5 روستای دنج اطراف تهران برای پیک نیک

روستاهای دنج اطراف تهران-کاماپرس
ژیوار

سفر به یک روستای دنج برای آخر هفته روحیه انسان را تازه می‌کند. فصل بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای پیک‌نیک در روستاهای اطراف تهران هستند. بیشتر افراد ساکن پایتخت برای رهایی از شلوغی و سروصدا دنبال یک مکان خلوت برای گذراندن اخر هفته هستند.

کاماپرس در ادامه به معرفی 5 روستای دنج اطراف تهران می‌پردازد:

1- روستای افجه

این روستا در 30 کیلومتری تهران و 5 کیلومتری لواسان قرار دارد. افجه یک روستای خوش آب و هوا با باغ‌های فراوان و در‌ختان گیلاس و آلبالو است. روستا دشت بزرگی به اسم دشت آتشین دارد که در گذشته مملو از هویج بوده اما امروزه خبری از هویج نیست. آبشار پسکوهک معروف‌ترین آبشار این روستا است که در فاصله 5/1 کیلومتری شمال شرق افجه واقع شده است.

روستای افجه-کاماپرس

2- روستای آهار

این روستا در 50 کیلومتری تهران قرار دارد و یکی از روستاهای رودبار قصران و لواسان است. رودخانه شکر‌آب و پیش‌کنک که از دو طرف این روستا عبور می‌کنند زیبایی آن  را دوچندان کرده اند. این منطقه آب و هوای خنکی دارد که برای فراراز گرمای تابستان مناسب است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

3- روستای ایگل

این روستا در 25 کیلومتری تهران و در منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است. از مناطق دیدنی روستا می‌توان به آبشار ایگل، امام‌زاده ایگل و قلعه کی‌قباد اشاره کرد. این منطقه به سبب پوشش گیاهی زیاد محل زندگی گونه‌های مختلف جانوری است.

روستای ایگل-کاماپرس

4- روستای وریج و واریش

وردیج و واریش در منطقه کن و سولقان قرار دارند. این دو روستا بهم نزدیک هستند اما روستای واریش در قسمت بالاتری از کوه قرار دارد و هوای آن هم خنک‌تر است. داشتن صخره‌های عجیب به نام ارواح سنگی از زیبایی‌های این منطقه است و در مسیر روستای واریش قرار دارد. از جاذبه‌های روستای وردیج می‌توان به آبشار لت مال اشاره کرد.

 

روستای وریج و واریش-کاماپرس

5- دشت لار

دشت لار در کوهپایه قله دماوند قرار دارد و بخش جنوبی و جنوب‌غربی آن در لواسانات  است. این منطقه طبیعت بکر به همراه منظره زیبای کوه دماوند را در اختیار افراد قرار می‌‌دهد. یکی از جاذبه‌های دیدنی دشت لار دشت شقایق‌های وحشی در فصل بهار است.

دشت لار-کاماپرس

 

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “5 روستای دنج اطراف تهران برای پیک نیک

  1. M گفته:

    یکی از ازاین روستاها ها روستای حصار ساتی است که در اینده به شهر پرند ملحق میشود و شاید دیگر روستایی به این نام پیدا نکنید که اثاربجامانده معبد تخت رستم هم نزدیکش هست خیلی باصفاست از گوگل سرچ کنید بروید تفریح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز