عوامل موثر بر قیمت نرم افزار سی آر ام

سی آر ام-کاماپرس
ژیوار

CRM مفهومی تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری است، فناوری‌ای که موجب می‌شود تا یک کسب و کار علاوه‌بر گسترش ارتباط موثر با مشتریان فعلی، به جذب مشتریان جدید بپردازد. درواقع یک نرم افزار سی آر ام از نگاه مشتری یک کسب و کار را مورد بررسی قرار می‌دهد و شکاف‌های آن را از بین می‌برد. انتخاب مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سی آر ام برای یک شرکت اهمیت بسیاری دارد. هر کسب و کاری باید هزینه‌های خود را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود محاسبه کند تا ایده‌آل‌ترین گزینه موجود را انتخاب کند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به عوامل موثر بر قیمت سی آر ام پرداخته است.

ویژگی‌های نرم افزار سی آر ام

اکثر پلتفرم‌های CRM یک بسته پایه را ارائه می‌دهند که فقط شامل عملکردهای اساسی مدیریت ارتباط با مشتری است. برخی نرم افزارها توان ارائه یک یا چند بسته با ویژگی کامل نیز دارند که شامل قابلیت‌های پیشرفته مانند اتوماسیون فروش و گزارش‌دهی سفارشی می‌شود. هر لایه شامل ویژگی‌های مختلفی است و ممکن است با نرم افزار انتخابی خود بتوانید ویژگی‌های بیشتری را به پکیج خود اضافه کنید. هنگام مقایسه ویژگی‌ها و بسته‌ها، نیازها و اهداف کسب و کار خود را حتما در نظر بگیرید.

تعداد کاربران

سی آر ام‌ها معمولاً بر اساس تعداد کاربران شارژ می‌شوند. برخی از  CRM‌ها برای هر طرحی که ارائه می‌دهند حداقل یا حداکثر تعداد کاربر را دارند. این نرم افزارها معمولاً به ازای هر کاربر، در ماه قیمت گذاری می‌شوند. به عبارت دیگر، شما باید هزینه پایه CRM خود را در تعداد افرادی در تیم خود ضرب کنید که از آن برای محاسبه کل سرمایه گذاری ماهانه CRM شما استفاده می‌کنند.

سی آر ام-کاماپرس

دریان سفر امید

 قیمت گذاری ثابت

قیمت گذاری با هزینه ثابت یک مدل قیمت گذاری CRM است که در آن کسب و کار شما بدون توجه به تعداد کاربران یا ویژگی‌های استفاده شده، هزینه ثابت از پیش تعیین شده را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کند. یک روش معمول برای این مدل قیمت گذاری CRM، محدود کردن تعداد کاربران در طرح شما است.

ذخیره سازی داده‌ها

برخی از CRM‌ها برای ذخیره سازی داده‌ها حداکثر سقفی قائل می‌شوند و هزینه‌های اضافی را برای محدودیت‌های ذخیره سازی بالاتر دریافت می‌کنند. برخی دیگر نیز یک فضای ذخیره سازی نامحدود ارائه می‌دهند. این مورد از دیگر عوامل موثر بر قیمت نرم افزار سی آر ام است.

 سفارشی‌ سازی‌ و یکپارچه سازی

سفارشی‌سازی و راه اندازی یکپارچه سازی‌های خاص CRM ممکن است مستلزم هزینه‌های اضافی باشد. اغلب می‌توانید این ادغام‌ها را از طریق ارائه دهنده CRM خود، شخص ثالث یا توسعه دهندگان داخلی تنظیم کنید. 

قیمت اشتراک رایگان

برخی از ارائه دهندگان CRM یک برنامه رایگان برای همیشه به عنوان پایین ترین سطح خدمات خود ارائه می‌دهند. بیشتر اوقات، این طرح‌ها تعداد کاربران و تعداد ویژگی‌های گنجانده شده را محدود می‌کنند. مزیت این طرح بیشتر برای کسب و کارهای کوچک است. به تدریج با بزرگ شدن کسب و کار شما و نیاز به نقاط کاربری بیشتر یا ویژگی‌های اضافی، می‌توانید با پرداخت مبالغی CRM خود را ارتقا دهید.

crm-کاماپرس

پیاده سازی

پیاده سازی اولیه CRM شما ممکن است شامل هزینه‌های اضافی برای راه اندازی، انتقال داده‌ها، آموزش و سایر عناصر باشد. برخی از CRM‌ها هزینه راه اندازی اولیه را دریافت می‌کنند. CRMهای پیچیده‌تر ممکن است از شما بخواهند که شخص ثالثی را برای کمک به پیاده سازی استخدام کنید.

تعمیر و نگهداری مداوم

شما باید هزینه‌های نگهداری مداوم سیستم CRM خود را نیز در نظر بگیرید. تعمیر و نگهداری مداوم ممکن است شامل هزینه‌های مربوط به مدیریت داده‌ها، سفارشی سازی، آموزش کارکنان جدید و پشتیبانی فنی باشد.

قیمت نرم افزار سی آر ام

گروه مهندسی نرم افزاری رکاما با بیش از یک دهه فعالیت به تهیه انواع نرم افزارهای مورد نیاز کسب و کارها می‌پردازد. این شرکت انواع نرم افزار سی آر ام را متناسب با نیاز هر تجارت و سازمانی پیشنهاد می‌کند. سی آر ام مبتدی، اصناف، شرکتی، سازمانی و نسخه بی نهایت از جمله آن است. تعداد کاربران، مدت زمان پشتیبانی، امکان قابلیت سفارشی سازی، قابلیت پشتیبانی از سانترال، شخصی سازی سی آر ام و بسیاری از امکانات دیگر در هریک از این سی آر ام‌ ها متفاوت بوده و بر قیمت آن تاثیرگزار است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کاتالوگ‌های CRM در وبسایت رکاما مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : رکاما
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز