راهنمای خرید لوازم یدکی به قیمت کارخانه

لوازم یدکی خودرو-کاماپرس
ژیوار

قطعات خودرو علی‌رغم نگهداری و استفاده اصولی، در طول زمان دچار استهلاک شده و نیاز به تعمیر و حتی تعویض دارند؛ از این رو خرید انواع لوازم یدکی به قیمت کارخانه و با کیفیت مناسب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان خودرو است.

به گزارش کاماپرس، قطعات هر خودرو ‌مانند اعضای بدن آن بوده و کیفیت و کارکرد آن‌ها نقش مهمی در عملکرد کلی و طول عمر اتومبیل دارد. این قطعات ممکن است به دلایل متعددی مانند استهلاک یا حتی تصادف، فرسوده یا خراب شده و نیازمند جایگزینی با لوازم یدکی باشد. خرید لوازم یدکی بی‌کیفیت یا تقلبی می‌تواند منجر به ورود خسارات جبران‌ناپذیری به خودرو شود؛ از این رو آشنایی با لوازم یدکی خودرو برای صاحبان وسیله نقلیه ضروری است.

گزارش پیش رو به معرفی لوازم یدکی خودرو و ارائه اطلاعات لازم برای خرید آن ‌پرداخته است.

انواع لوازم یدکی خودرو

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولید خودرو، علاوه بر طراحی و تولید اتومبیل، قطعات و لوازم جانبی آن را نیز تولید و به‌صورت جداگانه در بازار عرضه می‌کنند. انواع لوازم یدکی خودرو با هدف جایگزینی با قطعات اصلی در هنگام خرابی تولید می‌شوند.

برخی از مهم‌ترین لوازم یدکی خودرو در ادامه معرفی و بررسی شده است.

دریان سفر امید

قطعات مرتبط با بدنه و تزئینات خودرو

قطعات مورد استفاده در ساختار و بدنه خودرو اغلب در برابر ضربه‌های شدید و تصادفات دچار خرابی یا شکستگی شده و برای تعویض به لوازم یدکی نیاز پیدا می‌کنند. از نمونه‌های این لوازم یدکی می‌توان به چراغ‌ها، آینه‌ها، زه دور گلگیر، قاب روی موتور، گلگیر، برف پاک کن، در‌ها، دستگیره‌های داخلی و بیرونی، شیشه‌ها،  لاستیک‌ها، آنتن و امثال آن اشاره کرد.

سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو

قطعات ساخته شده در سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو امکان رانندگی ایمن، آرام و راحت برای سرنشینان آن فراهم می‌کند؛ از این رو کیفیت لوازم یدکی مرتبط بسیار اهمیت دارد. این قطعات نیز شامل لاستیک چاکدار، کمک فنر، طبق، جعبه فرمان، دسته موتور و نظایر آن است.

لوازم یدکی خودرو-کاماپرس

قطعات موتوری خودرو

موتور به‌عنوان قلب تپنده هر خودرو مهم‌ترین جزء برای حرکت روان و بدون اشکال آن است. موتور خودرو شامل قطعات پیچیده و بسیار مهمی بوده و لوازم یدکی مرتبط با آن شامل واشر سرسیلندر، شاتون، شمع موتور و امثال آنها است.

قطعات انتقال قدرت و گیربکس خودرو

گیربکس یا همان جعبه دنده، با استفاده از یک سری چرخ‌دنده‌های یکپارچه به انتقال نیرو به چرخ‌ها کمک می‌کند. سیستم گیربکس شامل قطعات متنوعی همچون دیسک و صفحه، پمپ کلاچ بالا، پمپ کلاچ پایین، دنده، سنگ فلایویل، توربین گیربکس، قیفی گیربکس و دنده برنجی است.

قطعات سیستم ترمز

کیفیت قطعات موجود در سیستم ترمز به‌واسطه نقش این بخش از خودرو در ایمنی سرنشینان اتومبیل بسیار اهمیت دارد. به‌عنوان مثال لنت‌های ترمز بی‌کیفیت به‌سرعت خورده یا شکسته شده و کارکرد خود را از دست می‌دهند. یا مثلا خرابی پمپ ترمز موجب کاهش قدرت ترمزگیری می‌شود که بسیار خطرناک است. لوازم یدکی خودرو در این بخش شامل پمپ ترمز، دیسک چرخ، کاسه چرخ، لوازم سیلندر چرخ، استپ ترمز، لنت و نظایر آن است.

قطعات سیستم رادیاتور و تهویه

سیستم تهویه و خنک‌کننده در هر خودرو گرمای ایجاد شده بر اثر احتراق پیشرانه موتور را مهار کرده و با حفظ دما در میزان استاندارد و مطلوب آن موجب بهبود راندمان موتور و عمر قطعات می‌شود. لوازم یدکی موردنیاز این بخش شامل کولر، بخاری، رادیاتور آب، سینی رادیاتور، پروانه موتور فن، خرطومی، در رادیاتور، ترانزیستور بخاری و منبع آب رادیاتور است.

لوازم یدکی خودرو-کاماپرس

قطعات خودرو چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

هر راننده ماهر و غیرماهری باید از زمان حدودی تعویض قطعات خودرو آگاهی داشته باشد تا با تعویض به‌ موقع آن‌ها از هرگونه خرابی ناگهانی و خسارت غیرمنتظره‌ای جلوگیری کند. این مسئله نیازی به داشتن مهارت تخصصی و فنی نداشته و صاحبان خودرو می‌توانند با اطلاع از میزان کارکرد قطعات موردنظر برحسب کیلومتر، در زمان مناسب آن‌ها را با قطعات یدکی جدید جایگزین کنند.

در هنگام خرید لوازم یدکی خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیفیت لوازم یدکی نقش موثری در تضمین سلامت و طول عمر خودرو دارد؛ از این رو بهتر است خرید لوازم یدکی خودرو با دقت و حساسیت صورت گیرد.

برخی از نکاتی که در هنگام خرید لوازم یدکی باید مدنظر داشته باشید، شامل موارد زیر است: شناخت و بررسی خودرو و مدل آن، بسته‌بندی قطعات یدکی موردنظر از نظر کیفیت، بررسی ظاهری قطعه از نظر نقص و ایراد، بررسی هولوگرام روی قطعه، بررسی دستی یا اتوماتیک بودن گیربکس، ثبت شماره قطعه خریداری شده و قابلیت مرجوع کردن کالا.

خرید لوازم یدکی از تاپیک کالا

“تاپیک کالا” به‌عنوان یک مجموعه تخصصی و فعال در حوزه فروش لوازم یدکی خودروهای وارداتی و داخلی، خدمات ویژه‌ و متعددی از جمله عرضه و فروش انواع لوازم یدکی به قیمت کارخانه را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با خرید لوازم یدکی از تاپیک کالا می‌توانید از مزایای ضمانت اصالت و کیفیت، پشتیبانی 24 ساعته، امکان پرداخت در محل، تحویل فوری و گارانتی بازگشت تا هفت روز بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپیک کالا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان