لوله اسپیرال چیست و چه کاربردی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 14 اردیبهشت 1402

ژیوار

یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع مختلف، لوله اسپیرال است که به صورت مارپیچی با ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شود. این لوله با استفاده از ورق‌های فولادی ساخته شده و یکنواختی بسیار خوبی دارند. خواص مکانیکی منحصر به فرد لوله اسپیرال و مقرون به صرفه بودن آن باعث شده تا استفاده زیادی در صنایع گاز و نفت داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوله اسپیرال در سایزهای 5 تا 120 اینچ و به صورت رول به بازار عرضه می‌شود. این لوله‌ها با روش نورد گرم و با جنس‌های گالوانیزه یا آلومینیومی ساخته شده و شکل‌پذیری خوبی دارند. البته مشتری می‌تواند لوله اسپیرال را در جنس‌های دیگری چون پلاستیک، فایبرگلاس، برنج، مس و… سفارش بدهد. در ادامه، ویژگی‌ها و کاربرد این نوع لوله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مزایای لوله اسپیرال

این نوع لوله با طول‌های مختلفی قابل تولید بوده و هیچگونه محدودیتی در اندازه طول آن وجود ندارد. لوله اسپیرال توانسته خواص مناسبی را از نقطه نظر جریان سیال از خود نشان بدهد. همچنین، در این محصول از فلنج‌ها کمتر استفاده شده و تصفیه راحت‌تری دارند. استحکام بالا، مقاومت خوب، نشت هوای کمتر، اندازه‌گیری آسان‌تر جریان هوا، هزینه تولید بسیار پایین و… از دیگر مزایای استفاده از لوله اسپیرال در صنایع مختلف است.

دریان سفر امید

کاربرد لوله اسپیرال

همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول در صنعت نفت و گاز است. البته در هنگام استفاده از لوله اسپیرال در این صنایع، لوله باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد تا در آینده مشکلی ایجاد نشود. رقیب اصلی لوله اسپیرال در صنایع نفت و گاز، لوله‌های درز جوش مستقیم است؛ اما در سال‌های اخیر، بهبود کیفیت ساخت لوله اسپیرال موجب شده تا این رقیب از میدان خارج شود.

از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان استفاده از آن در سیستم‌های بادگیری جهت دفع گرد و غبار و تخلیه مونوکسید کربن اشاره کرد. از این لوله در سیستم‌های شتاب بالا و تهویه هوای فشار بالای نیز استفاده می‌شود. لوله اسپیرال در ساخت بیمارستان، مراکز تفریحی، انبارها و سایر مراکز عمومی نیز مشاهده می‌شود. به کارگیری لوله اسپیرال در صنایع شیمیایی، پل، سازه‌های فلزی، صنعت گرمایشی، لایه روبی و… از دیگر کاربردهای لوله اسپیرال به شمار می‌رود.

قیمت روز آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت روز لوله اسپیرال و دیگر محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/metal-pipe

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز