خرید زمین با سند شورایی در چمستان

ژیوار

قیمت مناسب زمین‌ و ویلا در چمستان باعث شده تا اخیرا خرید ملک در این منطقه رونق بگیرد. با این حال گاهی قیمت‌گذاری‌های خیلی پایینی که روی املاک این منطقه می‌شود، دلایل خاصی دارد. ازدیاد سند شورایی در چمستان، عدم اخذ مجوز ساخت، کیفیت پایین ساخت، موقعیت جغرافیایی نامناسب و غیره برخی از دلایل قیمت‌گذاری بسیار پایین برخی ویلاها و زمین‌های این شهر هستند.

برخی افراد هنگام خرید زمین در چمستان با مسئله سند شورایی روبه‌رو شده‌اند و برایشان سوال پیش آمده که آیا خرید زمین با سند شورایی ارزش دارد یا خیر.

در این گزارش کاماپرس به بررسی موضوع سند شورایی در چمستان و مسائل مربوط به آن می‌پردازد.

سند شورایی چیست و چه چالش‌هایی دارد؟

سند یا قولنامه‌ای که افراد محلی با امضای آن اطلاعات درج شده را تأیید کرده‌اند و مهر و امضای رئیس شورا یا دهیار نیز در آن درج شده، سند شورایی است. در واقع در افراد محلی و دهیار با امضای این سند تأیید می‌کنند که مالک یک زمین، خانه یا ویلا همان کسی است که نام او در سند یا قولنامه درج شده است. به این ترتیب سند شورایی رسمی و قطعی نبوده، اما امکان تبدیل آن به سند رسمی و حقوقی وجود دارد.

مهم‌ترین چالش مربوط به سند شورایی در چمستان، در خصوص کاربری زمین‌ است. در این سند قولنامه‌ای کاربری زمین تعیین نمی‌شود و به این ترتیب نوع فعالیت مجاز در آن نیز مشخص نیست. چنانچه خریدار فعالیت کشاورزی یا ساخت و ساز در زمین انجام دهد و فعالیت او با کاربری زمین مطابقت نداشته باشد، ضررهای مالی و جریمه‌های سنگین شامل صاحب ملک شده و حتی ممکن است سازه‌ای بنا شده تخریب شود.

دریان سفر امید

دردسر دیگری که سند شورایی ممکن است ایجاد کند، عدم دقت اعتبار آن است. عبارات اوقافی، ارثی و شریکی در این اسناد استفاده نشده و عدم دقت در آن در آینده مشکل‌ساز می‌شود. به طور کلی به خاطر قانونی نبودن اینگونه اسناد مشکلات حقوقی متعددی در فرآیند معامله یا استفاده از زمین ممکن است رخ دهد.

خرید زمین در چمستان-کاماپرس

آیا سند شورایی در چمستان مزیتی دارد؟

با وجود مشکلات قانونی که برای اینگونه اسناد به وجود می‌آید، مزیت‌هایی نیز در تنظیم اینگونه سندها وجود دارد. با تنظیم سند شورایی نیازی به پرداخت هزینه بابت نقل و انتقال وجود ندارد. به علاوه شامل عوارض دهیاری، شهرداری و مالیات نیز نمی‌شود. به این ترتیب هزینه‌ها کاهش می‌یابد. عدم نیاز به حضور دفاتر ثبت و نقل و انتقال املاک دیگر مزیت استفاده از سند شورایی است.

این مزایا در صورتی است که سند انتقال زمین یا خانه به صورت کوتاه مدت به شکل شورایی باشد و سپس برای ثبت قانونی آن اقدام شود.

تهران بیشه؛ مرجع امن خرید زمین در چمستان

با وجود مشکلات متعددی که اسناد غیرحقوقی به وجود می‌آورد، خرید زمین با سند شورایی در چمستان معقول به نظر نمی‌رسد. به این ترتیب برای یک خرید امن و قانونی نیاز به مشاوره گرفتن از یک بنگاه املاک امن وجود دارد. تهران بیشه با توجه به سابقه‌ای که در فروش زمین‌های چمستان دارد، می‌تواند مرجعی امن و مطمئن برای خرید املاک با سند معتبر باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تهران بیشه از خدمات آن مطلع شده و با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنند.

مرتبط با : تهران بیشه
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان