل کلکسیون یا تزئین خانه خود استفاده می‌کنند.

چگونه فندک زیپو اصل بخریم؟

به موازات گسترش برند زیپو و استقبال مردم از این فندک‌ها، به همان میزان فندک زیپو فیک یا تقلبی هم در بازار عرضه شده است که بسیاری از آنها به اندازه نمونه اصلی قیمت داشته و در برخی موارد حتی از روی ظاهر نیز قابل تشخیص نیست. این در حالی است که این فندک‌ها کیفیت پایینی داشته و خیلی زود خراب می‌شود؛ از این رو با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید، بهتر است در خرید خود دقت به خرج دهید. بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن فندک زیپو، خرید از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر است.

فندک زیپو اصل-کاماپرس

آیا فندک زیپو نیاز به سرویس کردن دارد؟

فندک زیپو، محصولی بسیار باکیفیت و یار و یاور همیشگی شما است؛ با این حال این محصول نیز مانند هر وسیله دیگر در استفاده طولانی مدت دچار استهلاک شده و تعویض به موقع قطعات آن برای افزایش ماندگاری و سالم ماندن آن اهمیت دارد. دو روش سرویس کردن فندک زیپو در ادامه بررسی شده است.

تعویض فیتیله: نخ فیتیله در صورتی که بیش از اندازه سوخته باشد، باید یک تا دو بار در سال کوتاه شده و سپس تعویض شود. برای تعویض فیتیله تنها کافی است آن را به وسیله سیم چین بیرون کشیده و قسمت سوخته را کوتاه کرد.

تعویض سنگ چخماق: استفاده طولانی مدت از فندک یا روشن ماندن بیش از حد آن، موجب داغ شدن سنگ چخماق و آسیب دیدگی آن می‌شود و بعد از مدتی سنگ چخماق تمام می شود که در این صورت نیز باید آن را تعویض کرد.

خرید فندک زیپو اصل از “ایران لایتر”

ایران لایتر، یک مجموعه تخصصی و معتبر در زمینه عرضه انواع فندک‌های اورجینال بنزینی و گازی است که با برخورداری از کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است. این مجموعه همچنین  وارد کننده فندک و لوازم جانبی آن از بهترین برندهای مشهور جهانی همچون زیپو، پورشه دیزاین، تونینو لامبورگینی، پیرکاردین، سارومه و کولیبری است.

از خدمات ویژه ایران لایتر می‌توان به امکان خرید آنلاین از سراسر کشور، ارسال سریع با پشتیبانی از تمام سرویس‌های ارسال دولتی، خصوصی و پیک در تهران و حومه، مشاوره رایگان قبل و بعد خرید و همچنین تضمین اصالت و کیفیت اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران لایتر
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز