نحوه تمیز کردن لوازم خانگی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برای تمیز کردن هر کدام از لوازم خانگی باید شیوه مختص به آن وسیله را انتخاب کنیم به عنوان مثال نحوه نظافت و تمیز کردن یخچال فریزر با نحوه تمیز کردن مایکروفر بسیار متفوت است ، ما در این مقاله سعی داریم بهترین روش های تمیز کردن لوازم خانگی را به شما بیاموزیم .

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ما در این صفحه بهترین روش های تمیز کردن یخچال فریزر ، مایکروفر ، ماشین لباسشویی بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و. بررسی قرار میدهیم .

طریقه تمیز کردن یخچال فریزر

برای نظافت و تمیز کردن یخچال فریزر به وسایل زیر نیاز داریم :

دستمال حوله ای

راز آسمان پایتخت

اسپری شیشه شور

مایع اب و ریکا

مایع سفید کننده ( برای یخچال های سفید )

برای تمیز کردن یخچال ابتدا یخچال را از برق بکشید ، سپس مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید ، سپس طبقات و کشو های یخچال فریزر را از آن جدا کرده و در داخل سینک یا حمام اقدام به شستن آن کنید ، حالا طبقات را برای خشک شدن کنار بگذارید .

2 – برای تمیز کردن داخل یخچال از یک پارچه حوله ای و اسپری شیشه شوی استفاده نمایید ، اگر مواد غذایی مانند مربا در کف یخچال چسبیده برای از بین برد آن از کمی آب گرم استفاده نمایید .

3 – برای تمیز کردن بدنه بیرون یخچال میتوانید از محلول رقیق آب و مایع سفیده کننده استفاده نمایید ، در صورتی که بدنه رنگی است میتوانید از مایع دستشویی و آب استفاده نمایید تا به رنگ دستگاه آسیبی وارد نشود .

لینک مفید : تعمیر یخچال در تهران

بهترین روش تمیز کردن مایکروفر و سولاردام

برای تمیز کردن مایکروفر ابتدا دستگاه را از برق خارج کنید و سپس به کمک روش های زیر اقدامات لازم جهت نظافت مایکروفر را انجام دهید ف توجه داشته باشید قبل از استفاده مجدد با یک دستمال خشک رطوبت مواد شوینده را از بین ببرید و سپس اقدام به استفاده مجدد از مایکروفر بکنید .

1 – استفاده از سرکه : یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه حل های تمیز کردن مایکروفر و سولاردام استفاده از سرکه میباشد ، یک لیوان سرکه را بمدت 2 دقیقه درون مایکروفر بگذارید و سپس درب آنرا باز کنید ، حالا با استفاده از یک دستمال و یک اسپری جرم گیر میتوانید تمامی چربی های داخل کابین را به راحتی از بدنه پاک کنید .

2 – استفاده از جوش شیرین : اگر مدت زمانی طولانی است که مایکروفر یا سولاردام خود را تمیز نکرده اید ممکن است تکه های چربی ذخیم شده باشند ، برای از بین بردن این لکه ها میتوانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و برروی قسمت های چربی بگذارید ، چند دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال تکه های چربی را جمع آوری کنید .

3 – استفاده از آبلیمو : ابلیمو همانند سرکه دارای خاصیت اسیدی میباشد ، شما میتوانید همانند سرکه یک لیوان آب لیمو را درون مایکروفر قرار داده و پس از گذشت 2 دقیقه داخل بدنه مایکروفر را با یک دستمال تمیز کنید .

لینک مفید : تعمیر ماکروفر در منزل

نحوه صحیح تمیز کردن ماشین لباسشویی

نظافت ماشین لباسشویی بسیار ساده است ، توجه به تمیز کردن ماشین لباسشویی میتواند باعث افزایش راندمان شستشوی ماشین لباسشویی شود .

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی طبق دستور عمل زیر استفاده کنید.

1 – برای تمیز کردن سبد شستشو و دیگ از جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده کنید ، جرم گیرمخصوص لباسشویی را میتوانید از قروشگاه های زنجیره ای یا مراکز تعمیر ماشین لباسشویی خریداری کنید .

نکته : 2 یا 3 عدد ار پودر جرم گیر را مستقیما به داخل سبد شستشو ریخته و دمای آب را روی 30 درجه تنپظیم و سپس برنامه ( کویک ) را اجرا کنید .

2 – در ب پمپ تخلیه را جدا کنید و با محلول آب ریکا به خوبی تمیز و سر جای خود قرار دهید .

3 – جاپودری لباسشویی را از جای خود خارج کرد و درون سینک به خوبی شسشتو دهید .

در زمان نظافت ماشین لباسشویی حتما دستگاه را از برق جدا کرد و بعد از اتمام کار مجددا به برق متصل کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سرویس برتر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز