آشنایی با جاذبه ‌های پرطرفدار قطر

تور قطر-کاماپرس
ژیوار

قطر یک کشور کوچک با وسعت 12 هزار کیلومتر مربع در همسایگی جنوب غربی ایران است که 40 سال پیش به استقلال رسید. با این وجود سرعت پیشرفت این کشور به حدی زیاد بوده که جام جهانی 2022 در آن برگزار شد. این کشور در حال حاضر از لحاظ تحولات شهرسازی و معماری بسیار غنی است و به همین دلیل گردشگران زیادی علاقمند سفر به آن هستند.

به گزارش کاماپرس، قطر تا سال 1970 مستعمره انگلستان بود اما این کشور در سال 1971 اعلام استقلال کرد و با توجه به منابع نفتی در دسترس و مدیریت درآمد آن توانست در مسیر رشد قرار بگیرد. این کشور تلاش کرده تا با درآمد نفتی خود تحولات عظیمی را به جا بگذارد و هم اکنون قطر از لحاظ نوآوری در شهرسازی و ساخت و ساز بناهای مختلف زبانزد جهان است. این کشور بزرگ‌ترین نوآوری‌های شهرسازی را از آن خود کرده و از این بابت گردشگران زیادی مایل به بازدید از آن هستند.

نگاهی به پایتخت قطر و دیگر شهرهای معروف آن

پایتخت قطر، شهر دوحه، به دلایل مختلف مورد توجه مسافران اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی قرار دارد. دوحه به نوعی پایتخت الماس گونه قطر و حتی نگین آسیا محسوب می‌شود زیرا فرودگاه و لاین هوایی این شهر به راحتی امکان ارتباط بین قاره‌ای را فراهم کرده و از لحاظ تکنولوژی از فرودگاه‌های معروف آمریکایی نیز برتر است.

از جمعیت 3 میلیون نفری قطر، 1 میلیون نفر در دوحه زندگی می‌کنند. دوحه قطر جز عجایب دنیا است، چون در آن شهرسازی به بهترین نحو عملیاتی شده است. در این شهر یکی از بزرگ‌ترین زمین‌های گلف دنیا ساخته شده که برای آبیاری علوفه آن باید چند هزار بشکه آب مصرف شود.

امیران و سران قطر به منظور جذب توریست اجرای پروژه‌های سنگینی را در دستور کار قرار داده و برای عملیاتی شده آن‌ها مبالغ کلانی را پرداخته‌اند. یکی از این پروژه‌های عظیم در دوحه عملی شده که کورنیش نام دارد. کورنیش دوحه یکی از مناطق جالب توجه گردشگران بوده که فضای دلنواز با رومنس بسیار دارد. این فضا از هتل شرایتون آغاز شده و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه دارد.

دریان سفر امید

مجلل‌ترین و مجهزترین استادیوم جهان در شهر دوحه قطر بنا شده است. همچنین این شهر دارای موزه هنری است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

علاوه بر دوحه، قطر شهرهای معروف دیگری به نام الخور و الریان دارد که این شهرها نیز از لحاظ جاذبه‌های فرهنگی و انسانی زبانزد هستند و بسیاری از گردشگران قطر به این مناطق سفر دارند.

تور قطر-کاماپرس

مراکز خرید معروف قطر کدامند؟

کشور قطر به منظور جذب بیشتر گردشگران تلاش کرده تا در ساخت مراکز خرده فروشی و خرید نیز پیشگام خاورمیانه و حتی جهان شود. تاکنون در این منطقه فروشگاه‌ها و مراکز خرید جدید زیادی با امکانات فوق لوکس و مناسب احداث شده است. یکی از این مراکز خرید، سیتی سنتر دوحه است که در آن تمامی برندهای مطرح دنیا گرد هم آمده و امکان خرید از آن‌ها به راحتی وجود دارد.

یکی دیگر از مراکز خرید معروف قطر لند مارک نام دارد که سال 2 هزار افتتاح شد. طراحی این مرکز خرید نوستالژی بوده و بیشتر به قلعه قطر شباهت دارد. دیگر مرکز خرید مورد توجه توریست‌ها، رویال پلازای قطر است که ظاهری شیک و مدرن داشته و تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد. این مرکز خرید دارای چندین رستوران و غذاخوری بوده و در آن کافه بزرگ و مدرن ساخته شده است. البته مرکز خرید رویال پلازا یک سینمای کلاسیک نیز دارد که مورد توجه اغلب مسافران قرار می‌گیرد.

مال قطر، فستیوال سنتر، لاگونا مال و بازار واقف دیگر مراکز خرید مورد توجه در قطر هستند که هر ساله گردشگران زیادی به این مکان‌ها مراجعه کرده و از آن‌ها خرید دارند.

تور قطر-کاماپرس

از کدام درگاه اینترنتی بلیط سفر به قطر را رزرو کنیم؟

افرادی که مایل به سفر به کشور قطر هستند یا برای خرید محصولات مارک مسافرت به چنین منطقه‌ای را انتخاب کرده‌اند بهتر است به شکل آنلاین و با چند کلیک تور قطر را رزرو کنند. در صورتی که مایل به سفر با تور نیستید، امکان رزرو بلیط هواپیما یا هتل از طریق آنلاین وجود دارد.

مسافران ایرانی به منظور رزرو تور قطر ، هتل یا بلیط هواپیما کافی است به وبسایت آریاک سفر مراجعه کنند. این سایت بهترین تورهای قطر را به متقاضیان معرفی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز