اگر قصد فروش خودرو را دارید به این نکات توجه کنید

کاهش نرخ ارز و کمبود خودرو در هفته‌های پایانی اردیبهشت‌ماه موجب شد تا روند کاهشی قیمت خودرو ادامه‌دار باشد. بدیهی است که در چنین شرایطی، بسیاری از فروشندگان خودرو از تصمیم خود منصرف می‌شوند. چرا که اغلب مجبور می‌شوند تا خودروی خود را با 10 الی 20 درصد پایین‌تر از قیمت اصلی به فروش بگذارند. با این حال، این مسئله برای برخی‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار فروش خودرو هم مانند هر بازار دیگری از قواعد و قوانین نانوشته‌ای برخوردار است. کسانی که تجربه کافی در این زمینه را ندارند بهتر است پیش از اقدام به فروش، درباره این نکات اطلاعات کسب کنند. به همین منظور، برخی از مهم‌ترین نکات بازار فروش خودرو در ادامه مطلب شرح داده خواهد شد.

درباره قیمت حدودی خودرو جستجو کنید

امروزه، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در این بازار فعالیت می‌کنند. فروشندگان خودرو نیز می‌توانند به راحتی با مراجعه به این منابع از قیمت حدودی خودروی خود مطلع شوند. در تعیین قیمت نهایی عواملی مانند سال تولید، میزان کارکرد، رنگ، سلامت فنی و… تاثیرگذار است. باید توجه داشت که تعیین قیمت بالاتر از قیمت بازار، اغلب اوقات به انتظار بیشتر برای فروش خودرو منجر می‌شود. بهتر است قیمت خودرو طوری تعیین شود که در هنگام انجام معامله، دست‌تان برای تخفیف به خریدار کمی باز باشد.

راز آسمان پایتخت

یکی از معروف‌ترین و معتبرترین سایت‌هایی که در زمینه تعیین قیمت خودرو فعالیت می‌کند، مجموعه همراه مکانیک است. ابزار محاسبه قیمت خودروی همراه مکانیک، اولین و تنها ابزار محاسبه افت قیمت خودروی کارکرده است که به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد. همچنین، بررسی آگهی‌های فروش خودروی کارکرده و صفر نیز در این وبسایت امکان‌پذیر است.

کمی به ظاهر خودرو برسید

کسانی که قصد دارند تا خودروی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بفروشند باید حتماً به ظاهر ماشین توجه داشته باشند. بدیهی است که ظاهر تمیز و زیبای خودرو تاثیر مثبتی بر روی خریدار می‌گذارد. در صورت امکان توصیه می‌شود تا ایرادات جزئی بدنه و کابین ماشین را رفع کنید تا ظاهر جذاب خودرو حفظ شود.

برای فروش خودرو عجله نکنید

گاهی اوقات، نیاز فوری به پول باعث می‌شود تا برخی از فروشندگان در این فرآیند عجله کنند. این مسئله باعث افزایش احتمال بروز آسیب‌ها و خسارات مختلفی می‌شود. گاهی هم عجله کردن موجب می‌شود تا برخی جزئیات نادیده گرفته شده و سودجویان از این فرصت برای کلاهبرداری استفاده کنند. بنابراین، در صورتی که به پول فروش خودرو نیاز مبرم دارید بهتر است همواره با کسانی که تجربه کافی در این زمینه را دارند مشور کنید.

از سلامت فنی خودرو مطمئن شوید

یکی از مهم‌ترین مراحل خرید و فروش خودرو، کارشناسی خودرو است. در صورتی که از سلامت فنی ماشین مطمئن نیستید بهتر است پیش از تعیین قیمت و آگهی خودرو، آن را از لحاظ جلوبندی، موتور، گیربکس، شاسی و اتاق مورد بررسی قرار دهید. هزینه کارشناسی خودرو به توافق طرفین بستگی دارد. با این حال، برخی فروشندگان با دریافت برگه کارشناسی از یک مرکز معتبر، نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند.

لازم به ذکر است که با مراجعه به وبسایت همراه مکانیک می‌توان از خدمات کارشناسی خودرو در محل نیز استفاده کرد. همراه مکانیک، اولین شرکت کارشناسی خودرو در کشور است و تمامی کارشناسان این مجموعه از تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار هستند.

به نکات حقوقی فروش خودرو توجه کنید

در قرارداد فروش خودرو باید تمامی مشخصات طرفین و خودروی خریداری شده قید شود. سال تولید، رنگ، مدل، شماره پلاک، شماره موتور و شماره شاسی از جمله مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید درباره خودرو در قرارداد ذکر شود. تاریخ فروش، قیمت خرید، روش تحویل خودرو، روش پرداخت، شرایط فسخ و مبلغ جریمه از دیگر نکات مهمی است که باید در این قرارداد ذکر شود. این قرارداد باید توسط طرفین در حضور چند شاهد امضا شده و به صورت محضری منعقد شود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز