جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا 2023

ویزای ایتالیا-کاماپرس
ژیوار

به‌صورت میانگین سالانه 47 میلیون گردشگر به ایتالیا مسافرت می‌کنند. گردشگران از کشورهایی که اجازه سفر بدون ویزا به ایتالیا را ندارند، باید برای سفر خود ویزای توریستی اخذ کنند.

ایرانی از ملیت‌هایی است که برای سفر گردشگری به ایتالیا نیاز به ویزای توریستی دارد. در ادامه کاماپرس به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا می‌پردازد.

شرایط دریافت ویزای گردشگری ایتالیا

کشور ایتالیا بیش‌ترین درصد صدور ویزای توریستی را در بین کشورهای شینگن داشته میزان ریجکتی بسیار پایینی دارد. سفارت ایتالیا سه شرط اصلی برای اخذ ویزای توریستی این کشور تعیین کرده است. اولین موضوع تمکن مالی است. برای اثبات تمکن مالی موجودی حساب متقاضی باید حداقل 200 تا 250 میلیون تومان باشد که معادل حدود 4 هزار یورو است.

شرط بعدی میزان گردش حساب متقاضی ویزا است. سفارت ایتالیا گردش حساب 3 ماهه درخواست‌دهنده را مد نظر قرار می‌دهد. نکته مهم این است که در این گردش حساب تنها تعداد تراکنش‌ها مدنظر است و مبلغ آنها اهمیتی ندارد. در نهایت سفارت ایتالیا تاریخچه سفر فرد را بررسی می‌کند. در واقع داشتن سابقه سفر خارجی اهمیت زیادی برای سفارت ایتالیا دارد. توجه داشته باشید که این سفر خارجی می‌تواند به هر کشوری باشد.

دریافت ویزای توریستی برای افرادی که دعوت‌نامه دارند، ساده‌تر است. چنانچه یکی از بستگان، اعضای خانواده یا دوستان برای متقاضی دعوت‌نامه معتبر ارسال کنند، شانس اخذ ویزای توریستی بسیار بالاتر می‌رود. این دعوت‌نامه باید به تأیید دفتر پلیس یا شهرداری در ایتالیا برسد. تعیین محل اقامت برای افرادی که قصد سفر به ایتالیا بدون دعوت‌نامه دارند ، ضروری است. با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان 90 روز در این کشور اقامت کرد و اعتبار ویزا 6 ماهه است.

دریان سفر امید

ویزای ایتالیا-کاماپرس

نحوه دریافت وقت سفارت ایتالیا

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت CKGS اقدام به دریافت قرار ملاقات در سفارت ایتالیا کنند. در بخش تعیین وقت این سایت باید اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به پاسپورت، آدرس و شماره تلفن؛ تاریخ سفر، مدت زمان اقامت، انگیزه از سفر و … به زبان انگلیسی وارد شوند. سپس اطلاعات سفر باید در سایت کاکس اند کینگز نیز ثبت شوند. با ثبت اطلاعات و آپلود درخواست فرد ثبت شده و وقت سفارت برای او تعیین می‌شود.

دریافت ویزای توریستی ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

برای درخواست ویزای ایتالیا فرد باید فرم درخواست موجود در سایت سفارت ایتالیا را تکمیل کرده و به همراه مدارک بارگذاری کند. از زمان ثبت درخواست حداقل 15 روز طول می‌کشد تا پاسخ درخواست ارسال شود. این زمان ممکن است تا 1 ماه طول بکشد. در حالت عادی زمان رسیدگی بیشتر از 30 روز نمی‌شود، اما گاهی در موارد خاص زمان رسیدگی بیشتر می‌شود.

در چه مواردی درخواست ویزای گردشگری ایتالیا ریجکت می‌شود؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای اخذ ویزای ایتالیا ارائه اطلاعات و مدارک صحیح و صادق بودن با آفیسر سفارت است. ارائه اطلاعات و مدارک غلط و ناتوانی در قانع کردن آفیسر برای بازگشت به کشور مبدأ عوامل مهم ریجکتی هستند. متقاضی باید با ارائه برنامه سفر، انگیزه سفر و سایر مدارم آفیسر را قانع کند که پس از اتمام زمان اقامت خود به کشور مبدأ بازمی‌گردد.

عدم ارائه مدارک کامل یا شفاف باعث ریجکتی می‌شود. فرد باید با پرینت گردش حساب خود و ارائه سند ملکی تمکن مالی خود را اثبات کند. به این منظور افتتاح حساب در یکی از بانک‌های خصوصی مورد تأیید دولت ایتالیا، واریز مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی و دریافت گردش حساب سه ماهه ضروری است.

دریافت آسان ویزای توریستی ایتالیا با آسارا سفر

مؤسسه آسارا سفر آریا ارائه دهنده خدمات مهاجرتی، مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا را به بهترین نحو به انجام رسانده و پروسه دریافت ویزا را ساده می‌کند. این مجموعه خدمات خود را برای ویزای کشورهایی همانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، کانادا و … ارائه می‌کند. علاوه بر این آسارا سفر گرفتن وقت سفارت ایتالیا را برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، ساده می‌کند.

گفتنی است که مجموعه آسارا سفر به جز ارائه خدمات دریافت ویزا، برگزارکننده تورهای آسیایی و اروپایی است. جدیدترین تورهایی ارائه شده توسط این مجموعه مربوط به کشورهای ترکیه، مصر و فرانسه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : آساراسفر
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز