کشف شهر ناشناخته بنتوتا با خرید تور سریلانکا

ژیوار

بنتوتا یک شهر ساحلی و تفریحی است که در بخش جنوبی سریلانکا، در حدود 62 کیلومتری پایتخت آن، کلمبو، واقع شده است. بنتوتا عمدتاً به خاطر ساحلش شهرت دارد که مورد استقبال گردشگران خارجی و مردم بومی واقع می‌شود. بنتوتا عمدتاً با درختان نخل بلند، آب‌های زلال و مناظر سرسبز شناخته می‌شود. نام بنتوتا هم از شیطانی به اسم «بن» اقتباس شده است که زمانی بر توتا یا همان کرانه‌ی رود پادشاهی می‌کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

رودخانه زلال بنتوتا در قسمت شمالی شهر واقع شده است و معمولاً گردشگران تور سریلانکا از آنجا بازدید می‌کنند. ترکیب رنگ سبز و آب‌های آبی، ترکیب منحصر به فرد بنتوتا هستند. از طرف دیگر، بنتوتا به تولید نوشیدنی‌های از شهد نارگیل شهرت دارد. درمان‌های آیورودایی که برای جوان‌سازی پوست به کار گرفته می‌شوند، شهرت زیادی دارند. بنتوتا فرودگاه هم دارد و عمده جمعیت آن‌، بوداییان سینهالی هستند.

ورزش های آبی در بنتوتا

در ساحل خلیج بنتوتا امکان انجام همه ورزش‌های آبی محبوب مانند غواصی، موج‌سواری، اسکی روی آب، غواصی و شنا، و ماهیگیری در اعماق دریا با قایق‌‌های قدیمی وجود دارد. غواصی در عمق زیاد مدتی است که به لیست ورزش‌های آبی بنتوتا اضافه شده است.

مجتمع تفریحی تعطیلات ملی بنتوتا

مجتمع تفریحی تعطیلات ملی بنتوتا محبوب‌ترین استراحتگاه ساحلی سریلانکا است. این استراحتگاه مشرف به رودخانه بکر بنتوتا است و دارای امکانات رفاهی و ورزشی متعددی در آنجا قرار گرفته است. جای تعجب نیست که گردشگران ترجیح بدهند آخر هفته‌ها و تعطیلات خود را در این مجتمع لاکچری سپری کنند.

دریان سفر امید

گشت و گذار در بنتوتا

بنتوتا به‌خاطر ساحل خلیج معروف بنتوتا، تخم‌گذاری لاکپشت‌ها، باغ‌های زیبا که توسط معماران مشهور طراحی شده‌اند و معابد بودایی، محل مناسبی برای پیاده‌روی و گشت و گذار به شمار می‌رود. آب‌های مقدس و مناظر دیدنی زیادی در بنتوتا وجود دارند. حتی اگر چندین روز در این شهر به تفریح مشغول باشید، باز هم خسته نخواهید شد.

تاریخچه بنتوتا

نام بنتوتا برگرفته از اسم شیطانی است که بر منطقه توتا حکومت می‌کرد. این شهر در امتداد ساحل جنوبی رودخانه بنتوتا قرار دارد که از اهمیت تاریخی برخوردار است. پرتغالی‌ها نیز مدت‌ها بنتوتا را تحت سلطه داشتند و چندین قلعه در اینجا افتتاح کردند.

بنتوتا-کاماپرس

بهترین زمان بازدید از بنتوتا

بهترین زمان برای بازدید از بنتوتا از نوامبر تا آوریل است.

بنتوتا یک شهر ساحلی در جنوب سریلانکا است و آب و هوای گرمسیری دارد. بین ماه‌های نوامبر تا آوریل، دریا معمولاً آرام است. بنابراین، این فصل برای ورزش‌های آبی مانند غواصی سطحی، غواصی عمقی، قایقرانی، موج‌سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری در اعماق دریا با قایق‌رانی سنتی ایده‌آل است. شنا و گشت و گذار نیز در این فصل امکان پذیر است. دما هم معمولا در این بازه معتدل باقی می‌ماند.

بین ماه‌های نوامبر تا آوریل می‌توانید از بنتوتا دیدن کنید تا تجربه‌ای دلپذیر برای شما فراهم شود. مکان‌های مقدس زیادی هم در بنتوتا هستند که ارزش بازدید کردن را دارند، چون منحصر به همین منطقه هستند. غذاهای ساحلی هم اکثر ذائقه‌ها را پوشش می‌دهند. انجام ورزش‌های آبی در این ساحل هم امکان پذیر است.

آژانس گردشگری ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در سریلانکا فراهم کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز